Raskaustestistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehenpuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehenpuoli

Vieras
Kävi sillä tavalla, että tyttöystävän kanssa erehdyttiin harrastamaan seksiä ilman kumia. Tehtiin niin, että minä otin peniksen ulos siinä vaiheessa kun tuntui, että siemensyöksy on lähellä. Näin tapahtui. Siemensyöksy tuli sitten kun penis oli ulkona. Mutta eikait se kuitenkaan mahdoton ajatuskaan ole, että pieni pisara on sisäänkin jäänyt, esim. vaikka touhutippoja jos ei muuta.

Miten on? Onko tyttö raskaana? Hän teki raskaustestin, joka näytti, että hän olisi raskaana. Mutta sen testin luotettavuus minua itseä epäilyttää, sillä tyttöystävälläni tulisi kuukautiset vasta 10 päivän päästä. Eli ei voida vielä puhua vielä pitkään aikaan, että kuukautiset ovat myöhässä..

Eli kyseinen yhdyntä siis tapahtui noin 10-13 päivän kuluttua viimeisimmän kuukautisvuodon loppumisesta..

Mitä pitäisi nyt tehdä? Kun kerta raskaustesti näyttää kahta viivaa, niin eikös se tarkoita että raskaana ollaan??
Pystyykö tässä vaiheessa lääkäri toteamaan, että onko tyttö raskaana?

Ainiin, vielä yksi juttu. Tyttöystäväni syö e-pillereitä, mutta silloin tällöin saattaa unohtaa ottaa pillerin.. Eli niillä e-pillereillä ei taida olla tässä tapauksessa minkään valtakunnan merkitystä.

Mites tuo raskaustesti. Jos ihan kuka tahansa nainen tekee sen, vaikkei ole raskaanakaan, niin voiko se silti näyttää positiivista? Ainakaan näin maalaisjärjellä se EI VOI näyttää positiivista kellään naisella, koska eikös raskaustesti mittaa sitä hormonia, jota istukka tuottaa?

Raskaustesti ei tietääkseni koskaan voi näyttää väärin positiivista tulosta, negatiivista kylläkin jos hormonia ei ole vielä tarpeeksi erittynyt. Jos testintekohetkellä oli kulunut väh 14 vrk. tuosta yhdynnästä, se oli kyllä tehty ihan oikeaan aikaan. Siinä vaiheessa raskaushormonia on jo tarpeeksi luotettavan tuloksen saamiseen.

Ja tosiaa, jos tyttöystäväsi on unohtanut ottaa pillereitään, ehkäisyteho yleensä laskee (riippuu missä kohtaa luiskaa unohdus oli ja unohtuiko yksi vai useampia). Muutenhan e-pillerien kanssa ei kumia tarvitsisi käyttääkään kuin unohdustapauksissa. Tosin, jos käyttää ns. tuplaehkäisyä saa taatusti varman ehkäisyn, sillä eihän mikään ehkäisy yksin käytettynä ole 100% varma.

Seuraavaksi kipin kapin lääkäriin, jossa tehdään vielä varmistetaan raskaus. Sitten onkin aika miettiä vaihtoehtoja.

Piti vielä sanoa, että kun testi tehtiin, niin yhdynnästä oli kulunut vain 4 päivää? Miten se testi sitten voi jo näyttää positiivista? Kuukautisia odotellaan alkavaksi vasta noin 10 päivän päästä..

Väärin, kyllä raskaustesti voi näyttää väärän positiivisen tuloksen. Ainakin itselläni näytti jopa kaksi testiä peräkkäin väärää positiivista. Tai sitten tuli todella huomaamaton keskenmeno. Kävin nimittäin seuraavana päivänä lääkärillä verikokeella jossa tulos oli negatiivinen. Tällöin olin odottanut kuukautisia alkavaksi jo yli kuukauden.

Raskaustestin luotettavuudesta en ala kiistellä, mutta jos tyttöystäväsi tapana on unohdella ottaa pillereitä, niin eikö se olisi mahdollista, että raskaus olisi alkanut jo aiemmin? Ei siis tästä kerrasta, jolloin teille sattui ""vahinko"".

Omassa tapauksessani ilmeisesti sitten testit olivat viallisia.. Olen nimittäin aikaisemminkin käyttänyt ko. tuotemerkin testejä eli kyseessä ei ollut mikään käyttö- tai tulkintavirhe. Ja tosiaan, raskaana en positiivisista tuloksista huolimatta ollut.

Ei ole totta! Unohdellaan pillereitä ja kumeja ja käytetään keskeytystä juuri todennäköiseen ovulaatioaikaan ja vielä tullaan tänne kysymään, voiko tyttö muka olla raskaana, kun testikin näyttää positiivista! No totta hitossa voi olla. Järki päähän!

Vielä lisäisin, että ilmeisesti tyttöystäväsi haluaakin tulla raskaaksi. Olisi vain reilumpaa kumpaakin kohtaan päättää asiasta yhdestä.

PS. Jälkiehkäisykin on keksitty.

Joskus edes ""heti"" otettu jälkiehkäisy ei tehoa. Parhaassa tapauksessa hedelmöittyminen nimittäin tapahtuu parin minuutin sisällä. Minä kuulun niihin 5 % jälikehkäisyyn turvautuneista, joille kävi juuri näin. Tulevaisuudessa siirryn taas pillereihin, nehän ovat säännöllisesti otettuina erittäin pitäviä.

Olen ymmärtänyt, että raskaustestit perustuvat istukkahormonin erityksen havaitsemiseen, ja hormonia ei voi erittyä heti hedelmöittymisen jälkeen niin paljon, että testi voisi noin nopeasti näyttää positiivista, siis ihan pari päivää yhdynnän jälkeen. Olenko ymmärtänyt väärin?

olenko raskaana viimeiset kuukautiset olivat 27.10-31. on raskauden oireita aamupahoinvointia ja oksettavaa oloa tein raskaustestin 6.11 se näytti negaa muuta voiko testi näyttää väärin oireet ovat samat aamupahoinvointia ja oksettavaa oloa

Yhteistyössä