Rattaat haisee kissan pissalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meillä on ollut "sosiaalivaunut" käytössä, eli toisen vaunut ja heillä meidän ostamat kuomurattaat. Eilen vaihdettiin takaisin päittäin ja nyt oli poika ekaa kertaa niissä päiväunilla.

Yllätys olikin suuri kun hain pojan ulkoa ja makuupussi haisi kissanpissalle. No, tutkittuani asiaa huomasin että rattaat oikein löyhkää kissanpissalle. Niissä on käytetty lampaantaljaa, enkä tiedä onko haju tarttunut siitä jotenkin vai onko joku kissa päässyt rattaisiin kusaisemaan.

Suihkin äsken Vanishin tekstiilipuhdistusainetta niihin, mutta olisko jotain vinkkiä millä saada haju pois jos tuo Vanish ei auta.

Voihan yöks sanon minä :(

Etikkavettä voisit kokeilla. Tietenkin hankalaa, jos et pysty siinä liottamaan, mutta pyyhkiminen ensin etikkavedellä, hetken odotus ja sitten pyyhkiminen vedellä.

Ei lampaantaljan pitäisi kissanpissalle haista, eli hyvin mahdollista, et joku kisu on käyny ruikkasemassa vaunuihin. Ja jos on kerenny olemaan vähänkin pidempään se pissa niissä, ni ei kyllä kovin helposti enää pois lähde se hajukaan. :( Toivottavasti Vanish auttais.

Saako tekstiiliosia irti vaunuista? Et sais likoomaan ja pesukoneeseen...

Ostapa tätä: http://www.teemer.net/teemerne/product_details.php?p=878
Käsittele sillä kankaat, anna vaikuttaa ja pese sitten normaalisti koneessa. Haju lähtee! Kokemusta on, sillä meillä toinen kissoista pissasi aina samaan paikkaan eli lapsen sänkyyn, käsiteltiin sänky tolla ineella, ei ole enää pissinyt.
Ja tuota ainetta saa ihan normaali eläinkaupasta.

Mä kävin nuuhkimassa sitä taljaa, eikä se kyllä haise kuin lampaalle :D. Koitin jo, mutta ei saa tekstiiliosia pois. Voihan itku.

Rattaiden käyttäjillä ei itsellään ole kissaa, mutta kaiketi joku villikissa on voinut käväistä. En tiedä. Mutta tuo haju on kyllä niin inhottava, että jos sitä ei saa taltutetuksi niin eipä noita voi käyttää.

Etikkaa...hmm... pitääpä sitä koittaa seuraavaksi jos Vanish ei tepsi.

Minä oon saanu matoissa kissanpissan pois etikalla. (matot tosin helpompi pestä)

Mutta onnistuu puhdistus sellaisestakin paikasta, mitä ei saa irti. Kaadoin nimittäin autoon maitopurkin, ja maito imeytyi auton pohjamattoon. Haju oli parin päivän kuluttua ihan hirveä! Yleispuhdistusaineet ei auttanu, vasta kun etikan kanssa lotrasin, alkoi tapahtua. Ensin se etikka kyllä haisee jonkin aikaa, mutta se haihtuu kuitenkin pois.

Kiitos kaunis vinkeistä :flower: . Mä huomasin just että sen sai kun saikin pois sen tekstiiliosan. Viskasin sen nyt kera ison määrän pesuainetta pesukoneeseen. Saas nähdä miten käy.

Siellä oli vaan se kovike selässä (siis semmoinen vaneripala) ja voi elämä että se löyhkää myös. Pesin sen nyt pesuaineella, mutta saas nähdä saanko siitä sitä hajua pois lainkaan. Pitäis kai viskata ulos se palanen vähän tuulettumaan.

Sääli jos noita ei nyt saa hajuttomaksi. On kuitenkin hyvät Brion kuomurattaat :|

Hieno homma. Jos ei lähde pesukoneessa niin liota ensin tunti etikkavedessä ja sitten uusi pesukonepesu.

Etikalla voi pestä suht turvallisesti myös nahkalaukun nimim kokemusta on ;)

Yhteistyössä