Raskausviikko 15-16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami.-

Vieras
En oikeastaan edes tiedä miksi halusin aloittaa keskustelun, kun tästä asiasta löytyy niin paljon=)

Mutta mä inhoon tätä viikkoa, ei mitään oireita! Vatsa mukamas kasvanut iltasin, mutta kun aamulla herää, ei vatsaa näy. Hetken päästä näkyy ehkä vähän. Iltasin taas näkyy ihan selvästi. MIKSI?!
Ei tunnu liikkeitä, eikä varmaan pitäisikään, mutta jotkut ilmeisesti ovat tunteneet..

argh! Neuvola ens viikolla, mutta haluaisin jo kuulla sydänäänet taas!

Koska olette muuten ostaneet rattaita ym? me ostettiin jo rattat ja kaukalo, koska saatiin ylimääränen raha summa, joka oltain muuten käytety johokin aivan turhaan.. Ehkä vähän aikasin ostetiin, mut ostettiimpahan kuitenkin..

Mullla näkyi maha esikoista odottaessa muille vasta n. rv 20 tienoilla. Hoikka olen. Iltaisin noilla viikoilla onkin varmaan pieni kumpu, sillä turvotusta kerääntyy päivän mittaan. Kohdunpohjan korkeus ei noilla viikoilla yllä vielä napaan asti.

Ihan normaalia ettei noilla viikoilla liikkeitä tunnu. Ekassa raskaudessa itse tunsin viikoilla 19-20 ekat liikkeet, nykyisessä tunsin ekaa kertaa joskus rv 17 ja kunnolla rv 20 jälkeen. Vauva on vielä 15-16 viikoilla niin hentoinen että harva sitä potkut tuntee, vaikka aina näitäkin kuulee. Mulle kätilö sanoi np-ultrassa, että useat väittää tuntevansa liikkeet ennen viikkoa 16, hän ei itse uskonut siihen sillä kuulemma ne on mahdollista tuntea vasta viikon 16 jälkeen. Tiedä häntä. :D

Rattaista: me ei ostettu ollenkaan ;) Mutta saatiin sukulaisilta kerran käytössä olleet hyvät vaunut/rattaat kuin uusian käyttöön, muistaakseni olin silloin jo rv kolkyt. Ja nyt käytämme samoja menopelejä tulevallekin pikkuherralle :D

Onnea odotukseen!

Mulla 14+1 rv menossa, eli vau.fi sivujen mukaan viikko 15 siis. Mäkin tässä just sitä vuodatin et kun vielä joutuu odottamaan rakenneultria et tietää lapsen sukupuolen ja et pääsee sit vasta ostamaan joskus 6 viikon päästä *ikuisuus* lapselle varusteita!? Mut sit lueskelin tuos muiden keskustelua ja vastauksia ja siis toi on ainakin nyt mulle pelastava ajatus näille "tylsille mitään ei just nyt tapahdu vielä" - viikoille, että voisin tehdä urakalla kaikenlaisia käsitöitä sille tulevalle juniorille. Sillähän nää "tylsät" päivät karsiutuu huomattavasti vähemmälle. :)

Pian mullakin tässä taas neuvola luvassa et pääsee edes sydänääniä kuulemaan! ^^ <3 ....

...se täälläkin vaivaa. Rv15 menossa ja mitään oireita ei ole ollut alusta saakka. Jos en tietäisi olevani raskaana, tuskin sitä arvaisinkaan näillä oireilla. :) Tosin menkkojen poisjääminen varmaanki huolestuttaisi... Alamahassa on pienonen kiinteä möykky, joka tuntuu kyykkiessä, ja ultrasta saadut kuvat ja sydänäänien kuuntelu todistaa että kyllä, kyllä siellä joku "toukka" kasvaa ja kehittyy. :) Ainut "oire" on se, että jouduin vaihtamaan housut numeroa isompaan juuri alavatsan pingottumisen takia. En voi pitää yhtään housuja jos ne puristaa vähääkään vatsaa, sillä silloin tulee koko maha kipeäksi.

Ei vaan malttais millään odottaa että maha alkaisi oikeasti kasvaa ja näkyä. :) Niin kauan tätä raskautta olen/olemme odottaneet ja kaivanneet. :)

Yhteistyössä