raskauspahoinvointi

mulle siirrettiin kohtuun 2 alkiota ja tein plussatestin. esikoista odottaessani pahoinvointi oli lievää ja alkoi vasta 7 viikolla. en tiedä vielä montako toukkaa on kyydissä viikkoja vasta 5. pahoinvointi alkoi kuitenkin jo heti viikolla 4. mietin vaan että onko kaksosraskauksissa yleensä pahoinvointia enempi?? sekävat fiilikset... toivottavasti ymmärritte mitä yritän kysyy..
 
Yksösen kanssa pahoinvointia oli vain hetken ja sekin hyvin lievää. Kaksosten aikaan pahoinvointi alkoi jo ennen kuin tiesinkään raskaudesta ja pahoinvointi oli jatkuvaa, mutta ei onneksi mitenkään rankkaa. Esim oksentelua ei juurikaan ollut, mutta koko ajan tiesi, ettei olo ole normaalikaan. Leikkeleiden syönti loppui koko raskausajaksi. Marinoituja lihoja ja kanaa en syö mielelläni vieläkään vaikka vauvojen syntymästä on yli 10 vuotta. Raskausaikana en pystynyt syömään niitä ollenkaan. Töissä en pahimpaan aikaan pystynyt ruuan hajun vuoksi menemään ruokalaan enkä edes koko kerrokseen.
 
Ja täältä taas vähän erilaista oloa kuin muilta yleensä. Eli kaksosten pahoinvointi alkuraskaudesta kesti pari viikkoa ja lievänä ällöolona ajoittain sekin. Miulla menee kaikki aina jotenkin erilain kuin muilla vastaavasti.
Taidan kohta jo kirjoittaa nuorten palstalle, et iiik olen erilainen kuin muut!!!Mitä mun pitää tehdä!!!? :LOL:
 
Mulla tunne raskaudesta alkoi heti, tuntemukset erilaiset kuin normaaliolotila. Pahoinvointi alkoi ehkä joskus raskausviikko 5 paikkeilla, en tarkkaan muista. Oli aivan todella kamala olo, oksensin kokoajan, KAIKKI teki pahaa ja yökötti. Syödä pystyin aina silloin tällöin jotakin, ja sitä jotakin joka mieleen sattui tulemaan, oli pakko saada HETI. Pahoinvointi hellitti joskus ehkä rv 15 paikkeilla.
 
ei ollut
Mulla ei ollut pahoinvointia kuin ihan vähän alussa. En oksentanut kuin kerran. Muuten paha olo pysyi loitolla kun söi jotain pientä vähän väliä.. kahvi kyllä tökki. Synnytin kaksoset 09/2006.
 
Ykkösestä oli mieletön pahoinvointi rvltä 5 ja meinasin että tuplista ei voi olla pahempaa, mutta olipa. Mikään ei pysynyt sisällä, koko päivän/yön kuvotus. Tiputuksessa olin pari kertaa. Sen lisäksi tajuton väsymys ja leposykkeen nousu 120een. Onneksi pahoinvointi loppui kuitenkin samoihin aikoihin kuin ykkösistäkin eli rvllä 13-14. Väsymys jatkui kuitenkin. Onnea matkaan! =)
 
SusMaria
Mulle eilen kerrottiin että kaksosia todennäköisesti odotan.
Olotila on ihan karmea, kaikki oksettaa ja kuvottaa.
Tiesin heti kun tulin raskaaksi että nyt on jotain eri lailla kun ensimmäisessä raskaudessa ( yks lapsi) Edellisessä raskaudessa ei ollut paljon mitään pahoinvointia ja olo oli erittäin energinen nyt sitten voisi nukkua koko ajan.
Sitten kun olen vielä lounas kahvilassa töissä on ihana mennä aamulla töihin kun kuvottava ruoan haju on siellä vastaanottamassa, aina aamulla pitää ensin mennä morjestamaan töissä vessanpönttöä.. sieltä se aamu alkaa.. :LOL:
 
SusMaria
No nythän sitä on pahoinvointi mennyt niin pahaksi että sairaslomalla ollaan.
lääkäri vähän uhkaili että en ehkä enää pääse töihin ollenkaan, kun on niin fyysisesti rankka työ.. Kuinkahan sitä kotona jaksaisi olla.. mutta onneksi on kesä tulossa =)
 

Yhteistyössä