Rasvaprosentin mittaavaa vaakaa ei saa käyttää raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täh

Vieras
Ostin tänään tuollaisen. Vaaka siis mittaa kehon rasvaprosentin, nesteprosentin ja lihasmassan ja kun aloin lukea käyttöohjeita niin heti alkuun luki ettei raskaana olevat saa käyttää vaakaa ? :/ (ei myöskään dialyysihoitoa tai sydämentahdistajaa tai muuta implantoitua laitetta käyttävät)
Miksi sitä ei saa käyttää?

...Olispa ollut ihan kiva jos tuo olisi lukenut jo paketin päällä. :(

En usko, että raskaanaolevalle oikeasti siitä olis mitään haittaa mutta varmuuden vuoks ovat pistäneet... Kun eihän naiset aina edes voi tietää ovatko raskaana, niin ei tuollaista saisi myydä jos oikeasti olisi vaarallinen sikiölle. Näin ajattelen. Raskaanaolevalle siitä tosin ei ole hirveästi hyötyäkään kun lapsivesi ja kohonnut paino pistää numerot ihan sekaisin muutenkin.

Laite siis mittaa rasvaprosentin mittaamalla kehon sähkönjohtavuutta. Siksi sydämentahdistimella ei sellaiselle kannat astella, voi vaikuttaa sen toimintaan.

Joo.. "Laitteessa käytetään biologista vastusanalyysia, ja se lähettää turvallisen taajuisen, matalajännitteisen sähkövirran ihmisen kehon läpi."

Huoh.. olisi pitänyt vähän ajatella siellä kaupassa : / mutta kun katsoin et saa ihan samalla rahalla tollasen härvelin joka mittaa vähän kaikkea kun perusvaakankin niin pakkohan se nyt toi ottaa. :headwall:
Oikeesti en noilla toiminnoilla edes mitään tee...

Nyt pitäis enää tietää että saako tuon toimimaan pelkkänä vaakana.. käyttöohjeesta näin voisi päätellä, ehkä.. tai sitten ei..

meil on kans sellanen! oon käyttäny raskaana! en oo tienny et ei sais. Se kertoo muuten eka sen painon ja sanoo sitten että älä poistu ja alkaa miettiä sitä rasvaa ja vettä.. niin lullisin että ku hyppäät siitä pois heti ku oot nähny painon niin se ei ehdi sähkötellä..

[QUOTE="vieras";22007517]meil on kans sellanen! oon käyttäny raskaana! en oo tienny et ei sais. Se kertoo muuten eka sen painon ja sanoo sitten että älä poistu ja alkaa miettiä sitä rasvaa ja vettä.. niin lullisin että ku hyppäät siitä pois heti ku oot nähny painon niin se ei ehdi sähkötellä..[/QUOTE]

Kiitos :) Voishan tuotakin harkita että hyppäis aina pois heti sen jälkeen kun paino näkyy. Tosin se voisi herättää lievää hilpeyttä jos sattuisi joskus olemaan yleisöä. :D
Alkaakohan tuo laite mittaamaan niitä rasvaprosentteja yms. ollenkaan jos ei aseta sinne mitään omia tietojaan? Jos vaikka niin yksinkertaisesti pystyis kiertämään sen ettei se alkais sähköttelemään :| mua.

Vieläkin mietiskelen että mitä teen tuolle vaakalle. Varmaan sen voisi palauttaa tai vaihtaa tavalliseen liikkeessä, mutta olisi muutakin tekemistä kun ravata kaupoilla. : /

mutta niin, hirveän monet asiat kaupoissa ovat vaarallisia sikiöille. ja niitä saa myydä niin kauan kun se paketissa mainitaan. olisi tietenkin asiallista laittaa se paketin ulkopuolelle.

[QUOTE="hmm";22013474]kumpparit jalkaan ja vaa'alle :)[/QUOTE]

:D
Mies katsoo hölmistyneenä :O "tota mihin sä nyt olet menossa? ja tota tota.. kannattaisko sun laittaa housut jalkaan noiden kumppareiden lisäks?"
"Ei kulta mä oon vaan menossa vaa´alle.." :D

[QUOTE="hmm";22013581]eivät riitä, sukkiesi materiaali ei hyvin todennäköisesti ole sähköä eristävää :)[/QUOTE]

Kiitos :) Ei taida olla sähköä eristäviä sukkia joo.. :D (mun aivot on jääny narikkaan)
Pitää siis laittaa ne kumpparit. :)
Hmnn.. tai jos siihen vaa´an päälle laittais palan jotain kumimattoa? Se varmaan toimis ja vois olla siinä raskauden ajan.

Kiitos :) Ei taida olla sähköä eristäviä sukkia joo.. :D (mun aivot on jääny narikkaan)
Pitää siis laittaa ne kumpparit. :)
Hmnn.. tai jos siihen vaa´an päälle laittais palan jotain kumimattoa? Se varmaan toimis ja vois olla siinä raskauden ajan.

Jos se alussa oleva teksti matalasta jännitteestä pitää paikkaansa niin sukat todennäköisesti riittää. Ainakin paksut sukat.

Kysy valmistajalta.

meidän vehkeessä on ainakin perus punnitus ja sitten se mikä tekee eri mittauksia erikseen. Ja se pitää aina erikseen klikata päälle jos sitä tahtoo käyttää.

Muuten on ihan perusvaaka joka näyttää painon ilman mitään sähkömittauksia. Ja sitä voi käyttää niin raskaana kuin lapsetkin.

[QUOTE="xxx";22016872]meidän vehkeessä on ainakin perus punnitus ja sitten se mikä tekee eri mittauksia erikseen. Ja se pitää aina erikseen klikata päälle jos sitä tahtoo käyttää.

Muuten on ihan perusvaaka joka näyttää painon ilman mitään sähkömittauksia. Ja sitä voi käyttää niin raskaana kuin lapsetkin.[/QUOTE]

Toivottavasti tää vaaka (camry) toimii samalla tavalla :) Pistän miehen koe-eläimeksi kun tulee kotiin. :D

Yhteistyössä