raskauspahoinvointi

Hellou!
Mitä ihmettä avuksi raskauspahoinvointiin??? Tämä on aivan kamalaa! Nyt on menossa 7+4. Kuvottava olo jatkuu aamusta iltaan... Ei ollut ensimmäisestä eikä toisesta lapsesta yhtään pahoinvointia...

Heips!
Mulla toimi sea-band rannekkeet, jotka on kehitetty matkapahoinvointiin. Painavat akupisteitä ranteiden sisäpuolella.
Suomessa käsittääkseni on 2 apteekkia jotka nuita myyvät, hintaa 15?. Kauppatorin apteekki Hesassa ja Ratsutallin(?) apteekki (oisko ollut Kirkkonummella). Ainakin Kauppatorilta saa tilattua postitse...

:$ Otan osaa. Itse kärsin kahdesta ensimmäisestä ympäri vuorokautisesta pahoinvoinnista..
Ensimmäisen kohdalla lääkäri määräsi pahoinvointi lääkettä. Kai se jotain auttoi. Toisella kerralla meni nopeampaa ohi...silloin taisin vaan kärsiä ja lohduttaa itseäni että menee kyllä ohitse. Syö vain sitä mikä edes etäisesti maistuu ja vähän kerrallaan. Muuta en osaa sanoa. :hug:

Tilasinkin jostain nettiapteekista juuri sellaiset rannekkeet, mutta mulla ne ei vaikuta!!
Olo on silti aivan hirveä! Ja väsyttää aivan mahdottomasti! Tuntuu että voisin nukkua kellon ympäri...Lepäämistä kuitenkin rajoittaa 3 ja 5 vuotiaat lapsukaiset ja työt :) Onkohan jotain ruoka-ainetta joka pitää pahoinvointia aisoissa?? tai vitamiinia?

auringonkukka-75
Minun vanha isoäitini, 90-v, sanoi, että ennen aikaan raskauspahoinvointiin käytettiin yleisesti suolaa. Siis pieni kide merisuolaa suuhun liukenemaan. En tiedä auttaako, koska isoäitini muisti tämän kikan vasta sen jälkeen, kun lapseni oli jo syntynyt. Mutta jos olisi muistanut raskausaikana, niin olisin aivan varmasti kokeillut. Mulla pahoinvointi kesti 24/7 aina rv17 asti. Ja alkoi uudestaan sitten n. rv32.

Otan osaa :hug: Itsellä ollut kanssa kamala ällötys aamusta iltaan, ja useita kertaa päivässä se tulee uloskin :x Enpä voi muuta neuvoa, kuin et koita syödä sellaista, mikä edes osapuilleen tuntuu menevän alas ja älä anna ruokailuvälien kasvaa pitkiksi. Itsellä jostain syystä hampurilaiset ovat se paras lääke (ennen raskautta en niitä syönyt) ja nimenomaan yks tietty hampurilainen. Ainoo vaan, että suurin osa päivistä on pelkkää kuvotusta eli ei tule ulos, niin yht'äkkiä paino nouseekin tän pahanolon vuoksi. Jep, mutta täällä menossa rv 18+4 ja laatta lentää edelleen, toisina päivinä pahemmin ja toisina on vain kuvotusta. Toivottavasti sulla loppuu siinä 12-13 viikon paikkeilla, kuten ilmeisesti yleensä loppuu :hug:

Täytyy sanoa että olen nyt jo siinä vaiheessa, että kaikki keinot sallittuja! Tietysti raskauden ehdoilla! :) Täytyy heti koittaa sitä suolaa ja kaupasta sitten heti kamomilla teetä ostamaan! Kiitos paljon vinkeistä!! Toivottavasti tämä paha olo loppuu silloin 12-13 viikolla!!! Täytyy vain koittaa jotenkin tsempata, vaikka aika hurjaa tämä on!!!

Kuulostaa niin tutulta! Aiemmista 3 raskaudesta en muista mitään erityistä pahoinvointia, vähän toki, mutta yllätyksekseni huomasin nyt minäkin, että pahoinvointia olikin yhtäkkiä aamusta iltaan heti viikosta 5 eteenpäin. Mikään ei auttanut. Ed. raskaudesta on jo 7 vuotta, eli ehkä sillä on sitten jotain tekemistä asian kanssa, kun sullakin on pidempi väli.

Mutta sen lohdutuksen sanan voin sanoa, että olen nyt viikolla 12, ja kas: pahoinvointiaika on jo puolittunut. Aamulla ja päivällä on ihan hyvä olo, ja pahoinvointi alkaa vasta noin klo neljän maissa. Sen jo kestää. Harmi vaan, että esim. lenkkeily tai ulkoilu ei auta, vaan päinvastoin. Kun väsyn, pahoinvointi voimistuu entisestään. Voimia sinne!

AAM
meidän ketjussa siis huhtimasuissa :D on parikin pahoinvointirannekkeen käyttäjää.. ovat sanoneet että on apuja ollut.
Ne kuulemma pitää vaan asentaa tosi tarkkaan oikeille kohdille joiden akupisteiden mukaanko ne oli.. :| saa korjata jos väärässä olen... :)

Myötätuntoa täältä! Itse kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista viikolta 7 viikolle 17. Kuvottava olo oli aamusta iltaan ja huonompina päivinä myös oksentelin paljon. Mulla auttoi jonkun verran se, että söin säännöllisesti ja normaalia lyhyemmin väliajoin. Jos ruokailujen välit venähti pitkiksi ja ehti tulla nälkä, olo oli ihan kamala. Mutta eipä sekään auttanut kuin hetken.. Mitään tosi hyvää konstia en kyllä keksinyt, pakko oli vaan kärsiä urhoollisesti =)
2,5 viikkoa sitten pahoinvointi sitten loppui kuin seinään ja nyt olo on loistava! Jaksamisia sulle!
-Heksamiina rv 19+5

Joo, täällä yksi rannekkeiden käyttäjä, tosin minulla on laatta lentänyt rannekkeista huolimatta... Itselläni oikea paikka löytyi vasta kun kävin akupunktiosta hakemassa apua pahoinvointiin mutta en tiedä oliko siitäkään apua. Rannekkeet sain oman paikkakuntani apteekista kun pyysin sinne niitä tilaamaan eli kyllä muualtakin niitä saa kun vaan kysyy. Tosin saattaa olla että eivät ole kuulleetkaan koko rannekkeista mutta koneelta kun katsoivat niin tukusta kyllä löytyi. Inkivääri auttoi aikansa mutta hiton pahan makuistahan se on. Tuoreena siis. B-vitamiinista on jotkut saaneet kuulemma apua. Minttulakut auttoi aluksi minulla hetkellisesti, kokeilin niitä kun pomo suositteli kokeilemaan piparminttua.

Kyllä kovasti odotan sitä ihanaa ja hehkeää keskiraskautta kun tämä alku on ollut niin etovaa. Kateeksi käy niitä jotka on oireettomia ja pystyvät toimimaan normaalisti. Jaksamista!

Myötätuntoiset ajatukset täältäkin! :hug:

Itse kärsin ympärivuorokautisesta pahoinvoinnista ja rajusta oksentelusta jonnekin viikolle 14-15 asti. Lääkäri kehotti syömään puolen tunnin välein jotain pientä esim. puraisu leivästä, puolikas banaani/muu hedelmä, välipalapatukka tai mikä vaan maistuu. Mulle ainakin sanottiin lääkärissä, ettei niinkään väliä edes tuotteen terveellisyydellä vaan että saa jotain alas. Joillekin kai auttaa viileät tuotteet esim. kurkku. Koita kestää!!!

Mayah ja Pikkuinen 39+2 :heart:

kärsi kärsi kirkkaamma kruunun saat. ja niinhän sitä vauva lehdet kirjoittelee, että kun on kovasti pahoinvointia, niin sitten raskaus menee toden näköisemmin hyvin. tiedän kylä etä ei oo kivaa.

ekassa ja tokassa mulla ei auttanut mikään, mutta tässä kolmannessa sitten auttaa se että suön omenan ennen ylös nousua ja odottelen p*ska hätää sängyssä hetken ja sit suoli rupee vetämään oikeeseen suuntaan ja juu vähän väliä omenaa/ hedelmää suuhun ennenkuin paha olo ehtii tulla. mä kans hyöödy tosta inkivääristä jos pääsee menemään olo ihan hirveeks. raitis ulkoilma ja liikunta auttaa myös mulla. ku pakottaa ittesä sieltä vessasta vaan ulos.

Jaksuja.

Myötätuntoa saatte rutkasti täältäkin suunnalta!! :hug: :hug: Itselläni kun ei oo ollu ku vähäistä kuvottavaa oloa vain pari kertaa ja menny nopeesti ohitte. Eli hyvin vähillä oireilla ollaan menty, nyt vko 10+1. Eli ehtiihä täs viel tulla muitaki vaivoja rutkasti tai pahoinvointi iskeä vain myöhemmi.

Mut tosissaan noi rannekkeiden avut kyl ilmeisesti kovasti on riippuvaisia siittä, mihi kohtaa ne asettaa. Eli jos ei het toimi, ni ei kannata luovuttaa =)

Koettakaa jaksaa! Vielä se aurinko paistaa teillekin ja pahoinvointi loppuu!! :hug: :hug:

Yhteistyössä