raskausoireita, vaikkei ole ovuloinut?

Voiko raskausoireita olla ilman ovulaatiota? Liika stressaaminenhan saattaa jättää ovulaation kokonaan tulematta ja menkat tulevat sitten kun limakalvo on liian paksu.

Onko mahdollista, että mm. nännit on kipeät ilman ovulaatiota?

Onko jollain kokemusta, ettei ole ovuloinut, mutta silti menkka/raskausoireita?

Mulla on nännit kipeät, turvotusta, selkäkipua, alapään vihlontaa, käsien ja jalkojen puutumista, jalat supistaa, huonoa oloa yms., mutta testi nega. Mietin voiko olla, etten ole edes ovuloinut ja joudun kestämään tätä oloa, kunnes limakalvoni "hajoavat" ja menkat tulevat.

Lämmöt myös nousseet yli 37 asteeseen pari viikkoa sitten (nännit myös kipeytyivät niihin aikoihin). Joskus jos menkat jääneet pois, ei ole ollut minkäänlaisia raskausoireita ja lämmöt pysyneet alhaalla.

Voiko silti olla, etten ole ovuloinut?
 
Mua kanssa vähän kiinnostaa tämä, mutta lähinnä siitä näkökulmasta, että millaisia oireita anovulatorinen kierto on teille aiheuttanut, jotka tiedätte/olette muuten varmoja ovulaation jäämisestä väliin?

Itsellä tuli poikkeuksellisesti menkat "etuajassa" kp29 (normaalisti kp31-32) täysin puskista, ilman PMS-tuntemuksia ja kipuja (vähäistä rintojen aristusta loppukierrosta). Itse vuoto on vähäistä, kirkkaan punaista, ja vetistä ja kestänyt vain pari päivää, eikä mitään kipuja! Nyt kolmantena on enää pientä punaista pyyhkiessä. Normaalisti vuodan 5, jopa 6 päivää, joista 2 todella runsasta niin että parin tunnin välein joutuu vaihtamaan suojan ja buranaa menee kuin leipää.

Olen käsittänyt, että ovuloimattomuus voi tosiaan tuntua PMS-oireiden puutteena, mutta että silloin kiertokin venyy pitkäksi. Mutta voiko tämmöinen ajallaan tuleva niukka vuoto olla myös ovuloimattomuudesta merkki?
 
Kysta voi aiheuttaa raskauoireiden kaltaista oireilua. Kysta häiritsee follin kehitystä ja saattaa estää ovulaation (jos ei ennen sitä kuihdu pois). Itselläni on ollut raskausoireen tuntuisia kierroissa, joissa on ollut kysta. (Mulla on monirakkulaiset munasarjat ja hoidettu lääkkeellisesti ovulaatiohäiriötä eli kasvatettu folleja lääkkeillä) Tuolloin lämmöt pysyivät normaalilla tasolla, mutta yhdessä kierrossa olin ihan varma raskaudesta vahvojen oireiden vuoksi. Vasta paljon jälkeenpäin tajusin, että kystasta oli kyse. Testi oli nega ja vuoto tavallista runsaampaa.

Olen sellaisessa käsityksessä, että kierto ei aina veny kystan vuoksi. Vuodon alku riippuu käsittääkseni esimerkiksi siitä milloin kysta puhkeaa vai surkastuuko se pois. Varmaa tietoa ei ole, vain oma kokemus ja epämääräisiä muistikuvia kuullusta ja luetusta. Joissakin kierroissa mulla on kystan puhkeaminen kipuillut kovasti ja tuntunut kivuliaalta ovulaatiolta, mutta ovisoireita ei ole ollut eikä lämmöt ole nousseet. Kysta on todettu seurantaultrassa, joten sen olemassaolo on ollut tiedossa. Kipukohtauksesta meni pari viikkoa vuodon alkuun eli suunnilleen sama aika kuin luteaalivaihe. Ovisoireiden puuttuminen ja lämpöjen normaalina pysyminen kertoi mistä oli kyse.
 
pancakes > Lämpöihin vaikuttaa moni asia. Juuri ennen ovista lämpö laskee ja oviksen jälkeen nousee tavallista korkeammalle. Ovuloimattomassakin kierrossa voi lämpö nousta vaikka pienen flunssan tai muun sairastelun vuoksi. Itselläni hartiajumit pahentuvat joskus jopa tulehduksen asteelle ja se nostaa sitten lämpöä loppukierron lukemiin.

Kun sinulla on lämmöt olleet jo sen pari viikkoa korkeammalla, niin veikkaisin oviksen tapahtuneen. Ehkä pissa on ollut liian laimeaa plussan näkymiseksi tai raskaushormonia on vielä liian vähän näkyäkseen testissä. Plussaamisen ajankohtaanhan vaikuttaa oviksen ajankohdan lisäksi sekin milloin kiinnittyminen on tapahtunut ja onnistuuko se. Testaile myöhemmin uudelleen. Toivotaan, että täti pysyisi poissa ihan aiheesta. :)
 
macy gray: Ainoa outo juttu lämmöissä on se, että normaalisti olen yli 37 asteessa oikeasti kuumeinen ja olo tuntuu heikolta. Kuitenkaan ovulaation jälkeinen lämmönnousu, joka on helposti 37,5 ei tuo minkäänlaista vähänkään kuumeista oloa. Normaalilämpö mulla on 36.0-36.5. Oikeastaan kipeänä mulla on useammin alilämpöä (35 astetta) kuin oikeasti "kuumetta". Olen muutenkin tosi harvoin kipeä.

En oikein usko, että olisin raskaana, koska raskaustestit näyttäneet vaan negaa. Oireet on myös vähentyneet. Nännit ei ole enää yhtään niin arat kun aluksi ja tuntuu, että menkat alkaisi koko ajan (vihlontaa, kipua). maamantaina testasin viimeksi ja olen viimeksi harrastanut seksiä on 4.7. (ei ole ollut mahdollista harrastaa sen jälkeen). Luulisi, että testin pitäisi olla jo positiivinen jos on.

Tuntuu, että olen saanut varhaisen keskenmenon joskus kauan sitten, muttei mitään tule ulos :/

Teen kuitenkin viikonloppuna raskaustestin, jos menkkoja ei edelleenkään kuulu.
 
SOMETIMES, however, there is no pregnancy, but the corpus luteum turns into a small cyst and continues to secrete progesterone long after it's supposed to stop. This is called a luteal cyst, and is responsible for too many false hopes! (Progesterone also causes PMS and pregnancy-like symptoms, such as tender breasts.) If this is the problem, it's simple to resolve (usually a single injection takes care of it) but your doctor needs to see you! Note: this type of cyst is not the same type associated with Polycystic Ovary Syndrome (PCOS.) Women with PCOS are no more or less likely to develop a luteal cyst, and women who develop luteal cysts do not necessarily have PCOS. Luteal cysts do not cause false positive HPT's.

peeonastick.com sivuilta

Sen mukaan luteelivaihe on aina vakio, mutta voi heittää 1-2 päivällä. Jos menkat myöhässä, niin ovulaatio myöhästynyt mm. stressin, elämäntapamuutoksen yms. takia tai sitten vaihtoehtoisesti luteelikysta niinkun yllä lukee. Ehkä en ala vielä pelottelemaan itseäni tällaisella vaan odotan menkkoja/positiivista raskaustestiä :D
Toisen sivun mukaan luteeli munasarjakysta on harvinainen. Olen myös parikymppinen ja saanut ensimmäisen lapsen heti ensimmäisellä yrityksellä.
 

Yhteistyössä