Ratsastus synnytyksen jälkeen

Foorumilla on varmaan muitakin hevostelevia äitejä. Miten pian olette nousseet hevosen selkään synnytyksen jälkeen? Suositushan taitaa olla että malttaisi odottaa jälkitarkastukseen saakka? Olen ajatellut että jos kävisin muutamia käyntilenkkejä hevoseni kanssa kuitenkin jo ennen sitä. Voikohan tuosta olla mainittavaa haittaa? Olen käsittänyt että lähinnä tärinä/hyppyyttäminen voi haitata lantionpohjalihasten palautumista ja näinollen pitkällä aikavälillä aiheuttaa esim. kohdunlaskeumaa, mutta ajattelen että käynti on askellajina niin tasainen että liike vastaa varmaan lähinnä omaa reipasta kävelyä..
 
Moikka! Kuumeiltiinki'yhdessä tuolla pikkukakkos-puolella.:)
Mulle tsano th, et tota käyntiä voi mennä. JA se liike voi jopa tehdä hyvää niille lantionpohjalihaksille. Itse en kuitenkaan sitten päässyt ratsastelemaan ennen jälkitarkastusta.:)
 
mä oon nyt ratsastellu 2vkoo synnytyksen jälkeen ihan omien tuntemuksien mukaan terveydenhoitajan kanssa juteltuani.. th sanoi et ei oo mitään estettä jatkaa ratsastusta ellei pahalta tunnu, ku ei oo mikään uus asia mun kropalle.. aluks oli pitkään ravatessa pientä inkontinenssia, jota ei kyl normaali arjessa muuten oo ollu, mut seki loppu melko pian.. toissapäivänä kävin jälkitarkastuksessa ja lääkäri totes et paikat on palautunu tosi hyvin ja minkäänlaista kohdunlaskeumaa ei tunnu olevan! :) sanoinki et musta tuntuu että oon palautunu tän synnytyksen jälkeen paljo nopeempaa ku esikoisen jäljiltä, jolloin en ratsastanu säännöllisesti.. lääkäri sanoi et ratsastus kyl on tehokasta lantiopohjalihasjumppaa ja tukirangan lihaksistolle kans hyvä juttu! eli rohkeesti vaan selkään, jos itestä siltä tuntuu, kyl se kroppa kertoo mitä kärsii ja mitä ei..
 

Yhteistyössä