raskausoireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinja

Vieras
Hei,

olen ensikertaa tällä palstalla mutta tämä lienee oikea foorumi kysymyksilleni. Haluaisin tietää millaisia oireita teillä on ollut raskauden alussa? Kuukautiseni ovat kolme viikkoa myöhässä, joten on mahdollista, että olen raskaana. Testiä en ole vielä tehnyt, koska ajattelin aluksi, että viime kuukausien stressi on saanut aikaan niiden poisjäämisen. Epäilyni heräsivät, kun tosi monet hajut saavat minut voimaan pahoin, ja on päiviä, jolloin vain kaikki etoo. Minulla on ollut myös kummia ""kuumia"" väreitä, niin että ikkunat täytyy leväyttää auki (yleensä olen vilukissa). Lisäksi päätäni on särkenyt melko usein, ja joskus huimaa kun nousen sängystä ylös. Myös alavatsassani on tuntunut kramppeja tai vihlontaa kun nousee nopeasti ylös. Niin, ja rintani ovat olleet kipeät, ja mieliala sinne sun tänne.

Mahdollinen raskaus pelottaa, koska se ei ole suunniteltu (joskin lapsi on toivottu jos se on tullakseen :)), ja olen viime kuukauden aikana juonut alkoholia, en mitään hirveitä määriä, vaan pari kertaa siideripullollisen saunan jälkeen. Olen nimittäin aina ollut ehdoton sen suhteen, mitä aion syödä/juoda raskauden aikana, ja nyt en sitä siis olisi voinut noudattaa. Tarkoitan siis, että alkoholi, tupakka, kahvi (kofeiini), makeutusaineet ym, keinotekoiset lisäaineet olisivat kiellettyjen listalla.

Niin, toivoisinkin nyt, että kuulisin muiden raskausoireista...

Kävin nostamassa sinulle autetaan oireilijaa ketjun tähän etusivulle (kunhan se nyt ilmestyisi). siellä on jos jonkin näköistä oiretta.
Sinuna marssisin tekemään testin.

Kiitoksia,

tutkailin itsekin nyt palstaa ja näyttää löytyvän muidenkin oireita:)

Toiseksi haluaisin tietää, kuinka todennäköistä on, että lapsi kärsii jo vähäisistä alkoholimääristä tai esim. kahvin juonnista? Lopetin kahvinjuonnin noin vuosi sitten mutta nyt viimeaikoina minulla on tehnyt koko ajan mieli kahvia ja makeaa (lähinnä kakkua, suklaata en ole voinut syödä ällötykseltä, vaikka se on normaalisti lemppariani).

Testin tekeminen lienee varminta saada selvyys asiaan.

Vähäiset alkoholimäärät ennen plussausta eivät yleensä vaikuta mitenkään.Jos alkoholi vaikuttais,ni tulis keskenmeno.
Ja kahvia voi juoda raskausaikanakin,vaikkei sitä suositella juotavaks.Kyllä monet vähän sitä juo...

Yhteistyössä