Raskaustesteistä ISO kysymys, onko kellään tietoa

Hei. Mulla yleensä kierto 25-28. Menkkoja ei ole kuulunut ja tein maanantaina testin kun menkat myöhässä 5 päivää, Onni-merkkisen, aamuvirtsasta ja siihen tuli haamuviiva ( ohjeen mukaan se olisi pos) kylläkin tosin haamu ja vasta 5min jälk, menin labraan samana päivänä ja tein siellä testin( ei kylläkään enää aamuvirtsasta) ja se oli neg. Sitten tein siihen perään david pregnancytest kahtena seuraavana aamuna( tai ainakin tuonne päin oli nimi) ja niissä kanssa haamut, mutta vasta 5min jälk. Tänään menkat jo kierto 36(4+6 nyt vk) ja tein aamuvirtsasta tuon erittäin herkän first sing kasettimallisen testin 10mlU/ml, luotettavuus 99% ja siinä tuli testiajan sisällä taas himmeä haamuviiva, mutta samasta aamuvirtsasta labran testi näytti neg. Eli mihin mä nyt oikein uskon? Lapsia mulla jo on, joten tiedän ainakin ettei mulla ole vielä ollut yhtään alkuraskausoireita, muttei menkkaoireita myöskään. Ainoastaan alavatsassa sellainen paineen tunne. Edelliset raskaudet olen plussannut vk 4+3 ja vk 5. Viimeisin raskaus kaksosraskaus. Onko muilla samoja kokemuksia? Terkkari sanoi, että tk labratesti on luotettavin ja jos ei menkkoja kuulu niin odota vielä 2vk ja sitten uusi testi jos raskaus niin alussa ettei näy, mut kun kotitesteissä ollut haaleat haamut kaikissa 4. :headwall: :ashamed:

Outo tilanne tosiaan, mutta ei kai sun auta muu kuin odottaa.
Miksi muuten olet käynyt TK:ssakin tekemässä testin?

Olisiko mahdollista että nyt olisikin ollut ovis paljon myöhempään kuin normaalisti? Tai jotain??

N85
Minä tein monta kotitestiä ja niissä kaikissa näkyi haamu. Vein labraan pissinäytteen ja sen mukaan tulos oli negatiivinen. Yhä edelleen kotitestit näyttivät haamua ja niinpä tekivät labrassa raskaustestin verestä. (En muista varmaksi tarvitsinko siihen lähetteen.) Sen mukaan tulos oli positiivinen mikä olikin sitten se asian todellinen laita :heart:

Minä luottaisin tuohon tk:n laboratoriokokeeseen. Itsekin tein kaksi viikkoa sitten plussatestit First Signal-kasettitestillä sekä Clearbluen puikolla kun taas Apteekin oma testi, Predictor ja dBest näyttivät negaa. Ja niinhän ne menkatkin sitten alkoivat....

Sen verran mitä itse asiasta tiedän, niin ei terveyskeskuksen PISSATESTI ole sen kummempi kuin kotona tehtäväkään, samaa tavaraa siinä katsotaan, eli siis istukkahormonia. Se myös on kvalitatiivinen, siispä joko + tahi -, en sitten tiedä että millä herkkyydellä ne testaa. VERITESTI on sen sijaan usein kvantitatiivinen, eli mittaa sitä lukua, jolloin saadaan huomattavasti tarkempaa tietoa raskaudesta. Jos siis tk:n pissatesti on huomattavasti epäherkempi kuin nuo sinun kotitestisi, niin silloin se voi olla +... Muttamutta, en osaa mennä sanomaan tuohon mitään, joten koko tekstini taitaa olla aika turha :D Anteeksi.

Muoks. mutta jos olet tehnyt noinkin monena päivänä peräkkäin pelkkiä haamuja, niin vaikuttaa oudolta. Mutta eipä tuo mikään harvinaisuus olisi :) Istukkahormonin määrä kaksinkertaistuu joka toinen päivä muistaakseni, joten jos se on ollut sitä 10 pintaa 1. mittauskerralla, niin siitä muutaman päivän päästä ollut vasta 20, joten ei edelleenkään näkyisi niissä testeissä joissa herkkyys 25.

Kaverilleni kävi juuri niin että teki kotona selkeän plussatestin. Vei kuitenkin aamupissan vielä tk:hon, josta sai negan. Lähti sitten juomaan alkoholipitoisia juomia viikonloppuna, koska ajatteli tuon testin olevan varmasti se oikea.
Viikko kului ja menkat ei alkanut, teki uuden testin, josta kotona taas plussa ja tk:ssa nega. Verikokeesta sai sitten plussan. Ja koska hällä on ollu leikkauksia yms. niin pääsi sitten heti ultraan ja viikon vastaa juuri sitä mitä pitääkin.

Että tämmöinen tarina tuli vastaan ihan kuukausi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjoinen:
Hei. Mulla yleensä kierto 25-28. Menkkoja ei ole kuulunut ja tein maanantaina testin kun menkat myöhässä 5 päivää, Onni-merkkisen, aamuvirtsasta ja siihen tuli haamuviiva ( ohjeen mukaan se olisi pos) kylläkin tosin haamu ja vasta 5min jälk, menin labraan samana päivänä ja tein siellä testin( ei kylläkään enää aamuvirtsasta) ja se oli neg. Sitten tein siihen perään david pregnancytest kahtena seuraavana aamuna( tai ainakin tuonne päin oli nimi) ja niissä kanssa haamut, mutta vasta 5min jälk. Tänään menkat jo kierto 36(4+6 nyt vk) ja tein aamuvirtsasta tuon erittäin herkän first sing kasettimallisen testin 10mlU/ml, luotettavuus 99% ja siinä tuli testiajan sisällä taas himmeä haamuviiva, mutta samasta aamuvirtsasta labran testi näytti neg. Eli mihin mä nyt oikein uskon? Lapsia mulla jo on, joten tiedän ainakin ettei mulla ole vielä ollut yhtään alkuraskausoireita, muttei menkkaoireita myöskään. Ainoastaan alavatsassa sellainen paineen tunne. Edelliset raskaudet olen plussannut vk 4+3 ja vk 5. Viimeisin raskaus kaksosraskaus. Onko muilla samoja kokemuksia? Terkkari sanoi, että tk labratesti on luotettavin ja jos ei menkkoja kuulu niin odota vielä 2vk ja sitten uusi testi jos raskaus niin alussa ettei näy, mut kun kotitesteissä ollut haaleat haamut kaikissa 4. :headwall: :ashamed:

Mulla tuli kanssa haamuja onnilla, first signalilla, apteekin testillä ja predictorilla, osa sellasia et just ja just näkee, terkan testi näytti miinusta, ja vielä kp 60/26 testit näytti vaan haamuja, mutta kyllä sieltä vauva tuli ku tulikin ihan ajallansa ovulaation mukaan... jostain syystä testit ei vaan mun raskauksia hyvin näytä-

Moro. Päätinpä palata aiheeseeni. Noniin kuukautisia ei ole kuulunut edelleenkään(myöhässä nyt 13 päivää ) ja tein tänään clearblue digitaalisen testin ja siihen tuli selkeä ei raskaana teksti, joten kyllä mä nyt uskon etten odota. Hassua on ettei ole selkeitä tuntemuksia, että kuukautiset alkaisvat, mutta ei kyllä raskauteenkaan viittavia. Ainoastaan vain, että väsyttää,palelee, välillä hirveä hiki, rinnat raskaanoloiset eivät kipeät ja halutttaa vain makeaa, ja mielialavaihtele, alavatsa outo, sitä ei säre vaan sellainen paine ja nipistelee välillä. Mutta nämä oireet voivat kuulua sekä kuukautisten alkamiseen, tai ovulaatioon ja myös raskausoireisiin(en kyllä enää usko jälkimmiseen vaihtoehtoon tämän viimeisen testin jälkeen). No uutta yritystä vaan. Kiitos vastanneille ja hyvää syksyä. :headwall:

Ooo, kiva että tulit kertomaan kuulumisia!

Ja seuraavan kommentin voit jättää lukematta jos haluat säästää hermojasi, mutta...

toisilla naisilla HcG ei koskaan erity virtsaan asti, eli näkyy vain veressä.

Anteeksi jos nyt aiheutin suunnatonta huolta ja hermojen menetystä, mutta tälläisestäkin on kuultu. Toivottavasti sinun tapauksesi selviää :)

Täh?Onko tuommonenkin mahollista?Pitäiskö sitä alkaa sit varailee aikaa verikokeeseen...Testit negaa tai nippanappa haamua, 3vko myöhässä kuitenkin menkat, ja sikälimikäli jos olisivat vaan jostai syystä jättäneet yhen kierron väliin, pitäis mulla olla ovis, mut siihenkin näyttää testi negaa...Tai sit mä oon vaan kaikin puolin vinksahtanu..

Heips. Minäpä taasen tässä. Niin en itse usko että olen raskaana . Kaikki edelliset raskauteni ovat testeissä näkyneet. Mulla varmaan nyt sellainen tilanne, että kun jotain toivoo niin kroppa "valehtelee" ja kuukautiset jäävät tulematta ja sitten ne yth`äkkiä tulevatkin kun myöntää itseleen ettei nyt vielä tärpännytkään. Mutta voi tietty olla, että ovis ollutkin tavallista myöhempään ja siitä tärpännyt ja raskaus ei vielä näykään testeissä. Tiedä häntä. No minä odotan kärsivällisesti ja jos viikon kuluttua ei mitään kuulu ja testi yhä ------- niin menen verikokeisiin. :headwall:

Yhteistyössä