rasvoittuvat hiukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
päänahkaa taas kutittaa ja hiukset rasvoittuu nopeasti. olen pessyt system 4 shampoolla nyt kaksi viikkoa. ekat kaks viikkoa menny hyvin ja shampoo oikeesti toimi, mutta nyt taas hiukset rasvoittuu nopeasti että hiuksia sais pestä joka päivä ja päänahka kutisee. entäs nyt?

peset miedolla hyvällä shampoolla joka päivä jos kerran rasvoittuu, ei sille mitään voi. siinä rasvassa alkaa elää hiivasienet ja saat sen kutinan jos et pese. mä olen kokeillut kaikki temput ja shampoot, usko pois. 12 vuotiaasta asti joutunut pesemään joka päivä. vain e-pillerit ja raskaus ovat saaneet rasvoittumista vähemmäksi eli silloin ei tarvinnut pestä kuin joka toinen päivä.

Seborrea pahenee talvisin, kun päänahka ei saa uv-säteilyä, niin pesu kerran päivässä voi olla ihan paikallaan. Nizoralia voit tarvita ainakin talven ajan. Oletko muistanut pitää D-vitamiinitasot kunnossa? Se vaikuttaa myös.

[QUOTE="vieras";22883392]Seborrea pahenee talvisin, kun päänahka ei saa uv-säteilyä, niin pesu kerran päivässä voi olla ihan paikallaan. Nizoralia voit tarvita ainakin talven ajan. Oletko muistanut pitää D-vitamiinitasot kunnossa? Se vaikuttaa myös.[/QUOTE]

ei voi mitään nizoralilla pestä, päänahka menee todella kuivaks ja kutisee entistä enemmän. kokeiltu on joskus

Pesetkö hiukset vai päänahan? Shampoo tulee hieroa päänahkaan ja vaahto sitten puhdistaa hiukset. Käytätkö hoitoainetta? Eihän hoitoaine jää päänahkaan tukkimaan huokosia? Se levitetään hiusten pituuteen ja huuhdotaan juuresta huolellisesti pois. Jos nämä ovat ok, niin sitten suosittelen kuuriluontoista päänahan kuorintaa. Ainakin Bio+ -sarjasta sellainen löytyy ja sehän on ilmeisesti tuota System 4 -sarjaa vastaava.

[QUOTE="a p";22883408]ei voi mitään nizoralilla pestä, päänahka menee todella kuivaks ja kutisee entistä enemmän. kokeiltu on joskus[/QUOTE]
No entä jos kokeilisit pesemistä joka päivä hellävaraisella shampoolla? Et jättäisi välipäiviä ollenkaan.

Pesetkö hiukset vai päänahan? Shampoo tulee hieroa päänahkaan ja vaahto sitten puhdistaa hiukset. Käytätkö hoitoainetta? Eihän hoitoaine jää päänahkaan tukkimaan huokosia? Se levitetään hiusten pituuteen ja huuhdotaan juuresta huolellisesti pois. Jos nämä ovat ok, niin sitten suosittelen kuuriluontoista päänahan kuorintaa. Ainakin Bio+ -sarjasta sellainen löytyy ja sehän on ilmeisesti tuota System 4 -sarjaa vastaava.
Suosittelen myös kuorintaa.

pesen pelkän päänahan, mulla pitkät hiukset enkä koskaan laita hiuksiin shampoota. käytän hoitoainetta, ja laitan juuri pituuksiin hoitoaineen en päänahkaan.
minulla on aikaisemmin ollut ihan normaali päänahka, riitti kun pesi hiukset jokatoinen päivä. kokeilin pillereitä 3v sitten, ne piti lopettaa migreenin takia. sen jälkeen ollut ongelmana tuo rasvoittuminen joka vaan pahentunut viime kevään jälkeen, nyt tullut myös tuo päänahan kutina. hilsettä ei ole ikinä ollut.

[QUOTE="vieras";22883440]Suosittelen myös kuorintaa.[/QUOTE]

piti googlata tuo kuorinta aine. sehän on tarkoitettu vaikeasta hilseestä kärsivälle =O
ei mulla hilsettä ole ollenkaan, miksi minun pitäisi käyttää hilseen hoitoon tarkoitettuja tuotteita? eikö mun pitäs käyttää rasvoittuvan, herkän ja kutiavan päänahan hoitoon tarkoitettuja tuotteita?

Koska siellä päänahassa on ilmeisesti niin paljon talia tms päänahasta nousevaa mössöä, joka tukkii ihohuokoset ja estää päänahkaa hengittämästä. Siksi päänahka kutisee eikä rasvoittuminen pysy kurissa. (Myös kutinaa seuraava raapiminen levittää rasvaa päänahasta hiusten pituuteen ja rasvoittaa hiukset nopeasti) Tuo kuorintakuuri tasapainottaa sitä rasvoittumista ja puhdistaa päänahan kunnolla. Päänahan hyvinvointi paranee ja kutina lakkaa. Itselläni on rasvainen hilse juurikin tuon takia, ettei shampoo poista pitemmän päälle kaikkea "likaa" päänahasta. Kuorinta poistaa ongelman pitkäksi aikaa. Hilsettä (sitä rasvaistakaan) ei ole silloin, kun olen hoitanut kuorintakuurilla päänahkani kuntoon.

Muista pestä myös päähineet, sillä sekin imevät hiuksista epäpuhtauksia ja siirtävät sitä myös takaisin.

Lisään:
Kampaaja neuvoi minulle tuon kuorinta-aineen oirekuvauksen ja päänahan kuvauksen perusteella. Kyse ei siis ole pelkästään hilseen hoitoon tarkoitetusta tuotteesta, vaan se rauhoittaa myös rasvoittuvaa herkistynyttä päänahkaa.

Viimeksi muokattu:
Kiitoksia! Tuo Bio+ kuulostaa tutulta. Joku vuosi sitten parturi antoi ohjeet ja myi minulle neljää eri tuotetta käytettäväksi, enhän minä niitä kauaa jaksanut käyttää. Liekö ollut rahastusta? Nyt ei muuta kuin Bio+ -kauppaan. :) Hyvää kesän jatkoa kaikille.

Yhteistyössä