Raskaustestin luotettavuus

  • Viestiketjun aloittaja pelottaa...
  • Ensimmäinen viesti
pelottaa...
Olen kuullut että munasarjakystat voi aiheuttaa väärän plussan. Kuukautiset on myöhässä nyt 3 viikkoa ja olen tehnyt kaksi positiivista raskaustestiä. Molemmissa testeissä on tullut kaksi yhtä tummaa viivaa näkyviin heti kun virtsa on noussut testissä.

Itselläni on munasarjakystia ja siksi pelottaa että plussat johtuu vaan niistä, enkä uskalla iloita plussasta. Voiko kysta näyttää testissä vahvaakin plussaa, vai näyttääkö ne yleensä vaan haamua?
 
jaaaa-a
Olen kuullut että munasarjakystat voi aiheuttaa väärän plussan. Kuukautiset on myöhässä nyt 3 viikkoa ja olen tehnyt kaksi positiivista raskaustestiä. Molemmissa testeissä on tullut kaksi yhtä tummaa viivaa näkyviin heti kun virtsa on noussut testissä.

Itselläni on munasarjakystia ja siksi pelottaa että plussat johtuu vaan niistä, enkä uskalla iloita plussasta. Voiko kysta näyttää testissä vahvaakin plussaa, vai näyttääkö ne yleensä vaan haamua?

Mulla ei ole kokemusta kystista mutta kyllähän tuo nyt siltä kuulostaa että olet raskaana. Ja jos kerran kuukautiset ovat jo 3 vk myöhässä niin miksi et varaa aikaa gynekologille joka asian tarkastaaa ultralla?
 
Viimeksi muokattu:
Luna_81
Mulla on PCO:a molemmissa munasarjoissa, mutta raskaustesti ei koskaan näyttänyt väärää plussaa. Odotan nyt toista lasta. Uskon, ettei sinunkaan tapauksessa testi huijaa, vaan olet todellakin raskaana.
 
No ei..
kystat (jotka ovat eri asia kuin pco-rakkulat) näytä plussaa raskaustestissä. Raskaustestihän reagoi istukkahormoniin, jota erittyy kun raskaus on alkanut. Eli raskaana olet.
 

Yhteistyössä