Raskausoireet vs. menkkaoireet

Voi hemmetin hemmetti. Onpahan stressaavaa kun joka kuukausi saa kuulostella että jokohan ois tärpännyt. Nytkin ihan samanlaisia oireita kuin esikoisen raskaudesta. Tuolloin en pitkään aikaan tajunnut raskautta ja viimeiseen asti luulin että kohta ne menkat alkaa kun on niin sellanen olo, menkat silloin olivat reistailleet jo pitkään. Nämä on siis ihan samoja tuntemuksia joita usein tulee ennen menkkojakin:

Nenän tukkoisuutta ja nenäverenvuotoa
Lievää kuvotusta
Vatsanpohjasta kolottaa
Väsyttää koko ajan
Kiukuttaa ja itku herkässä
Koko kroppaa turvottaa
Päässä tukkoinen ja kolottava olo

Pientä tiputteluvuotoa ilmenikin sitten tänään, mutta monta päivää liian aikaisin.

PRKL kun ahdistaa tämä jännittäminen :( 8 kk on yritetty kakkosta enkä ole enää ihan nuori. Eka ihanainen onneksi tuli ihan vahingossa <3

Onko muita tukkaa repiviä yrittäjiä hereillä?
 
Täällä.
Viime menkat oli 9.5, seuraavat alkoi vasta toissapäivänä (aiemmin ollu ikinä näin pitkää kiertoa!). Raskaustestejä kului varmaan 10, negatiivisia kaikki tottakai.
Oireita kyllä oli, mutta nekun sopii niin menkka- kuin raskausoireiksi, niin ei sitä tiennyt mitä ajatella, kun menkkojakaan ei kuitenkaan kuulunut.

Yleensä raskautumisen kanssa meillä ei ole ollut ongelmia, pisin yrittämis aika ollut yk2. Keskenmenoja taas on 5 takana, joten toivotulla tavalla eivät raskaudet ole päätyneet. Onneksi kaksi lasta kuitenkin jo löytyy, ei ole peli ihan menetetty..
 
Tämä nenän tukkoisuus seurasi minua synnärille asti esikoisen kanssa, ja jäi sinne sitten. Oksetus alkoi kunnolla vasta rv 10 jolloin keksin tehdä testin vasta :D Sitä ennen ihmettelin että minne ne menkat nyt taas katos ja mikäs ihmeen hormoonihäiriö mulla on kun olen kuin persiille ammuttu karhu ja täydellinen ihoni kukkii ihan hurjasti. No, se "hormoonihäiriö" tuhisee nyt untaan omassa sängyssään tuolla <3
 
Kuinka monella ollut kuukautistyyppistä vuotoa ekoilla raskausviikoilla? (Kysyy hän toiveikkaana...)

Mulla siis vasta kp 26, tuskanhiki otsalla kuulostelen... Juhannuksen aatonaatottona piti olla loistava ajoitus, maalisvauva haaveissa. Mutta voi piru kun ei ole ennenkään natsannut :/
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka monella ollut kuukautistyyppistä vuotoa ekoilla raskausviikoilla? (Kysyy hän toiveikkaana...)
Esikoisesta mulla oli "menkat".
Epäilin raskautta kun sitä yritettiin, testi oli nega ja nää "menkat" alkoi.
Seuraavan testin kun tein, se olikin positiivinen ja vasta np-ultrassa selvisi, että sikiöhän on jo 16. viikkonen :D Niinpä sitä vaan oltiin jo raskaana, vaikka testi näytti muuta ja ne "menkatkin" tuli.
 
Oletko jo testannut?
Tuhat ja sata kertaa :D turhaan. Verestäkin kattoivat hcgn, alle 1 eli nega oli. Lääkärillä kävin, laittoivat lähetteen naistenpolille ultraan.. Nyt en oo tällä enkä edellisellä viikolla tehnyt testejä, kun en viiti ostella uusia just nyt.. tiedä sitten, milloin ovuloinu vai ovuloinko ollenkaan tässä kierrossa.. Ovisplussan kyllä saanu ihan "normaalisti" kp18.. siitä melko tasan 14vrk alkoi menkkajomot ja "oireet", jotka kadonnu taivaantuuliin nytten moneks viikkoa..

Muoks. Edellisessä kierrossa sain plussan, joka jäi vain kemialliseksi sitten.. Se vissiin vaikuttaa tässä kierrossa? R-testi näytti haamua vielä joskus kk-vuodon loputtua, ja sitten muuttui negaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuhat ja sata kertaa :D turhaan. Verestäkin kattoivat hcgn, alle 1 eli nega oli. Lääkärillä kävin, laittoivat lähetteen naistenpolille ultraan.. Nyt en oo tällä enkä edellisellä viikolla tehnyt testejä, kun en viiti ostella uusia just nyt.. tiedä sitten, milloin ovuloinu vai ovuloinko ollenkaan tässä kierrossa.. Ovisplussan kyllä saanu ihan "normaalisti" kp18.. siitä melko tasan 14vrk alkoi menkkajomot ja "oireet", jotka kadonnu taivaantuuliin nytten moneks viikkoa..

Muoks. Edellisessä kierrossa sain plussan, joka jäi vain kemialliseksi sitten.. Se vissiin vaikuttaa tässä kierrossa? R-testi näytti haamua vielä joskus kk-vuodon loputtua, ja sitten muuttui negaksi.
On tää kyllä ihan hanurista... :/ Tajuan nyt vielä kirkkaammin että ihana vahinkolapsemme on NIIN suuri onnenkantamoinen, riemuitsen joka hetkestä pikku-ukon seurassa, uhmineen päivineen.
 
Esikoisesta mulla oli "menkat".
Epäilin raskautta kun sitä yritettiin, testi oli nega ja nää "menkat" alkoi.
Seuraavan testin kun tein, se olikin positiivinen ja vasta np-ultrassa selvisi, että sikiöhän on jo 16. viikkonen :D Niinpä sitä vaan oltiin jo raskaana, vaikka testi näytti muuta ja ne "menkatkin" tuli.
Voi että, olispa meilläkin nyt noin. Oudot menkat, todella niukat. Alkoivat aivan ajallaan mutta olin NIIN varma että olisin raskaana kun kaikki oireet täsmäsi. Testi näytti negaa mutta tein sen tosi aikaisin, periaatteessa 29. KP.

Itkettää tämä jo, vaikka yritin psyykata itseäni pettymystä varten. Ihan ihmeellistä miten yksi voi tulla aivan vahingossa tokalla kierrolla kun menkat olleet pitkään ihan metsikössä, ja nyt kun oikein yritetään niin ei onnistu millään. No, onneksi on tuo yksi ihana kuitenkin. Pelkään että sektio jotenkin vaikeuttaa raskautumista. Ja okei, olen aika ikäloppukin, pitkälle yli 30 vee.
 

Yhteistyössä