Raskausviikko 12 ja olo ihan normi,ihan kuin ei olisikaan raskaana,onkohan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jaa mul oli koko raskaus aika ihan ku en olis ollukkaa =) ihan mahaa myöte...ei kukaa ois tienny et oon raskaana ellei ois kerrottu!et eiköhän toi ihan normaalia oo =)

Saattaa olla ihan normaalia, pahoinvointi loppuu joillakin juuri noilla viikoilla toisilla saattaa kestää koko raskauden =)

Mutta jos liikaa mietityttää niin käy neuvolassa tarkistuttamassa tilanne :hug:

Joo kävinkin neuvolassa perjantaina mutta ei kuuluneet sydänäänet..Tosin sanoi että ei vielä ole mikään pakko kuuluakaan,heillä kun antiikkiaikaiset laitteet.Varhaisultrassa olen ollut viikolla seiska että tuulimuna ei ainakaan ole.Ja vuotoja/kipuja ei ole ollut.

kyllapa tuo ihan normaalilta kuulostaa. tuo on vahan arsyttavaa aikaa raskaudessa kun missaan ei tunnu eika nay (paitsi vahan laski olo kun vaatteet ei meinaa mahtua paalle enaa). sitahan melkeen kaipaa sita huonoa oloa, ainakin se vahan mielta rauhoittaisi.

Mulla ei kuulunut sydänäänet tosta toisesta lapsesta vielä rv 12 ollenkaan, kyllä säikähdin kun lääkäri sanoi että nyt ei saada sydänääniä kuulumaan :o

Onneksi meiän neuvolassa on ultra että sillä sitten tarkistettiin tilanne, ja kaikki oli ihan hyvin.
Poika on nyt 1v2kk =)

Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa:
Eli 11vkoon asti oli väsyä ja pahoinvointia ja nyt ei mitään...Syytä pelkoon vai normaalia?

Itse olen aina ollut elämäni kunnossa raskausaikana, nykyään kremppaa joka paikka mutta onpa jo ikääkin!

Mulla oli aivan alussa kamala olo. Onneksi en kertaakaan oksentanu. Rinnat oli kipeet, ei pystynyt kunnolla miestäkään halaamaan. Suolakurkkuja teki mieli, samoin valkosipulia. nyt olen pystynyt syömään reilusti ilman pahoinvointia kolmisen (?) viikkoa. Kanaruoat on vain sellaisia ettei maita, vaan etoo. Ja tissit on tullu uudelleen kipeiksi. Olin viime torstaina ultrassa. Sydänääniä ei kuulunut mutta monitorista näkyi että kaveri liikkuu vikkelästi. Ja minä herkkänä ihmisenä onnesta itkasin. Ja kyllä sen miehenkin silmät kostui kun ultran jälkeen soitin hälle töihin ja kerroin miten meni.
Enään pari päivää ja 12 viikkoa täynnä!

kävin tänään neuvolassa ja minulla ei kuulunut sydän ääniä ollenkaan. sanoivat sen olevan normaalia ja esim.istukka voi olla edessä. rv.11+6.Esi viikolla onneksi ulta ja vko 12 niin vihdoin näkee onko siellä kaikki hyvin pienokaisella. Jännää on tämä esikoisen odotus :) Oloni on ollut loistava.
Ei minkään laista pahoin vointia.
Rinnat kyllä ovat kasvaneet ja ovat arat.Ihanaa kevättä kaikille!!

Yhteistyössä