raskauspahointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottelija

Vieras
Hei!

Millä viikoilla teillä on alkanut oksentelu/huonovointisuus helpottaa? Itselläni alkoi helpottamaan viikkojen 8 ja 9 vaihteessa. Onko muita näin aikaisessa vaiheessa huonovointisuudesta päässeitä? Hyvin useilla kun tuo pahoinvointi tuntuu jatkuvan pidemmälle.

Mulla oksentaminen alkoi rv5+4, loppui rv 8+ viikon ajaksi ja alkoi taas uudestaan rv 9+. Nyt menossa rv14+6 ja oksentaminen on jäänyt, mutta kuvotus vaivaa edelleen, erityisesti iltaisin. Erilaisille hajuille olen herkkä, jotkut, esim. rasvakeittimen haju ravintolassa tms. saa oksen kurkkuun.

itellä nyt rv 9 ja kyllä on paljon helpottanut. Pahoinvointi alkoi rv 5+5 pahimmillaan se oli viikolla 6. Viikolla 7 vähän helpotti ja viikolla 8 taas enemmän huonoa oloa, mutta nyt taas aika ok tilanne. Maha jos tyhjenee niin sitten tulee paha olo. Mutta nyt pystyn jo aamuisin nousemaan aamupalalle pöytään aikaisemmin piti jotain syödä sängyssä ja maata pitkään ettei laatta lennä. Nyt ruoka kuin ruoka maistuu vaikkei kahvi vielä.
Joten ole onnellinen jos olo jo parempi.

Mä oksensin viimeisen kerran synnytyssalissa. OLI kuulemma se viiden sentin oksennus eli katsoivatkin alapäähän ja sanoivat, että on viisi senttiä auki. Ei ollut oikein mukava raskaus ei, mutta onneksi jokainen raskaus on samallakin ihmisellä erilainen.

mullakin oli helpompaa parin viime viikon aikana (siis rv9-10), mutta nyt on pahoinvointi tullut taas takaisin. eli ei se varmaan ole mitään huolestuttavaa, vaikka itsekin sitä jo mietin, että onko kaikki kunnossakaan..:) tsemppiä sinne!

Yhteistyössä