Raskaustesteistä epäselviä vastauksia, menkat jossain, oireita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
En ole koskaan kirjoittanut tänne, mutta kerta se on ensimmäinenkin.

Olen 20-v (pian 21), en ole koskaan syönyt e-pillereitä (veritulppariski? + jalkaleikkaukset ja tässä seuraavaa leikkausta odotellessa ei vaan oo tullut mentyä gynelle, vaikka väliä leikkaukseen tuleekin olemaan varmaan sen verran, että kannattais). Ennen viime kuuta jouduin syömään sattuneista syistä jälkiehkäisypillerin. Pari kertaa aikaisemminkin on ollut pakko, aina on heittänyt menkat vähän sekaisin, mutta sillä tavalla, että on tullut melko pian pillerin jälkeen yhdet ylimääräiset ja sitten normiajallaan on tullut normaalisti. Muuta (sivu)vaikutuksia ei oo ollut. Menkat on muuten alusta asti (14-v) ollut ihan täsmällisen säännölliset, mitään kirjaa en ole pitänyt koskaan, mutta kuitenkin aina olen tiennyt, milloin on tulossa ja joskus alkoivat joka kuukausi samalla enkuntunnilla, että on ollut kyllä kellonaikakin ihan säännöllinen :D!

Ehkäisykuvioihin vois kyllä valitettavasti sopia hyvinkin, että noiden viime menkkojen jälkeen (jotka tuli jälkiehkäsyn jälkeen) olisin raskaaksi tullut..

Nyt sitten on menkat myöhässä sekä jälkiehkäisypillerin "aiheuttamista" (viikolla-kahdella), että normaaleista (varmaan kolmella neljälläkin viikolla) ja olen tehnyt parit testit. Ekan pari päivää sitten (clear blue plussa), joko siinä on viivanpaikka tai sitten heikoimmista heikoin plussa ja tänään aamulla tein apteekin testin, jossa ei kyllä ollut mitään viivanpaikkaakaan.

Raskaus ei olisi mitenkään erityisen toivottu, mutta aina ollaan miehen kanssa ajateltu, että lapsi halutaan joskus - joten ei se nyt täysi katastrofi olisi. Aina oon lapsia hoitanut ja silleen, olis kiva vaan saada opiskelut alta pois ja työ ensin...

Raskausoireita (tai jotain oireita jostakin) mulla on ollut, jo ennen kuin aloin koko asiaa epäilemään, pahoinvointia ja vähän epämääräinen olo vatsan suunnalla. Ei mitään kipua kuitenkaan, vaan silleen erilainen fiilis. Parina päivänä on nyt tullut pari tippaa verta, melkein olen huokaissut helpotuksesta, mutta sitten se onkin jäänyt siihen, että yhden kerran pyyhkäisyllä jotakin ja mun menkat on normaalisti tosi runsaat varsinkin alkuun, eikä niissä ole ikinä ollut mitään poikkeuksia. Voisko tää sitten olla jotain kiinnittymisvuotoa?

Nyt jotenkin pelottaa, että onko tässä jotain pahastikin vialla mun järjestelmässä, vai oliskos kumminkin mahdollista olla raskaana? Tai jotain muuta "normaalia"? Mitään epämääräisiä tippavuotoja mulla ei ole koskaan ennen ollut ja jälkiehkäisynkin ottamisesta on jo varmaan puolitoista kuukautta, että en tiedä vaikuttaako sekään enää.

Melkeen alkaa jo toivomaan, että josko sieltä vaikka vauva tulisi, vaikka olenkin nuori (noh, nuori ja nuori, jos tää nyt kohdalle osuisi niin samanikäisenä äitikin sai esikoisensa ja siskoni jo paljon nuorempana), niin kuitenkin oon aina ollut äidillinen, rakastanut lapsia ja toivonut saavani oman mukulan joskus. Talokin on, hyvä opiskelupaikka ja ihan valoisa tulevaisuus, mies taatusti pysyy rinnalla (tässä on samalla ollut juttua naimisiinmenosta, joten tuskin tuo tuosta mihinkään kävelisi)... Mikään rikas perhe meistä ei tulisi, mutta muuten varmasti kaikki ihan hyvin.

Tuo Clearbluen plussa-testi on ihan huono. Se aikanaan antoi mulle monen monta haamua tai viivanpaikkaa. Muut negaa.

Suosittelen vielä mielenrauhan vuoksi ostamaan Clearblue-digin. Se on selvempi kuin yksikään tulkittava.

Kyllä sinä selvästi olet miettinyt vauvaa jo. Hyvin te pärjäisitte, jos raskaana olisit. :)

Jos jatkuvasti napsit jälkiehkäisypillereitä niin ei ole mikään ihme jos vuotelet miten sattuu.

Ja ainahan se raskaus on mahdollista kun harrastetaan seksiä ilman ehkäisyä.

Uutta testiä.

Lähinnä pelottaa, että entä, jos en olekaan raskaana, mitä hitsiä tämä sitten on? Mulla ei oo ikinä ollut mitään "naisten ongelmia" ja nuo parin viimeisen päivän epämääräiset "pari tippaa"-vuodot pelottavat...

Olen tosi arka lääkärille menossa, jalkojen kanssa hoitovirhehässäkkä joka on jättänyt pahan maun suuhun. Jotenkin sitä haluaisi tietää ensin itse vähän, mitä omassa kropassa on meneillään, ennen kuin uskaltautuu siitä lääkärin juttusille. Jäänyt vaan kammo.

Ja tuo clear blue plussan plussa oli kyllä niin pirun haalea, juuri ja juuri näki. Miehen lähetin testiä ostamaan enkä etukäteen googlettanut mitään testeistä, jälkeenpäin olis tietenkin voinut jonkun muun testin valita, kun tuosta tuntuu olevan huonoa palautetta... Apteekin testi ei kaiketi ole ihan yhtä herkkä (clear blue sanoo, että sen voisi tehdä jo ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, apteekin vasta sinä päivänä kun menkat piti alkaa)... joten jos tämä sitten olis vaikka tosi alussa, eikä vielä näkyis testeissä kovin hyvin?

Oonko nyt ihan tyhmä, kun enemmän pelottaa kyllä kaikki muu paitsi sitten jos olisi vauvauutisia?

Joo, sai ehkä väärän kuvan. En todellakaan ole jatkuvasti napsinut mitään jälkiehkäisyjä, voi herranjumala... Kyllä meillä ihan kumia on käytetty ja jos sen kanssa on tullut jotain, niin sitten ollaan jälkiehkäisyyn turvauduttu varmuuden vuoksi.