RASKAUSVIIKKO 13 JA VERISTÄ VUOTOA

  • Viestiketjun aloittaja tuuli
  • Ensimmäinen viesti
Eipä tuohon voi valitettavasti vastata. Mahdollisia syitä on vaikka kuinka monta eikä vuoto aina tarkoita pahinta. Joskus taas se johtaa just siihen. ...eikä sitä syytä aina edes saada koskaan selville.

Jos alat kovin kovasti vuotaa punaista ja on kipuja, täällä ainakin ohjeistetaan, että käy päivystyksessä (tarkistamassa tilannetta). Mitäänhän sille ei valitettavasti voida kuitenkaan tehdä. Luonto päättää. :hug:

P.s. Itse vuosin vähän läpi raskauden (eniten alussa, mutta vielä uudestaan n. rv 28), mutta silti typy on tuossa vieressä. Perseestä se on suoraan sanottuna, mutta ei aina vaarallista.
 
Onko selkeesti veristä vai onko mukana hieman punertavaa väriä?Onko vuotanut miten paljon?
Jos muuttuu runsaammaksi ja tulee kipuja, niin viimeistään silloin näytille, jotta pääsee selville, mikä on tilanne :hug:
 
:O
Minulla on kahdesta vastaavanlaisesta tilanteesta vain ikäviä muistoja, mutta voihan toki olla että sinulla on kaikki hyvin. Mene kuitenkin varmuuden vuoksi lääkäriin.
 
Mulla tuli rv 11+ hiukan veristä vuotoa. Terkka lohdutteli neuvolassa, että usein alussa voi tulla vähäistä veristä vuotoa etenkin siihen aikaan, kun normaalisti olisi kuukautiset. Mulla tuli siis vain vessassa käynnin yhteydessä paperiin, en tarvinnut sidettä tai muuta suojaa, eikä ollut kipuja tms.
 
vieras
Mulla alkoi vuodot jo aiemmin, rv 6+ ja jatkui aina rv 23 asti. Mitään syytä niille ei löydetty, mutta kaikki meni hyvin loppuun asti. Toivotaan, että sulla esim. istukka on lähellä kohdunsuuta ja vähän vuotelee siitä.
 
nipo
Minulla alkoi rv 13+2 verinen vuoto, verta tuli ihan holisemalla, ei mitään tippoja. Kävin päivystyksessä, lääkäri kurkkasi alapäätä ja totesi, ettei viitsi nyt katsoa kummemmin, kai se kesken menee... Ei ollut ultraa eikä halunnut kirjoittaa lähetettä sairaalaan "kyllä sä sitten huomaat, kun se menee kesken, tulee sikiönkappaleita ulos". Lähdin siis kotiin itkemään ja odottamaan. Vuoto helpotti yön aikana, aamulla tuli enää vähän. Pääsin kuitenkin vaatimalla vaatien ultraan sinä päivänä ja siellä pieni sydän edelleen sykki. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt missään vaiheessa. Vuotoa kesti vielä niukkana vajaa viikon ja sen jälkeen tuli vielä ruskeaa vuotoa.

Tuo äidin säikäyttänyt pieni tyttönen on nyt reipas 3-vuotias.
 
Moiks
Kerrompa minäkin, että mullakin vastaavanlainen tilanne sattu tossa joku aika sitte, tunsin kun tuli jotain, niin kuin olis menkat lorahtanut housuihin! Vuoto melko niukkaa, tummanruskeaa..
Mulla rv 12+5. Vähän alavatsa- ja selkä kipeänä.
Eilen kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin, lapsella sydän löi normaalisti ja oli hyvän kokoinenki viikkoihin nähden. Nyt jännittää, että mistähän johtunee...
 
Qzera
Mäkin vastaan vaikka ketju näyttää olevan vuosia vanha..

Rv 13+2 ja eilen ostoksilla tuntui vähän kuin ois tullu pissat housuun, vessassa selvisi että vaaleanpunaista vuotoa oli tullut hetkessä paljon ja kirkkaamman punaista oikein valui pönttöön. Vuodin selvästi enemmän kuin koskaan kuukautisten aikana. Päästiin äitiyspolille ja odoteltiin lääkäriä jonkun aikaa, sillä aikaa verta tuli lisää ja tutkimuspöydälle kiivetessä sitä valui ulos, lääkäri totesi että näköjään sitä tulee tosiaan.. Ultrassa kuitenkin pienet kädet ja jalat huitoi edelleen. Sain muutaman päivän sairaslomaa ja kehotuksen ottaa rauhallisesti. Lääkäri sanoi vain että ei tässä oikein mitään voi tehdä, se joko menee kesken tai sitten ei. Neuvoksi seurailla vuotoa, ja jos runsastuisi vielä ja kivut yltyisi, niin uusi soitto polille.

Iltaa kohti vuoto väheni jonkin verran ja eilisen jälkeen on tullut niukkaa kirkasta verta paperiin pyyhkiessä. Olen pysytellyt sängyssä parhaani mukaan. Nyt vain raastavaa odotusta, että pysyykö pieni sisällä vai miten käy. Haluaisin jatkotutkimuksiin ja että ultrassa yritettäisiin tarkemmin etsiä syytä vuodolle, tai mahdollisesti löytää sen alkuperä. Olen lukenut hematoomista ja istukan vuodoista (noin viikko sitten nt-ultrassa istukka kohdunsuun reunalla, mutta eilen lääkäri ei sanonut siitä mitään enkä paniikissa tajunnut kysyä). Pelottavaa ajan matamista nyt siis vain ja vuodon tarkistelua..
 
tuleva emo
Mulla tuli rusehtavaa vuotoa rv 13, noin viikko nt-ultran jälkeen. Kesti päivän verran ja olin tietty hermona. Istukka silloin vielä kohdunsuulla. Johtuiko sitten ultraajan runnomisesta? Ei selvinnyt, nyt rv jo 33 ja vuoto ei ole toistunut :)
 
vierailija
Mulla 3kk sitten keskenmeno 11+6 alkoi edellisenä päivänä ruskealla tuhrulla, yöllä tunsin selvät supistukset ja aamulla holahti ulos. Illalla uudet supistukset ja uusi holahdus, ilmeisesti istukka. Pääsin ultrattavaksi ja melkein kaikki oli tullut ulos, kuitenkin tabletit vielä lopun tyhjennykseen.

Heti nega testin jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ennen välissä tulleita kuukautisia ja nyt 12+1 ja taas rusehtavaa vuotoa jo kolmatta päivää :( ultraan eivät ota koska ei mitään voi tehdä ja vuodot ovat tosi yleisiä. Ensi viikolla nt-ultra, mutta nämä päivät ennen sitä tuntuvat todella pitkiltä.
 
vierailija
Mulla nyt rv13 ja toissapäivänä vessakäynnin yhteydessä holahti ehkä ruokalusikallinen kirkasta verta pönttöön. Samana aamulla sattui olemaan nt-ultra ja siellä ei selvinnyt mitään syytä vuodolle. Vuoto oli kohdusta peräisin, mutta siellä oli enää ruskeaa verta eli ei vuotanut enää mistään. Nyt tämän jälkeen pikkuhousun suojaan on tullut ruskeaa verta kokoajan, mutta vähäisiä määriä. Sain varuiks keltarauhashormonikuurin kahdekeks viikoks. Ultraava lääkäri sanoi, että usein näille vuodoille ei löydy mitään syytä. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä