Raskauspahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siiri"

Vieras
rv 6+1 menossa ja jo toista viikkoa voimakasta pahoinvointia. Oksennan useamman kerran päivässä eikä oikein mikään tunnu auttavan. Ensimmäisen lapsen kohdalla raskauspahoinvointi kesti reilut kymmenen viikkoa, joten pitkästi olisi vielä kärsittävää jos vanhat merkit pitää paikkaansa. Millä siis helpottaa oloa?

Ostin pahoinvointirannekkeet (sea band tai vastaava). Mainittavaa tehoa en ole vielä havainnut, mutta jostain syystä saan noilla ranteeni nopeasti kipeiksi ja kutiseviksi, aivan kuin rannekkeet olisivat liian pienet. Minulla on kuitenkin aika kapeat ranteet, joten hieman ihmetyttää, aikuisten kokoa kun kuitenkin pitäisi olla. Onko noista ollut kenellekään apua? Ja muutenkin käyttökokemuksia kuulisin mielelläni.

Pari päivää plussan jälkeen? Kuinka niin? Olen ollut yhteydessä neuvolaan ja heillä on pieni epäily että raskaus olisikin jo pidemmällä, mutta itseäni se vaihtoehto kyllä epäilyttää.

Mulla rajua pahoinvointia/oksntelua jokaisessa raskaudessa. Oksentelen viikolla 20-24, aamuisin pärjään jotenkuten mutta lounaan jälkeen viimeistään alkaa oksentelu ja sitä jatkuu aamuyölle saakka. Aamuyöstä käyn sitten napostelemassa suolakeksejä ja pillimehua tmv. pientä. Mitään lämmintä en voi syödä, mitään kovin makeaa en voi syödä.

Tämän hetken ruokavalio koostuu mansikka grandista, suolakekseistä ja mansikoista sekä vichyvedestä.

Ne rannekkeet ei mulla tehonnu ollenkaan, tosiaankin kiristi ja kutitti vain. Minulla nyt viikkoja 13+ ja vielä tässä on lusimista melkoisesti edessä. Muutama viikko meneekin sitten paremmin kunnes taas loppuraskauden oksennan.

Kovasti jaksamista!

mietiskelin vaan samaa oletko oikeasti jo pidemmällä koska pahimmillaan pahoinvointi on yleensä siinä rv 9 kait.. noh ainakin se on terveen merkki että voit pahoin vaikkei helpota varmaan sun öllöö oloo =)
uteliaisuudesta siis kyselin ja ei oo vinkkiä antaa mulla, koska itelläni aina ollu hyvin vähäiset pahoinvoinnit.

no mulla pahoinvointi alko kuudennella viikolla ja viikolla 8 olinkin sitten jo sairaalassa tiputuksessa kun tuli nestehukka siitä jatkuvasta yrjöömisestä ja kun mikään ei pysyny sisällä... tsemppiä

Mulla tuli sama homma noista rannekkeista eikä ne edes auttannu. Kohta kolme kuukautta yrjötty ja välillä käyty tiputuksessa. :/ Toivottavasti tämä tästä kohta jo helpottuisi. Oletko kokeillut b6 vitamiinia, jollain se kuulemma auttaa, ei tosin mulla.

Yhteistyössä