Raskaustestiin ensin kaksi viivaa, sitten toinen lähti pois - mitä tämä on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nyt sais olla raskaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei nyt sais olla raskaana...

Vieras
Tein testin ja seurasin sitä koko ajan kastettuani sen ensin virtsaan. Siinä näkyi selvästi kaksi punaista viivaa. Kun minuutit kuluivat, toinen viiva lähti pois. Olisko ollut vaan viivan paikka?

Sitä sanotaan, että jos viiva näkyy niin sitten on raskaana.

Kun sanot, että "näkyi selvästi"... Oliko se siis ihan tumma? Samanvärinen kuin kontrolliviiva? Minä olen huomannut ns viivanpaikan juuri seuraamalla testiä kokoajan, mutta kontrolliviiva tuli huomattavasti tummemmaksi kuin plussaviiva "helahtaessaan" hetkeksi.

Kuinka monta minuuttia meni siihen, että toinen viiva lähti pois?

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

Kun sanot, että "näkyi selvästi"... Oliko se siis ihan tumma? Samanvärinen kuin kontrolliviiva? Minä olen huomannut ns viivanpaikan juuri seuraamalla testiä kokoajan, mutta kontrolliviiva tuli huomattavasti tummemmaksi kuin plussaviiva "helahtaessaan" hetkeksi.

Testissä näkyi kaksi tummaa vahvaa viivaa, aivan saman paksuisia. Olen tehnyt lukuisia testejä ja tiedän kyllä mikä on viivan paikka, tämä ei ollut sellainen.

Veikkaisin, että siinä meni n.2-3 minuuttia kun se viiva hävisi.

Sun pitää vaan testata uudestaan, voi olla viallinen testikin. Tai sitten se on plussa? Mulla kyllä AINA plussat jääneet näkymään, myös noissa netin testeissä!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Sun pitää vaan testata uudestaan, voi olla viallinen testikin. Tai sitten se on plussa? Mulla kyllä AINA plussat jääneet näkymään, myös noissa netin testeissä!

Toivottavasti oli vaan viallinen testi! Raskaus olisi kamala uutinen tällä hetkellä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Testissä näkyi kaksi tummaa vahvaa viivaa, aivan saman paksuisia. Olen tehnyt lukuisia testejä ja tiedän kyllä mikä on viivan paikka, tämä ei ollut sellainen.

Siis 2-3 minuuttia siitä, kun teit testin, vai siitä, kun testi oli valmis?

Kuulemma jos kontrolliviiva tummuu, ei testi ole viallinen. Tietenkin silti teet uuden testin, mutta mä ainakin epäilisin vahvasti raskautta. Onko menkat myöhässä? Onko mitään oireita? Kuinka monta päivää yhdynnästä? mikä kp, osaatko arvioida? Mikä ehkäisy käytössä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis 2-3 minuuttia siitä, kun teit testin, vai siitä, kun testi oli valmis?

Kuulemma jos kontrolliviiva tummuu, ei testi ole viallinen. Tietenkin silti teet uuden testin, mutta mä ainakin epäilisin vahvasti raskautta. Onko menkat myöhässä? Onko mitään oireita? Kuinka monta päivää yhdynnästä? mikä kp, osaatko arvioida? Mikä ehkäisy käytössä?

Viiva katosi 2-3 minuutin kuluttua siitä, kun olin kastanut tikun pissaan ja se viiva tuli siihen. Eli ei ollut vielä valmis.

Menkat ei ole myöhässä, mutta viime menkat oli niukat. Yhdyntöjä on ollut jatkuvasti, sillä olen parisuhteessa. Ehkäisynä e-pillerit, joista viime laatassa yksi pilleri myöhästyi. Raskaus siis voisi olla mahdollinen.

Aika outoa. Liuskatesteistähän tulos ei edes katoa vaan se on vielä vuosia myöhemminikin luettavissa. Joistakin testeistähän se katoaa minuuttien tai tuntien kuluessa.

Ei kyllä kovin helposti tuu raskaaks, jos on yks pilleri tullut otettua hiukan myöhään. Mä ainakin sähläsin vuosikausia noiden pillereiden kanssa, eikä mitään. Ja ihan helposti kuitenkin raskaudun. Tosin vaihtuipa mieskin siinä välissä...

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
Ei kyllä kovin helposti tuu raskaaks, jos on yks pilleri tullut otettua hiukan myöhään. Mä ainakin sähläsin vuosikausia noiden pillereiden kanssa, eikä mitään. Ja ihan helposti kuitenkin raskaudun. Tosin vaihtuipa mieskin siinä välissä...

Unohditko ikinä ottaa pillereitä kokonaan?

Joissakin liuskatesteissä näkyy sen aikaa kun väriaine menee testin läpi, molemmat viivat, mutta sitten kun mennyt väriaine läpi, näkyy todellinen testitulos(tää joskus joissain halpisliuskoissa). Mun kokemuksen mukaan positiivinen tulos jää kyllä näkyviin lopullisesti halpisliuskoissakin, oman kolmosen liuskassa näkyy yhä vaikka tehty lähes 5v sitten (teippasin vauvakirjaan) :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Joissakin liuskatesteissä näkyy sen aikaa kun väriaine menee testin läpi, molemmat viivat, mutta sitten kun mennyt väriaine läpi, näkyy todellinen testitulos(tää joskus joissain halpisliuskoissa). Mun kokemuksen mukaan positiivinen tulos jää kyllä näkyviin lopullisesti halpisliuskoissakin, oman kolmosen liuskassa näkyy yhä vaikka tehty lähes 5v sitten (teippasin vauvakirjaan) :D

Kiitos! Tämä oli varmasti sellainen tapaus. Viivat näkyivät juuri sen aikaa, kun pissa imeytyi ylöspäin. sitten pikkuhiljaa hävisi. Ehkä pelästyin turhaan :)

Yhteistyössä