Rattaat pikajunassa

Eihän vaikka ole mitään ongelmaa siinä, että menee rattaiden kanssa tavalliseen pikajunaan? Kun siellä ei ole käsitääkseni niitä virallisia paikkoja, kuten IC-junassa. Toki apua tarvii rattaiden nostamisessa junaan. Mutta eihän tarvitse muuten varata mitään erillisiä paikkoja? Ja voihan ne rattaat panna vaikka kasaan ja tavarahyllylle.
 
Jos ne mahtuvat sinne. Meilla ei rattaat mahtuneet hyllylle. Juna oli 2 kerroksinen. Sai paikkaa kylla hakea vahan aikaa,etta loytyi sellainen sopiva paikka. Kaippa aisia olisi ollut eri,jos ei olisi tarvinut kiireella junaan hypata.
 
Mä oon aina pikajunassa (tosin edellisestä kerrasta vaunujen kanssa on aikaa) jättänyt vaunut kondyktöörin vaunuun. Ihan ilmaiseksi ovat niitä vahtineet ja yksi kassikin sai olla kyydissä. Näppärää mun mielestä.
 
- -
Tavallisessa sinisessä pikajunassa matkustettaessa marssit jo asemalla konduktöörin luo ja hän laittaa vaunut tavaravaunuun.Kun jäätte pois, konduktööri odottelee tavaravaunun luona ja nostaa vaunut taas laiturille - näin ainakin viime kesänä Turusta Helsinkiin matkustettaessa.
Eli ilmoitus konduktöörille mihin asti on matka ja omalle paikalle istumaan ja "nauttimaan" matkasta.
 

Yhteistyössä