Raskauspussi ja ruskuaispussi, ei sikiötä

Hei!

Kävin ultrassa eilen kun raskausviikkoja kuukautisten mukaan 6+5. Lääkärin lausunto oli "Raskauspussin koko 15,9 x 9mm, ruskuaispussin rengas näkyy, ei sikiötä, viikolla 5+" Ensi keskiviikkona on kontrolli ultra jossa katsotaan onko sikiö ilmestynyt vai onko kyseessä tuulimuna. Kysyisinkin teiltä, että tietääkö kukaan minkä kokoisessa raskauspussissa sikiön pitäisi viimeistään näkyä? Ovulaatio minulla oli tässä kierrossa vasta kp 18 tai 19.

Lääkäri ei ollut mitenkään empaattinen vaan sanoi esimerkiksi, että "tulet sitten päivystykseen jos vuoto alkaa" ja "eipä se haittaa vaikka olisikin tällä kertaa tuulimuna, myöhemmin varmasti onnistuu" No, tämäkin onnistuminen on yli vuode yrittämisen jälkeen hoidoilla aikaansaatu niin ei le niin itsestäänselvyys, että heti tärppäisi uudelleen.
 
MIUKU :hug: Me tahkottiin kolme vuotta hoidoissa ja sitten kolmannesta inssistä sain elämäni ensimmäisen plussan...joka todettiin myöhemmin tuulimunaksi. Että tiedän miltä tuntuu...en muista kyl ollenkaan sikiöpussin kokoa, mutta sulla on varmaankin kierto suht. samanlainen kuin minulla, mulla myös todella myöhään ovis (kp18 suurinpiirtein). Mä voisin lyödä vaikka vetoa että seuraavassa ultrassa siellä jo pikkusydän läpättää! Alkuraskaudessa on kuitenkin niiiiiin merkittävä asia milloin ovis on ollut, että on täysin mahdollista että kaikki on hyvin! Sydän alkaa sykkimään vasta rv5+ eli jos ei sulla ole vielä noin montaa raskausviikkoa takana niin kaikki on vielä mahdollista. Älä menetä toivoa vielä!
 
moi,

minulla todettiin tuulimuna, jota sitten keskenmenon yhteydessa alettiinkin epäilemään spontaaniksi keskenmenoksi. eka ultra viikko plussatestissä, menkkojen mukaan 8+3. tällöin sikiöpussi 6x6 mm, lääjäri oli positiivinen ja sanoi että hedelmöittyminen oli vaan myöhemmin. kaksi viikkoa tästä uusi ultra sikiöpussi 10+9 mm eli oli kasvanut, muttei sikiötä. kaksi päivää tästä keskenmeno lähti itsellään käyntiin ja päivystyksessä olivat huomaavinaan sikiökaiun. tällöin pussi n. 11 mm. tämä siis meni kesken.

jos tämä kaiku tarkoitti sikiötä, niin vielä ei ole sinullakaan toivo menetetty. minulla meni kesken jostain syystä, tai oli tuulimuna..sitä en saa koskaan tietää..
 
Niin sen verran piti vielä tarkentaa, että lääkärin mielipide oli, että olisin viikolla 5+ ja itse laskeskelin oviksen perusteella, että mahdollisesti rv 5+5 tai 5+6. Eikös tuolloin ole vielä siinä ja siinä näkyykö sikiötä? Näkyikö teillä Gardenia ja JJ-t muuten ruskuaispussi ultrassa, mulla näkyi ja se on kai ihan hyvä merkki vaikkei tuulimunan mahdollisuutta suljekaan pois.
 
mulla ei näkynyt ruskuaispussia!!eli sulla taitaa olla ihan hyvä merkki!!! voi kun toivon niin paljon että sinulla olisu vain väärä hälytys!! :saint: voimia, kohta asia selviää! tiedän, odottaminen on kamalinta!
 

Yhteistyössä