Raskauspahoinvointi= älykäs lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esim. äidilläni on neljä lasta ja vain yhdestä raskauspahoinvointia. "Sattumalta" juuri tämä lapsi oli älykkäin, valitettavasti se en ollut minä.

Tuo ei sitten tarkoita, että jos ei pahoinvointia niin lapsi olisi jotenkin tyhmä. Itsellä yksi raskaus ja kärsin raskauspahoinvoinnista. En nyt ota sen enempää kantaa lapsen älykkyyteen, mutta ainakin paljon fiksumpi kuin minä. Esimerkiksi koulussa pärjää paljon paremmin, opettajat ovat kehuneet lahjakkaaksi.

Mulla vaan ei ole kuin yksi lapsi, niin ei voi vertailla ollenkaan, josko tuo tutkimus pitäisi paikkansa.

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/aamupahoinvointi-yhdistetty-alykkaampiin-vauvoihin

Ei nyt anna tuota linkkiä julkaista ilmeisesti, mutta kokeillaan uudestaan.

[QUOTE="vieras";28795956]Esim. äidilläni on neljä lasta ja vain yhdestä raskauspahoinvointia. "Sattumalta" juuri tämä lapsi oli älykkäin, valitettavasti se en ollut minä.

Tuo ei sitten tarkoita, että jos ei pahoinvointia niin lapsi olisi jotenkin tyhmä. Itsellä yksi raskaus ja kärsin raskauspahoinvoinnista. En nyt ota sen enempää kantaa lapsen älykkyyteen, mutta ainakin paljon fiksumpi kuin minä. Esimerkiksi koulussa pärjää paljon paremmin, opettajat ovat kehuneet lahjakkaaksi.

Mulla vaan ei ole kuin yksi lapsi, niin ei voi vertailla ollenkaan, josko tuo tutkimus pitäisi paikkansa.[/QUOTE]

Vaikka sulla olis kymmenen lasta, niin et voisi silti vertailla.
Ja tuo äitisi esimerkki voi johtua myös satunnaisvaihtelusta.

Kiinnostava asia kyllä, ja voisi lohduttaa raskaudessa pahoinvoivia ;) Mutta kyllä nuo jutut täytyy tutkia ihan kunnon otannoilla eikä millään kaveripiirigallupeilla.

Jaa-has, itsellä oli varsinkin esikoisesta ihan helvetillinen pahoinvointi (kuopuksesta myös mutta ei niin pahana) ja molemmat on ihan fiksuja kakaroita, aina olleet luokkansa parhaimmistoa. En ole sitä kyllä noin ajatellut, varsinkin kun isänsä on on hyvin älykäs...yleisellä mittapuulla lukien.

Meillä tosiaan molemmat vanhemmat tyhmiä ja lapsesta tuli fiksu. Ihmeellistä oikeestaan.

Ei ole kiva haukkua itseään tyhmäksi, mutta totuushan se vaan on. En tosin ole tyhmimmästä päästä.

[QUOTE="alkup.";28800022]Meillä tosiaan molemmat vanhemmat tyhmiä ja lapsesta tuli fiksu. Ihmeellistä oikeestaan.

Ei ole kiva haukkua itseään tyhmäksi, mutta totuushan se vaan on. En tosin ole tyhmimmästä päästä.[/QUOTE]

no pakko yhtyä tuohon, että ainakin sinä olet tyhmä. Ei kai kukaan parista sattumasta tällaisia johtopäätöksiä vedä.

Raskauspahoinvointi, raskausdiabetes, raskausarvet ja muut vaivat viittaavat aina äidin geenivirheisiin.

Geneettisesti terve äiti ei kärsi mistään koko raskauden aikana, ei valita synnytyksen aikana ja palautuu hyvin nopeasti synnytyksen jälkeen.

Jaah..aatellaan vaikka äitiäni ja anoppia. Kumpikaan ei yhdestäkään 3 lapsesta voinu pahoin ja meissä on eroja älykkyyden suhteen. Minä voin ja yrjösin, lapsi on fiksu. Ja syntyi syksyllä. En usko noihin yhteyksiin ainakaan mun perheen ja miehen perheen kantilta.

Kaikkihan on mahdollista.. Ainakin niin kauan kunnes se on vääräksi tai harhaluuloksi todistettu. Ja senkin jälkeen joku voi vielä kumota asian päinvastaiseen suuntaan... Mutta, ei kai raskauspahoinvoinnilla ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka viisas lapsesta tulee...? Tai sillä syntyykö hän syksyllä... ;)

Se on varmaan se älykkyyshormoni, joka saa äidin voimaan pahoin :( Onneksi sitä älykkyyshormonia ei tule aina niin paljon ja joskus ei ollenkaan. Tai hyvä siis äidin kannalta. Lapsen kannalta tosi huono jos älykkyyshormonia ei erity :\

Tämä ei ole siis mun keksimä juttu, vaan tuon linkin jutun voi lukea. Raskauspahoinvointi on muutenkin hyvä juttu. Siitä tietää, että vauvalla on kaikki hyvin, ns. vahva raskaus.

Ei tarvitse kuitenkaan ottaa itseensä jos raskauspahoinvoinnista ei ole kärsinyt. Ei se lapsi tyhmä ole, ei vaan niin älykäs kuin olisi jos olisit kärsinyt raskauspahoinvoinnista.

[QUOTE="alkup.";28804193]Tämä ei ole siis mun keksimä juttu, vaan tuon linkin jutun voi lukea. Raskauspahoinvointi on muutenkin hyvä juttu. Siitä tietää, että vauvalla on kaikki hyvin, ns. vahva raskaus.

Ei tarvitse kuitenkaan ottaa itseensä jos raskauspahoinvoinnista ei ole kärsinyt. Ei se lapsi tyhmä ole, ei vaan niin älykäs kuin olisi jos olisit kärsinyt raskauspahoinvoinnista.[/QUOTE]

Ihan varmaa ei ole tämäkään. Eli vaikka äiti vois kuinka huonosti ja olisi kuinka pahaa raskauspahoinvointia hyvänsä niin silti vauvalla voi olla joku hätä ja raskauspahoinvointi ei aukottomasti ennusta raskauden etenemistä onnellisesti loppuun asti. Mutta se on (kai) ihan totta, että tilastollisesti raskauspahoinvoinnista kärsineillä naisilla on vähemmän keskenmenoja kuin vertailuryhmällä.

Jännä juttu, meillä pitää kyllä sillä lailla paikkaansa, että mulla oli toisen lapseni raskauden aikaan ihan järkyttävä pahoinvointi. Painokin nousi vasta viikolla 20, vaikka olin erittäin hoikka jo ennen raskautta. No, tämä lapseni on matemaattisesti tosi älykäs. Älykkäämpi, kuin meidän muut lapset tai minä ja mies. Että voisi olla perääkin tässä. :)

Lisäänpä vielä, että myös mensan testeillä mitattuna poika on erittäin älykäs, ettei tämä ole vaan äidin ja isän puhetta. :D

Viimeksi muokattu:
No niin, eli aika monella on kokemusta, että älykkäin lapsi on se, jonka raskaudessa ollut pahoinvointia. Arvasinkin, että näin on. Ei ole ihan hölynpölyä kuitenkaan.

Minullaon kaksi lasta ja kummaltakaan ei ollut pienintäkään pahoinvointia. Kummastakaan ei ollut muita raskauoireita kuin kuukautisten poisjäänti, raskaudet uskoin todeksi vasta ultrassa kun näin sikiöt. Toinen on syntynyt elokuussa ja toinen marraskuussa ja molemmat ovat koulussa pärjänneet hyvin, lukiossa päästötodistuksen keskiarvo yli yhdeksän ja ovat matetaattisesti lahjakkaita. Tosin en voi sanooa että olisiko tullut vielä älykkäämoi jos olisi ollut pahoinvointia kun ei ole vertailukohtaa kun lapsia on vain nuo kaksi.

Yhteistyössä