Raskaustestistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm

Vieras
En oikein tiennyt mille palstalle tämä kuuluisi.. Hmm. Mutta sisareni, kertokaahan minkä hintaisia raskaustestit ovat? Jos olisi raskaana, ja olisi vaikkapa toisella viikolla vasta, näkyykö raskaus testissä? Ja kuinka luotettavia testit ovat? Kiitos kaunis avuliaille. P.S. Ei ole konetta käytössä, joten se niin usein tarjottu googlaaminen ei onnistu. Yritetty on. Joten jos viitsisitte sen verran vaivaa nähdä että kertoisitte paremmalla kokemuksella.

Aivan. Apteekista saa ja hinnat ovat 5-10 euron välillä. Itselleni näytti postiviisen tuloksen, heti kun kuukautisten OLISI pitänyt alkaa. En noista viikoista oikein tiedä..

Olen hieman vainoharhainen kaiketi asian suhteen. En haluaisi olla raskaana, mutta minua pelottaa että olen. Ikää on vasta 19.. Joten en senkään puoleen. En koe olevani valmis äidiksi.. Harrastin seksiä eräänä lauantaina poikaystäväni kanssa. Sunnuntaina unohdin ottaa pillerin. Kahden viikon kuluttua alkoi menkat. Onko mahdollista että silti olisin raskaana? Kysymys kuulostaa typerälle varmasti. Mutta on ollut hieman alavatsakipuja ja muutamana päivänä oli kovaa päänsärkyä.. Muutenkin hieman heikko olo... Joten olen alkanut epäilemään. Kiltit sisareni, auttakaa viisaampina neitoa ahdistuksessa...

Sehän riippuu siitä, minkä viikon pilleri on jäänyt ottamatta. Tutki sitä sun pilsupakettia, siinä varmasti kerrotaan. Mun pillereissä (Harmonet, yasmin ja femoden) oli niin, et jos unohti ekan 7 päivän aikana ottaa pilsun, oli vaara tulla raskaaksi, loppukierron ajan ei raskauden vaaraa pitänyt olla. Tietty jos unohti useamman pilsun saman kierron aikana, luotettavuus väheni. Toivottavasti tästä sai jotain selvää...

Joo sais selvää kyl... :) olen mä tutkiskellu sitä... Olikohan se niin että ekalla ja vikalla viikolla on suurempi riski tulla raskaaks jos unohtaa.. Taisin unohtaa juuri sieltä keskiväliltä.. :P onnekseni. muuutta silti se epäilys kalvaa mieltäni.. Hmm. Eiköhän se katoa jos hommaa raskaustestin.. :)

Jos alavatsakivut jatkuvat, syy on todennäköisemmin tulehdus kuin raskaus. Raskaus ei aiheuta päänsärkyjä eikä vatsakipuja, vaan rintojen turvotusta jonkin ajan kuluttua, kun ne alkavat valmistautua vauvaa varten.

Jos menkkojen vuoto oli normaalin määräistä, voit olla rauhassa. Tee testi oman mielenrauhasi vuoksi.

Vatsakipuihin saat avun terveyskeskuksesta, siellä voidaan varmistaa pyynnöstäsi myös raskauden mahdollisuus. Tulehduksen kanssa ei saa odotella, ne on hyvin tärkeää hoitaa heti pois!

Kun en oikein osaa sanoa, ei se ole sellaista kipu kipua, että sattuu paljon... Lähinnä sellaista kihelmöintiä. Musta tuntuu et todellakin murehdin ihan turhaan, ja että kaikki ""oireet"" on vaan ihan omaa mielikuvitustani, mut silti epäilyttää. Voi kuinka paljon helpompaa onkaan miehillä. Epäreilua.

se testi, niin saat mielenrauhan. Varmimman tuloksen saat, jos menet terveyskeskukseen ja pyydät siellä testaamaan raskauden verikokeesta. Tsemppiä, kyllä kaikki järjestyy!

No mene sinne apteekkiin ja tee testi. Turha on täällä kysellä oletko raskaana kun kukaan ei sitä netistä käsin voi kertoa. Ja noin tulevaisuutta ajatellen, jos ehdottomasti et halua äidiksi etkä kykene huolehtimaan ehkäisystä niin älä harrasta seksiä. Siihen kuuluu myös vastuu ja jos se puuttuu niin käy juuri näin.

Ei kannata alkaa arvioimaan toisen valmiutta harrastaa seksiä, jos ei sitä henkilökohtaisesti tunne. Tiedän että vastuu kuuluu aikuisen elämään, ja oman osuuteni vastuusta kannankin. Tiedätkö että ihmisyyteen kuuluu myös inhimillisyys? Aina ei voi kaikkea yksinkertaisesti muistaa. En varmasti ole ainut nainen joka pillerin on unohtanut. Ei se välttämättä sitä merkitse ettei ole valmis harrastamaan seksiä. Kaksi vuotta syönyt pillereitä ja tarvittaessa kumistakin huolehtinut, ja sitten yksi pilleri unohtuu, ja yhtäkkiä en olekaan valmis harrastamaan seksiä? Joo. Kiitän niitä ystävällisiä sisaria jotka tykkäsivät kertoa viisaampina asioita. :)

""Ei se välttämättä sitä merkitse ettei ole valmis harrastamaan seksiä.""

Jos et ole valmis saamaan lasta ja niin et ole valmis harrastamaan seksiäkään. Inhimillistä (jos siitä haluat puhua) on että seksistä voi tulla raskaaksi vaikka ehkäisystä huolehtisikin ja jos sitä vastuuta et ole valmis kantamaan niin älä harrasta seksiä.

Ja vielä, jos epäilet olevasi raskaana etkä sen vertaa saa aikaiseksi että oma-alotteisesti menet ostamaan testin ja teet sen niin siinäkin kohtaa kannattaa itseään arvioida uudelleen.

Tuolla logiikalla seksiä alettaisiin harrastaa keskimäärin kolmikymppisenä tai kun on vakiduuni, kämppä, auto, ollaan oltu naimisissa pari vuotta jne...

""Jos et ole valmis saamaan lasta ja niin et ole valmis harrastamaan seksiäkään. Inhimillistä (jos siitä haluat puhua) on että seksistä voi tulla raskaaksi vaikka ehkäisystä huolehtisikin ja jos sitä vastuuta et ole valmis kantamaan niin älä harrasta seksiä. ""

Toivottavasti tämän jutun kirjoittaja ei koskaan elämänsä aikana ole mokannut yhtään missään. Nykyään lapsi ei ole seksin automaattinen seuraus, edes silloin kun ehkäisy pettää. Paheksut varmaan kovasti kaikkia niitä, jotka harrastavat seksiä vain koska se on kivaa ja siitä saa mielihyvää. Toivottavasti muistat nillittää kaikille kokeilunhaluisille teineille, irtosuhteita harrastaville ja parisuhteessa eläville ym, jotka eivät halua lapsia vaikka haluavatkin panna.

Yhteistyössä