Raskauspelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskauspelko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskauspelko

Vieras
Haluaisin oman lapsen/lapsia,mutta minulla on raskaus ja synnytyspelko. Saako tälläiseen ammattiapua jostain?
Olen jo kolmekymppinen joten itsestään tämä ei ohi mene,ja alkaa tulemaan kiire asian kanssa.

Neuvolasta saa ainakin synnytyspelkoon apua. Raskauspelosta en osaa sanoa, mut voisko kenties yrittää soittaa neuvolaan ja puhua asiasta? Vai meneekö raskauspelko perheneuvolan piikkiin? Siitä en tosiaan tiedä.

Miksi pelkäät raskautta?

Siis tosiaan se on vaan jotenkin minulle niin vieras asia,koska lähipiirissäni ei ole juuri ollenkaan ollut tälläisiä perhetapahtumia.Tiedon puutetta kai ja jotenkin vaan outo ajatus mahan kasvamisesta jne. Tämä asia on niin paljon mietityttänyt että olen jo alkanut epäilemään että onko minusta äidiksi, jos ei tälläinen asia tunnu yhtään luonnolliselta.Mutta onhan kaikilla erillaisia "fobioita",vaikka ei tätä nyt ihan sellaiseksi voi kutsua. Mutta silti siis pelkään raskausaikaa,ja pidän sitä jotenkin epäluonnollisena. Vaikka se on niin luonnollista kuin vaan voi olla....
En tiedä mikä minua vaivaa.....

No olipas tylsä kommentti tuo edellisen nimimerkin heitto. Asialliseen asiaan pitäisi suhtautua asiallisesti.

Oikein hyvä, että olet tunnistanut ainakin jotakin piirteitä raskauspelostasi. Mm. tiedonpuute on onneksi sellainen asia, että sitä voi paikkailla. Älä kuitenkaan selvitä kaikkea mahdollista tästä asiasta, sillä esim. netistä löytyy hyvin helposti ne kaikkein kamalimmat kokemuset ja kun niitä lukee, tulee sellainen olo, että poikkeustapaukset ovat yleisempiä kuin "tavalliset" raskaudet. Toisaalta, jos tälläkin palstalla vähän aikaa surffaa, vauvakuume kasvaa kuin itsestään. Toivotaan sinulle tännekin samanhenkistä juttuseuraa ja tietysti niitä, joilla on ollut samanlaisia tuntemuksia ennen lapsien saantia.

Meillä esikoinen 4 vuotias ja nyt toinen olisi tervetullut.
Kyllä mäkin pelkäsin raskausaikaa....ja varsinkin synnytystä...siis mä ihan kauhulla ajattelin sitä et miten ikinä selviän siitä ja sain kiukkupuuskia asiasta ja en halunnut puhua siitä yhtään mitään. Mutta, raskausaika nyt on ihan kivaa...toisaalta sitä oli hirmu ylpeä siitä masusta ja oli ihanaa kun alkoi tuntea vauvan potkuja. Neuvolasta saa apuja ja varmasti kerrotaan kaikista kivunlievennyksistä. niiden saanti vissiin vähän vaihtelee sairaaloittain, mutta...

Tsemppiä vaan sulle, kyllä se oma lapsi on kaiken sen vaivan arvoinen :-)

Yhteistyössä