Raskaustesti ja alkoholi

  • Viestiketjun aloittaja raskaustesti
  • Ensimmäinen viesti
raskaustesti
Nyt askarruttaa. Mulla on kotitestiltä tilattuja raskaustestejä. One step (liuska) raskaustesti ja puikko raskaustesti, merkkiä en tiedä. Molemmissa tuli tietysti ohjeet mukaan, mutta yksi asia jäi askarruttamaan. Ohjeissa sanotaan, ettei testiä pitäisi tehdä jos on nauttinut alkoholia. Tarkoittaako tuo siis sitä, että jos on alkoholia veressä vai ylipäätään jos on edellisenä iltana ottanu? En viitsisi tuhlata testiä, jos se sen takia näyttääki väärää tulosta. Eli onko kenelläkään kokemusta? Mulla siis piti alkaa menkat eilen (eikä vieläkää kuulu) ja tuli oltua myös viihteellä eilen.
 
raskaustesti
Taidan odottaa huomiseen testin tekoa jos menkkoja ei ala kuulua :)


ja .. tiedoksi: En voinu epäillä olevani raskaana, koska menkkojen piti alkaa eilen eli ne ois mulla voinu alkaa myös yöllä. Ja mulla ei ole aina päiväntarkka menkat, pari viimeistä kiertoa vaan oli sama, siks ihmettelenki ku ei menkkoja kuulu.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja raskaustesti:
Taidan odottaa huomiseen testin tekoa jos menkkoja ei ala kuulua :)


ja .. tiedoksi: En voinu epäillä olevani raskaana, koska menkkojen piti alkaa eilen eli ne ois mulla voinu alkaa myös yöllä. Ja mulla ei ole aina päiväntarkka menkat, pari viimeistä kiertoa vaan oli sama, siks ihmettelenki ku ei menkkoja kuulu.
Mistä sulla sit oli ne testit jo valmiina jos et osannut arvata olevasi raskaana? Jos yrititte lasta niin tottahan sitä silloin jo on mahdollisuus raskaana olla ja sen tietää että mahdollisuus on jos lasta yrittää.
 
voi kiesus.
vaikka olisi eilen ollut viihteellä ja menkkojen olisi ppitänyt alkaa eilen niin ei siihen kuole.
siis vaikka raskaana olisikin. Äidillä ja vauvalla ei siinävaiheessa vielä ole yhteistä verenkiertoa.
itse olen kokenut monta km vaikka en ole juonut koko kierron aikana, eli siitäkään on ehkä turha vaahdota.
 
raskaustesti
Olikoha nyt virhe kysyä yhtää mitää ku näitä moraalisaarnaajia tuntuu nyt löytyvän. Pitänee vissiin sitten linnottautua neljän seinän sisälle ja olettaa olevansa raskaana ja varsinki lopettaa yrittämästä sitä lasta kun ei saa edes elää normaalia elämää. Tietääkseni puhuin vaan eilisestä alkoholin käytöstä ja nyt te moralisoijat luulette, että oon joku juoppo ja juonu enemmänki ku tän kerran. Ja tiedoks en juonut mitään änkyräkännejä!!! Ilmeisesti nämä moralisoijat tietää minun kiertoni paremmin kuin muut.

Kiiros koivunkäpy puolustuksesta.
 
Samoilla linjoilla Koivunkäpy ja raskaustesti teidän kanssanne. En mä ainakaan lopeta eläämääni siihen jos aletaan lasta yrittämään. Enkä edellisenkään kohdalla lopettanut. Eiköhän luonto ole hoitanut asian niin että ennen kuin voi tietää olevansa raskaana ei juomisestakaan ole haittaa sikiölle. Eihän ole vielä yhteistä verenkiertoakaan tuossa vaiheessa.

P.S mulla tuli edellisen odotuksen alussa ennen kuin menkat oli edes myöhässä, niin huono olo jos otin parikin siideriä. Eli en edes pystynyt oikein juomaan.
 
olis se ollu mullaki jos ei ois saanu juoda mitään, eikä syödä mitään eikä tehdä sitä ja tätä, tuota vanhempaa kuitenkin yritettiin 1v8kk. tiedän, se ei ole pitkä aika kun siitä lapsesta ollaan sitten vasstuussa hautaan asti ja plaaplaaplaa, mutta sen jälkeen kun tein positiivisen raskaustestin 5.3.2002 niin viihteellä en ole känyt ja olen tainnut juoda max.30 annosta alkoholia niin enkös minä ole superhyvä äiti nyt sitten? :saint:
 
juu
Siis voiko tästä KikkelisKokkeliksen viestistä nyt lukea, että elämä=alkoholi? =D Kannattais oikeesti siinä tapauksessa kääntää nopeesti se laivankeula, koska on aika pitkä aika olla se 9kk ilman sitä elämää (=alkoholia)+senkin jälkeen varmaan jokainen on vähintään pari kk juomatta. Sen jälkeenkään se elämä ei jatku enää samanlaisena=ei voi törpötellä samaan tahtiin.

Voi kyllä bilettää ilman viinaa. Mun mielestä moni tekee fiksusti, että kun epäilee olevansa raskaana, jättää sen alkoholin juomatta.

Tietysti jos raskautuminen kestää kauan, kuten Koivunkävyllä, on mun mielestä ok jonkin verran maistella. Mutta sillonkin voi miettiä, että jos raskautuminen kestää, niin auttaako alkoholin juominen asiaa? VArsinkin suuremmat määrät? Pari viinilasia on tuskin haitaksi, muuta siitä eteenpäin on ihan tutkitusti haittaa alkoholin juomisesta raskautumista ajatellen.

Meillä ainakin on niin, että jos meinataan lapsia oikeesti tehdä, niin niitä sitten kans tehdään. Eli alkoholi jää. On hyvä kropallekin, vaikka meillä kyllä juodaan aika harvoin. Ja sillonkin se on ruuan kanssa se pari lasia viiniä. Mutta ite en vaan ymmärrä, että jos epäilisin olevani raskaana, niin ei tulis mieleenkään lähteä törpöttelemään. Vaikka siitä ei välttämättä haittaa sikiölle olekaan.

Joillakin kun on oikeesti niitä ongelmia alkoholin kanssa eikä niitä myönnetä, niin siksi ite pidän vähän edes hieman jyrkempää linjaa tähän. Ei kannata nimettäin antaa positiivista kuvaa juomisesta+raskaudesta.

Ja raskaustesti? Miks sulla on kotona testejä valmiina? Eikö ehkäisy oikein hoidu? Kannattaisko hankkia sellainen ehkäisy, että ei koko ajan tarvi epäillä olevansa raskaana? VArsinkin jos ei ole ilmeisesti tarkoitus raskautua, sillonhan se koko ehkäisy jätetään. Tästä saa sen kuvan, että et halua raskaaksi mutta ehkä kuitenkin? Ja toisaalta jos haluat raskaaksi, niin kannattaa se humalahakuinen juominen jättää. Änkyräkännithän on jo aika ison työn takana, mutta et puhu kuitenkaan sen tarkemmin. Kannattaa alkuviestiin kirjoittaa, että "kun join pari lasia viiniä" jos tuntuu ettei kestä moralisointia ;) Tai sitten luet raskaustestistä ne ohjeet. Kun siinä kerta lukee, että "Ohjeissa sanotaan, ettei testiä pitäisi tehdä jos on nauttinut alkoholia" ja olet juonut edellisiltana alkoholia (=alkoholia on ilmeisestikin vielä veressä, sen verran olet ilm. juonut)=ei hyödytä tehdä =) Yksinkertaista. Ja testihän kannattaa tehdä useampi päivä menkkojen myöh. jälkeen, jos niillä on tapana ollut ennenkin myöhästellä. Ettet tee niitä "turhia" testejä, joita jo pelkäsit.

Toivottavasti tärppää, jos siis lasta haluat. Ei se pilalle muutamasta alkoholiannoksesta vielä tuossa vaiheessa mene;) Mutta viestini on siis siksi negatiivissävytteinen, koska en halua oikeille alkoholistielle (mistäs tiedän sinutkaan) antaa positiivissävytteisiä viestejä =) Eli kokemuksella olen nähnyt, ettei noista alkoholistien lapsista tule normaaleja, jos raskausaikana juo. Siitä siis vähän jyrkempi kanta. Eikä se sinänsä ole moralisointia, vaan maalaisjärkeä.
 
Juu, aika huonosti olin kirjoittanut tuon edellisen viestini, kun sitä tässä nyt uudelleen itsekkin luin. Eli siis elämä ei ole yhtä kuin alkoholi. Tarkoitin vaan sitä, että ennen kuin menkat on myöhässä, enkä voi olla varma olenko raskaana, elän normaalia elämääni ( ehkä kerran kaksi kuussa otan alkoholia ja silloinkin vain noin muutaman annoksen verran). Koska jos sitä raskautumista joutuisi odottamaan kauan, olisi elämä varmasti melkoisen rajoittunutta, kun joutuisi koko ajan varomaan mitä voi tehdä ja mitä ei, jos vaikka olisikin sattumoisin raskaana.

Ja ymmärrän viestisi pointin täysin, mutta uskoakseni tässä ketjussa oli kyseessä kohtuudella alkoholia käyttävien kirjoituksia. Tai ainakin sellaisille minä viestini kirjoitin. Totuuttahan ei koskaan voi tietää.
 

Yhteistyössä