Rasvapatti tms niskassa, aina välillä saa puristaa "kuivaa" valkoista töhnää sieltä. Nyt se on kipeä ja tulee vaan neste

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
ttä

Onkohan se tulehtunut tai jotain??

Lääkäri ei suostunut poistamaan sitä kun siellä on niin paljon hermoja tms.

Tämä siis oli vuosikausia vain patti kunnes eräänä päivänä puhkesi ja tosi pahanhajuista tököttiä tuli pihalle, sen jälkeen oon puristanut sieltä tietyin väliajoin sellaista kuivaa töhnää, vähän jauhemaista.

MUTTA mikä sitä nyt vaivaa? Kipeäkin

Kyllä sen voi poistaa, ei vain lääkäri jaksanut nähdä vaivaa. Suihkuttele sitä nyt usein, voit laittaa Bacibaktia, ei antibioottivoidetta. Hakeudut sit ens viikolla tarv lääkäriin.

Kannattais mennä ihan ihotautilääkärille näyttämään. Mulla on ollut tossa yläselässä, vähän lapaluiden välistä ylöspäin suoraan selkärangan päällä kaks kertaa sellainen isohkoksi kasvanut patti joka diagnosoitiin yhdellä silmäyksellä tukkeutuneeksi talirauhakseksi joita välillä kutsutaan myös ateroomaksi.

Siinä rauhanen jotenkin kapseloituu, sisään kertyy mätää ja saattaa olla että se tulehtuu, sieltä voi tulla sitä mätää, se voi olla todella kipeä tai sitten se vaan on eikä vaivaa ollenkaan. Oli se sun yksilösi sitten tuollainen tai jokin toisenlainen rasvapatti, sen saa aivan varmasti poistettua kunhan vain on osaava lääkäri.

tuo on ollut tossa ainakin 15 vuotta, 10 vuoden jälkeen puhkesi kun hiplisin sitä, haisevaa tavaraa tuli aika paljon ja se meni sen jälkeen sellaiseksi löllöksi, terkkari koitti silloin puristaa sitä lisää, muttei sieltä enää mitään tullut, sen jälkeen sitä on saanut puristella, en tiedä et millaiseks kasvais jos ei koskaan puristelis, mut aina vaan se tulee takaisin. Herneen kokoinen on

[QUOTE="a.p";28201763]tuo on ollut tossa ainakin 15 vuotta, 10 vuoden jälkeen puhkesi kun hiplisin sitä, haisevaa tavaraa tuli aika paljon ja se meni sen jälkeen sellaiseksi löllöksi, terkkari koitti silloin puristaa sitä lisää, muttei sieltä enää mitään tullut, sen jälkeen sitä on saanut puristella, en tiedä et millaiseks kasvais jos ei koskaan puristelis, mut aina vaan se tulee takaisin. Herneen kokoinen on[/QUOTE]

Haloo tutkituta nyt hyvä ihminen se lääkärillä! Todennäköisesti siellä on just se kapseli koska se tulee aina ja ikuisesti niin pitkään takaisin kun koko sitä kuorta sieltä ei ole poistettu. Sinne kerääntyy lisää tavaraa sitä mukaa kun puristat sitä pois, eli siitä "tyhjentämisestä" ei ole mitään hyötyä, ja se todennäköisesti kasvaa joka tapauksessa jossain vaiheessa vaikka sä muusittaisit sitä päivittäin, aiheutat todennäköisesti vaan itselles ympärille kudosvaurioita ja tulehduksen tolla.

Tuollaisen poistaminen on todella helppo homma, mulla poistettu kerran lääkäriasemalla ja kerran tk:ssa vastaava patti, ja se on vartin homma.

[QUOTE="a.p";28201785]mulle lääkäri silloin sanoi, ettei viitsisi poistaa, koska tuossa kohtaa menee niin paljon hermoja. Aika syvältä kuitenkin joutuu kaivelemaan..[/QUOTE]

Tk:n yleislääkäri vai ihotautilääkäri?

Yhteistyössä