Raskauspahoinvoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelonen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nelonen tulossa

Vieras
Mietin että mistähän voi johtua, kun mulla neljä raskautta takana (joista yks meni kesken) ja nyt tässä viidennessä raskaudessa oon kärsiny pahoinvoinnista enemmän kun noissa aiemmissa yhteensä.
Oksentanu en vielä ole (luojalle kiitos...) mutta muuten lähes kaikki ruoka kuvottaa, hajut yököttää (esim. tuoksukynttilät, joita ennen oon tykänny poltella paljonkin) eikä kahvikaan maistu (ennen join mukikaupalla).
Luin jostain että rypäleraskaudessa pahoinvointi on runsaampaa, onko kellään kokemusta?
Vaikuttaako raskauspahoinvointiin se, miten pitkä aika on edellisestä synnytyksestä? Nyt tulossa lyhin väli synnytysten välille mitä aiemmin.

no rypäleraskaudessa ja monikkoraskaudessa pahoinvointi on yleensä voimakkaampaa. ite kärsin helvetillisestä pahoinvoinnista, viime yönäki jouduin käydä pykimässä. mikään ei eilen pysyny sisällä ja olo on heikko jo syömättömyydenki takia. tää on niin hirveetä et en ois ruvennu tähän jos oisin tän tienny! ekassa raskaudessa voin kans pahoin mut en ihan tässä mittakaavassa ja tokassa ei ollu pahaa pahoinvointia, etomista vaan mut se kesti sit loppuun asti.

Mulla oli nelosen raskaus ainoa, jossa oksensin. Siihen riitti esimerkiksi Fazerin kaurapuikuloiden tuoksu, joita mieheni syö jokaikinen aamu. Keskiraskaudessa pahoinvointi helpottui mutta loppuraskautta kohden alkoi uudelleen enkä viimeisellä kuukaudella saanut alas muuta kuin piimää.

Ultrassa mulla todettiin ns. lisäistukka, joka varmaan omalta osaltaan on nostanut hcg-tasoa niin korkealle että mun pahoinvointikynnys ylittyi. Tai sitten kyseessä jotain aivan muuta, en osaa sanoa mitä. Edellisestä synnytyksestä 7v.

Meillä on eka ultra vasta parin viikon päästä, 11. viikolla, joten en yhtään tiiä mitä tuolla masussa kasvaa (vai kasvaako yhtään mitään)
Keskenmenon jälkeen meillä yksi onnistunut raskaus, vaikka eihän tuo mikään tae mistään olekaan...

Mulla molemmissa raskauksissa ollut joka päiväistä pahoinvointia aamusta iltaan/yöhön. 12viikkoa kesti joka ikinen päivä. Ainoa mikä meni alas oli kiisseli. Normaaliahan tuo on ollu =) Ensimmäisessä se vielä palasi lopussa takaisin. Päivät meni suurimmaksi osaksi sängyssä maaten kun ei mitään voinut tehdä tai tuli ylös.

Yhteistyössä