Raskaustestistä

Kuinka paljon merkitystä on muutaman päivän heitolla siinä, että koska keho on erittänyt raskaushormonia niin, että testi ponnahtaa plussalle?
Mä olen se onneton epätoivoinen ja malttamaton, joka testasi 28/30 aamuna, koska olin lähdössä häihin juhlimaan ja ajattelin, että jos olen raskaana, niin se varmaan jo näkyy, vaikka testin ohjeissa kylläkin sanotaan, että testin voi tehdä vasta saman päivän aamuna, kun kuukautisten olisi tullut alkaa. Se oli niin negatiivinen kuin vain olla voi. Nyt eletään sitten 30/30 iltaa ja en uskalla tehdä testiä, koska pelkään, että se näyttää negatiivista...(ei mulla kyllä nyt olis testiä kotonakaan)
Kokemuksia tai jos jollakulla on oikein virallista tietoa, niin KIITOS! :heart:
 
Mä olen lukenut (tällä palstalla) sellaisen, että raskaushormonin määrä kaksinkertaistuisi aina kahdessa päivässä. Mutta hormonin erittyminen on tosi yksilöllistä, jotkut plussaavat jo viikkoa ennen menkkoja, joillain ei kotitesti näytä ikinä plussaa. Pari päivää kannattaa varmaan odotella menkkojen alkamisajankohdan yli ja sitten testata? (mun on kyllä turha tossa odottamisessa neuvoa, ite oon aina testi kourassa viimeistään viikko oviksesta.. :LOL: )

Toivottavasti saat plussan!! :heart:
 
No nyrkkisääntöhän on, että sinä päivänä kun kuukautisten pitäis alkaa, voi testata. Aikaisemminkin voi näkyä, esim. clearbluen testissä lukee että voi testata kolmea päivää ennen kuukautisten alkua, mutta näyttää raskauden 50% todennäköisyydellä. Jotkut sitten sanoo, että kymmenen päivää ovulaation jälkeen näkyis herkillä testeillä(esim.acon10 tai muut 10IU- testit). Mutta jos haluaa säästyä pahimmilta pettymyksiltä niin kannattaa odottaa ainakin siihen saakka, että kuukautisten olisi pitänyt alkaa. ;) Eli hyvinkin sinulla nyt voisi näyttää positiivista, raskaushormoni tuplaantuu kahdessa päivässä. Oletko tehnyt uuden testin? Tule kertomaan, mitä näytti jos testasit!! =)
 

Yhteistyössä