raskausoire

  • Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti
nikitön
Hei te jotka olette juuri raskautuneet, onko teillä kaikilla ollut rinnat selvästi kipeät ennekuin menkat olisi pitänyt alkaa? Vai onko kipeytyneet huomattavasti myöhemmin kuin olisi pitänyt alkaa?

Kiitos jos vaivaudutte vastaamaan näinkin typerään kysymykseen!! =)
 
vastaaja
Hei !

Mulla juuri päinvastoin, eli rintojen kipeytyminen on normaali pms- oire ennen menkkoja, mutta siinä kierrossa kun raskauduin niin rinnat eivät olleet kipeät.
 
Hei mullakin rintojen arkuus on erilaista kuin menkka kierroissa. Nännejä vihloo yhtäkkiä ja samoin tulee sellaisia jomotuskohtauksia. Sitten vähän tuo reunaosa on sellainen arka, mutta ei niin paljon kuin menkkakierroissa.

Lellu rv4+6
 
täällänäin
Mulla rinnat eivät kipeydy ollenkaan tavallisessa kierrossa. Kun olin raskaana, arvasin plussauksen lähinnä siitä, että voimakas rintakipu alkoi kp 23/28 tuolta rintojen ulkosyrjästä, etenkin ylos-alas -liike sattui valtavasti.

Ja nyt jälleen, vuotokierroissa, ei lainkaan rintatuntemuuksia.
 
Mulla taas ollut vuodenalusta (siitä asti kun jätin pillerit pois) aina nännit tuhottoman kipeät (en siis ole raskautunut vielä) ja nyt pari viimeistä kiertoa on ollut rinnat kokonaisuudessaan kipeät ja turvonneet - viime kierrosta jo luulin, että olisi tärpännyt juuri johtuen tuosta erilaisesta kivusta, mutta menkat alkoikin pari päivää myöhässä tummalla, melkein mustalla vuodolla ja kestivät vain kolme päivää. Nyt siis samanlaista rintakipua ja ensi viikolla pitäisi selvitä miten käy - onko se sitä mitä on toivottu vai onko se vaan muuttunut erilaiseksi pms oireeksi...

Jos jollakulla on kokemuksia tälläisestä pms-kipuilujen muuttumisesta pillereiden lopettamisen jälkeen niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 11:17 Zara kirjoitti:
Mulla taas ollut vuodenalusta (siitä asti kun jätin pillerit pois) aina nännit tuhottoman kipeät (en siis ole raskautunut vielä) ja nyt pari viimeistä kiertoa on ollut rinnat kokonaisuudessaan kipeät ja turvonneet - viime kierrosta jo luulin, että olisi tärpännyt juuri johtuen tuosta erilaisesta kivusta, mutta menkat alkoikin pari päivää myöhässä tummalla, melkein mustalla vuodolla ja kestivät vain kolme päivää. Nyt siis samanlaista rintakipua ja ensi viikolla pitäisi selvitä miten käy - onko se sitä mitä on toivottu vai onko se vaan muuttunut erilaiseksi pms oireeksi...

Jos jollakulla on kokemuksia tälläisestä pms-kipuilujen muuttumisesta pillereiden lopettamisen jälkeen niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan :)
Mie jätin pillerit pois jo vuoden vaihteessa & menkkakivut olleet tähän asti melko samanlaisia kuin pillereittenkin kanssa. Nyt jostain syystä nännit arkana ja vatsaa nipistellyt jo vajaan viikon (menkat pitäis tulla noin viikon päästä). Toiveissa tietysti, että olis raskautunut & oireet siitä johtuen, mutta luultavasti vain ovat muuttuneita menkkakipuja.

Pillereitä söin kuitenkin melkein 10 vuotta, joten ei minkäänlaista muistikuvaa millaiset oireet oli 15 vuotiaana. Pillereitten jättämisen jälkeen menkat kuitenkin normalisoituu vasta pidemmän ajan päästä, eli muutokset tosiaan mahdollisia. Muutenkin eleimistö reagoinut melko voimakkaasti pillereitten poisjättöön... naama ja selkä näyttää lähestulkoon pahimman murkkuiän vaiheelta näppylöineen, vaikka tähän asti finnejä ei tullut kuin muutaman kerran vuodessa... =)
 
Meillä mies arvasi rintojen arkuudesta ja alavatsan nipistelystä tuon meidän ykkösen kanssa, että raskaana ollaan jo ennenkuin itse huomasin, mutta varmasti aika yksillöllisiä nuo jutut.
Tässä yritäessä itsestä ainakin tuntuu, että keksin vaikka mitä "oireita" ku toivoisin niin kovasti raskautta =)
 
remulus
Moikka! Mulla ei ollu pillereiden syömisen aikaan mitään kipuja/ turvotuksia rinnoissa menkkojen aikana. Jätin huhtikuun alussa pillerit pois, tyhjennysvuodon aikana ei ollut edelleenkään mitää tuntemuksia rinnoissa/ nänneissä.. Mutta nyt oon jo muutan viikon odotellu menkkoja alkavaksi ei oo vielä alkanu.. Rinnat ja nännit on turvoksis ja arat.. saa nähdä mistä johtuu B)
 
mäki lopetin pillerit huhtikuun alussa.. mulla kans alko jossain vaiheessa rintoja sekä etenkin nännejä arastaa, ne oli tosi arat, jo kyljen kääntäminen teki kipeää.. ikinä aiemmin ei oo ollu mulla tollasta oiretta ja luulin/toivoin olevani raskaana.. sit kuukautiset alkoivat kp 25, ja olivat tosi kivuliaat.. että näin mulla.. toivotaan että remulus sulla se kertois plussasta.. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:37 Menni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 11:17 Zara kirjoitti:
Mulla taas ollut vuodenalusta (siitä asti kun jätin pillerit pois) aina nännit tuhottoman kipeät (en siis ole raskautunut vielä) ja nyt pari viimeistä kiertoa on ollut rinnat kokonaisuudessaan kipeät ja turvonneet - viime kierrosta jo luulin, että olisi tärpännyt juuri johtuen tuosta erilaisesta kivusta, mutta menkat alkoikin pari päivää myöhässä tummalla, melkein mustalla vuodolla ja kestivät vain kolme päivää. Nyt siis samanlaista rintakipua ja ensi viikolla pitäisi selvitä miten käy - onko se sitä mitä on toivottu vai onko se vaan muuttunut erilaiseksi pms oireeksi...

Jos jollakulla on kokemuksia tälläisestä pms-kipuilujen muuttumisesta pillereiden lopettamisen jälkeen niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan :)
Mie jätin pillerit pois jo vuoden vaihteessa & menkkakivut olleet tähän asti melko samanlaisia kuin pillereittenkin kanssa. Nyt jostain syystä nännit arkana ja vatsaa nipistellyt jo vajaan viikon (menkat pitäis tulla noin viikon päästä). Toiveissa tietysti, että olis raskautunut & oireet siitä johtuen, mutta luultavasti vain ovat muuttuneita menkkakipuja.

Pillereitä söin kuitenkin melkein 10 vuotta, joten ei minkäänlaista muistikuvaa millaiset oireet oli 15 vuotiaana. Pillereitten jättämisen jälkeen menkat kuitenkin normalisoituu vasta pidemmän ajan päästä, eli muutokset tosiaan mahdollisia. Muutenkin eleimistö reagoinut melko voimakkaasti pillereitten poisjättöön... naama ja selkä näyttää lähestulkoon pahimman murkkuiän vaiheelta näppylöineen, vaikka tähän asti finnejä ei tullut kuin muutaman kerran vuodessa... =)
Ehkäpä se sitten on vaan sitä, että oireet ovat muuttuneet tässä kuukausien varrella. Itse söin myös 10 vuotta pillereitä - välissä taisi olla yksi lyhyt tauko. En myöskään muista millaisia oireita minulla oli tuolloin juniorina. Menkat on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen säännölliset ja naamaan ilmaantuu ihanaisia finnejä (en ole koskaan ennen niistä kärsinyt) - mutta senkin kestää kun tietää, että tästä seuraa vielä jotain hyvää!

Rinnat on edelleen ihan sairaan kipeät ja eilen huomasin, että nännipihat on jotenkin laajentuneet?? Onko sekin ihan normia pms-oireilua?
Onko tästä kellään kokemuksia?
 
Heissulivei!

Eivät sitten olleetkaan vaan muuttuneita menkkaoireita nuo nännien arkuus yms. Plussa tulla tupsahti tänä aamuna =) Perunpas siis vähän noita aikaisempia luulojani iloisella mielellä! Zaralle paljon plussatuulia!
 
Oi,olispa tää rintojen kipeys raskaus eikä menkka oire.
Alku vkosta alko vihlovat kivut ja kihelmöinti ja tänään tupsahti sivut kipeiks. Nyt kp 21 joten aika aikasii olis menkkakivut kun niiden pitäs alkaa ens vkon lopussa.
 
Mulla yleensä jo viikkoa ennen tätiä tissit turpoaa (on eri liivitki tätiaikaa varten) ja on niin kipeät että täytyy nukkua tyyny tissien alla. Kaikenlainen liike sattuu ja rintaliivien kangaskin jotenki raapii..

Nyt kaikenlaisia "oireita" oviksesta saakka kärsineenä toivon kovasti olevani pieniin päin, kun tisseissä ei mitään tuntoa, toivon siis oireettomuuden siinä kohtaa olevan raskausoire... Ensi viikolla pitäis selviämän, toivottavasti haluamallani lopputuloksella...
:p
 

Yhteistyössä