Raskaustesteistä, veritesti pos., pissatesti neg.

En löytänyt nimenomaan tästä aiheesta keskustelua, joten toivoisin löytäväni tätä kautta muita, joille käynyt näin ja ehkä vastauksen ihmettelyyni..

Eli minulla on kuukautiset jo toista viikkoa myöhässä kp 42/29-31, ja olen hätäpäissäni ehtinyt tehdä jo useamman raskaustestin, kaikista selvä negatiivinen tulos. Apteekin oma, clearblue digi ja liuskatestejä ja kaikki olen tehnyt täsmälleen ohjeiden mukaan, mutta aina näyttää negaa. Labrassa tehdyn veritestin tuloksen mukaan hcg on 768, vaikka aamulla pissatesti oli nega!

Miten on mahdollista, että pissatestit eivät raskautta havaitse? Eikö nykyisten testien pitäisi olla tosi herkkiä? Vai onko niin, että pissassa hcg arvo on jotenkin alhaisempi? Onko kellään muulla kokemuksia, tietoa asiasta?

onneksi olkoon :heart:

toisilla vain ei taida näkyä :| mä tiesin kuopuksesta heti olevani raskaana, sillä esikoinen lopetti tissittelyt ja neuvolan mukaan se oli selvä merkki. täti otti mut kirjoille jo rv3-4. kaikki kotitestit näytti negaa. labrassa positiivinen rv6+3. nyt jännätään kuinka kolmosen kanssa käy, kun tärppi käy..

Kiitos vastauksistanne mimmi92 ja heidip! Hyvä tietää, että on muitakin joilla testit ei heti välittömästi ole plussaa näyttäneet. Tässä miltei kahden viikon aikana on meinannut jo epätoivo iskeä, kun testit näyttää täysin negaa ja itsellä olo kertoo ihan muuta. Monessa nettikeskustelussa oltiin tosi jyrkkiä sen suhteen, että jos pissatestissä ei kahta viivaa näy, niin ei missään nimessä voi olla raskaana ja plussa tuntuu monelle tulleen jos ei nyt ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää niin ainakin just sinä päivänä. :D En enää ole edes yrittänyt testiä tehdä, koska eiköhän tuo veritesti ole se kaikista luotettavin! :)

Ootko Miranda jälkeenpäin vielä kokeillut tehdä kotona raskaustestiä? Antaako vieläkään mitään? Entä oletko kokeillut ovistestillä? Omat olot kertoo taas, että olisin raskaana mutta raskaustestit negaa (antaa kyllä viivanpaikkaa tai jotakin, että tihrustamalla saa tihrustaa). Ovistesti on ollut jo viikon plussalla! Ensi viikon vielä kärvistelen epätietoisena ja sitten varailen labra- ja lääkäriaikaa.

Yhteistyössä