"raskausoire"-ketju

Sintu Onnea! :heart:

Mä sain tänään gyneltä papakokeen tulokset..kaikki muuten okei, paitsi et mulla on emättimessä tulehdus! :( eli sain sit lääkekuurin siihen..Niin suoraan sanottuna vituttaa, et miksen vaan aiemmin menny gynelle tutkittavaks, niin olis saanu tänkin hoidettua pois alta..et eiköhän tää oo ollu ainakin yks syy sille, miksei tuu uudelleen raskaaks..en tiedä vaan sit, et mikä sen on aiheuttanu..et onko keskenmenosta asti ollu se tulehdus vai miten..
No, mut ei tartte tässä kierrossa ees aatella testaavansa siis..hukkaan meni.. :'( Jotenkin vaan hassua, et on tulehdus kun ei oo minkäänlaisia oireita sinne päinkään.. : /
 
Sintu74 huimasti onnea täältäkin! :flower:

nellielli höh, voihan tulehdus. :( Mut onneksi löytyi, että saa hoidettua poissakin sen. Ens kierrosta sitte voiki lähteä periaatteessa ikäänkuin uudelta pöydältä kun on tuommoinen kurjuus saatu pois tärppiä häiritsemästä.
 
En tiedä... minulla tämä raskaus ei tunnu etenevän.
Tänään menossa Dpo21, pp19 ja rv 5+0.
Torstaina sain Clearbluen digiin tulokseksi 1-2 ja tuolloin oli siis menossa rv 4+5.
Tein saman testin tänään uudelleen nähdäkseni, ovatko viikot nousseet... edelleenkin testiin tuli 1-2... : /
 
Sintu74 Jospa tuosta ei vielä tarvisi huolestua. Sullahan ei näytä digitestausten välissä olevan kuin 2pv, niin voi testi hyvinkin näyttää vielä samaa viikkoa. Voithan kokeilla tehdä normaalin "viivatestin" ja katsoa että näyttääkö siinä viivat vahvistuneen. Toivotaan että kaikki on hyvin, tarrasukkia pikkuiselle!
 
Kyllä minä varmasti raskaana olen, sen verran paljon on oireita:

- rinnat todella arat
- alaselässä paineen tunnetta
- vilustaa
- lämpöä kainalosta mitattuna tänä aamuna 37,4
- tukkoinen/ flunssainen olo
- väsymys; normaalisti saatan valvoa illalla pitkäänkin, mutta nyt väsymys iskee jo klo 21 aikaan
- hengästyn helposti esim. rappuja noustessa
- paha olo tulee jos vatsa pääsee liian tyhjäksi ja samanlaista oloa on myös aamulla, mutta ainakin toistaiseksi olen säästynyt oksentamiselta
- hampaiden pesu aiheuttaa "yökkäys"-reaktion
- pissattaa useammin ku normaalisti
- vatsaa turvottaa

Ainoa asia joka minua todellakin huolestuttaa, on tuo hCG:n hidas nouseminen.
Lisää huolta on aiheuttanut tänään lisääntyneet alavatsakivut... ihan kuin ennen kuukautisia.
Mutta jos nämä kivut ovat sitä, mitä pelkään, niin huomennapa se selviää.
Kroppani on ollut aina niin tarkka, että kun kuukautiskivut ovat ilmaantuneet, niin seuraavana päivänä on alkanut tiputtelu ja sitä seuraavana vuoto... joten jännitystä riittää.
Ja vaikka vuoto alkaisikin, voi silti toinen alkioista olla kiinnittynyt ja toinen tulla vuotona pois.

Ajattelin joka tapauksessa painella maanantaina yksityiselle mittauttamaan tuon HCG-arvon, ihan oman mielenrauhani vuoksi... makso mitä makso. =)
 
Turhautunutta omaa napaa (kun ei muillekaan kehtaa tätä tuskailla): Mulla on tänään kp 32/(2:cool:30, mutta eilen tehty testi oli puhdas nega. Hetkittäin tulee tosi menkkamaisia juilintoja, mutta ei vielä(kään) vuotoa. Oon lähes 100% varma kuitenki että menkat on myöhässä ihan vaan armottoman stressaamisen takia, eikä minkään muun. :(

Onko kenelläkään ollut ikinä Pregcheck-liuskoissa mitään vikaa? Mulla on viimeiset 2kpl (eri paketeista vielä) olleet jotain maanantaierää, niissä on näkynyt jo paketista pois ottaessa sen näytteenottopään alla olevassa imutyynyssä punaista väriä, eikä pissa oo lähtenyt kulkeutuu testialueelle ennen ku imutyynyä on painanut kynnellä. Eli ilmeisesti kosteutta ovat onnistuneet saamaan tms. Kai ne testit silti oikein näyttää?

Sintulle tsemppiä HCG-mittaukseen! Toivottavasti on iloisia uutisia luvassa sieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Minnij
Turhautunutta omaa napaa täälläkin...
Menkat myöhässä tasan 3 viikkoa. Välillä juilii ihan siihen malliin, että oon varma et nyt alko, mutta ei. Ollut jo pitkään mahakipua, vihlontaa, turvotusta, etovaa oloa ja nyt ihan uutena juttuna arat tissit ja toiseen nänniin tullut muutama pieni "kohouma". Mielialatkin heittelee ihan miten sattuu.. Raskaustestejä tehty epätoivoisena jo neljä ja kaikki negaa :headwall: Viimeks tein lauantai aamuna ja vaikka kuinka testiä kääntelin ni en nähnyt haamuja. Edellisen kerran, kun kaivoin testin roskiksesta ni mielestäni siinä jotain hailakkaa viivan tapaista näin, mut ilmeisesti vilkas mielikuvitus vaan syynä. Voiko nää nyt ihan oikeesti johtua vaan noitten pillereitten lopettamisesta? Kun nyt kuitenkin jo noin monta negaa alla :ashamed:

Tesla Tein lauantaina ekan Pregcheckin testin enkä huomannut mitään epäilyttävää. Tosin vähän epäröin ostaa niitä, kun olivat niin halpoja apteekista ostettuihin verrattuna..
 
Jee jee, kolmas nega tähän kiertoon. En voi näemmä vähemmästä uskoa. :headwall: Ärsyttää ja harmittaa. Toivokaa mulle punasta, joko tädin tai tuplaviivan merkeissä. :( Alkaa jo olla ihan sama kumpi tulee, ahdistaa tää turhaan venyvä piinaaminen.
 
Niinjoo, ja Minnij, jos oot lopettanu pillerit tosiaan suht vasta, niin voi olla että ovis tulee esim. myöhemmin kuin mitä oli ajatellu, ts. eka luomukierto voi olla pitkäki. Mut se taas tarkoittaa sitä, että jos teillä on peitot heilunu tasaista tahtia niin sulle saattaa hyvinki ilmestyä tuplaviiva monen negan jälkeen. Tällaista oon tässä viimepäivien aikana oppinut ahkeran googlettelun seurauksena. Tuntuu nimittäin että iso osa myöhään plussanneista on just kyseisestä tilanteesta plussanneita. Tsemppiä :)
 
Minulle kävi nyt niin, että tuo lauantaina lisääntynyt alavatsakipu tiesi huonoa.
Eilen illalla alkoi tiputteluvuoto, eikä kyllä ole lisääntynyt, mutta luulenpa...

Joka tapauksessa minun ei siis tarvinut mennä yksityiselle mittauttamaan hCG-arvoa.
Nyt kun ilmeni "komplikaatioita" eli tuo tiputtelu alkoi, niin pääsinkin julkiselle puolelle veritestiin. Soitin siis oman kaupunkimme sairaalan naistentautien polille, johon minulla oli myös varhaisultra-aika varattuna 22.2. Sain lähetteen labraan ja käväisin veritestissä. Iltapäivällä klo 13 jälkeen soitan tuloksesta.

Sain myös uuden ultra-ajankin, joka on jo ensiviikon keskiviikkona 8.2... tuolloin siis olisi menossa rv 6+4.
 
Oon seurannu tätä ketjua tässä nyt pari viikkoa ja ajattelin liittyä joukkoon :)

Mulla nyt kp 23 ja eilen tuli ihan järkyttävät menkkamaiset kivut: alamaha ja selkä kipeät, oksetti yms. Kesti noin 5 tuntia. Sen jälkeen ei mitään! Normaalisti ennen menkkoja just tollaset kivut, alkaa ehkä hitaammin ja kestää pidempään ja sit alkaa menkat ja kipu loppuu. Nyt ei oo menkkoja näkyny, hulluna vaan valkovuotoa. Voisko olla kiinnittumiskipu??? tein aamulla malttamattona testin ja negaa näytti.

Toivo on vielä korkealla, lista muista "raskausoireista":

- maha turvonnut ihan kunnolla, kamala painon tunne alavatsalla, en voi pitää farkkuja
- hirveä nälkä koko ajan, jos en syö tulee tosi huono olo
- kauhea jano ja sitten tietenki pissähätäkin
- hiukset rasvottuu nopeesti, kauheesti finnejä

Tein testin ihan liian aikasin, tiedetään... Millon viittisin tehdä uuden? Kannattais varmaa ottella pari viikko mutku ei malttais :)

Sintulle halauksia. Sullako siis alko menkat? Tää on ihan järjetöntä miettiä näitä oireita ku jollakin on jotaki ja ne on raskaana ja toisella ei oo ja seki on raskaana ja toisinpäin :D pakko vaan purkaa turhautuneisuutta ku mitäpä muuta tässä tekis
 
Ihana huomata, että on muitakin hötkyilijöitä :)

Järjellä ajateltuna pidän hyvin epätodennäköisenä sitä, että olisin nyt raskaana. Kuka nyt oikeasti ensimmäisestä kierrosta ilman ensimmäisiäkään mekkoja tulee raskaaksi?

Lopetin pillerit vasta tammikuun 13. päivä, mutta vuoden vaihteessa unohdin kaksi pilleriä peräkkäin ja kolmannen samalla viikolla. Kolmannen unohduksen jälkeen tuli pientä rusehtavaa tiputteluvuotoa, mutta ei kunnon menkkoja. Edelliset oikeet menkat mulla on siis ollu joulukuun 17. päivä eli siitä on reilusti yli kuukausi.

Nyt olen aistivani kaiken maailman oireita nenän yöllisestä tukkoisuudesta ja väsymyksestä rintojen aristukseen. Pari päivä sitten nännit herkistyivät huomattavasti. Normaalisti ennen menkkoja mulla ei rinnat reagoi sen kummemmin. Mielialat vaihtelee, mutta se on vissiin aika tavallista mulle :D Lisäks valkovuoto oli tällä viikolla hyvin runsasta, mutta nyt se on loppunut.

Ihmettelen sitä, että mulla ei tullut tyhjennysvuotoa pillereiden lopettamisen jälkeen ollenkaan. Tekis mieli tehdä raskaustesti, mutta ajattelin kuitenkin odottaa vielä pari viikkoa menkkoja. Olisinpa niin onnekas, että olis heti napannut :)
 
HEippa

en oo pitkään aikaan kirjotellu, mut nyt on kyllä jo pakko nimittäin...

mullahan oli marraskuussa se kohdun ulkopuolinen raskaus, se oli elämäni ensimmäinen kerta kun olin raskaana. Silloin tiesin jo n 17 pv erikoisista vatsavihlaisuissta että olen takulla raskaana, ja niinhän olinkin. Valitettavasti se vain meni miten meni.
Nyt ei olla edes yritetty, pari kertaa huolimattomasti oltu ilman ehkäisyä, eikä ne kerrat ole edes ollu tärppipäivänä. Kierto mulla yleensä 28-30, vain yhdesti viimevuonna oli kieto 35 pv. Nyt on kp 32 menossa, eikä merkkiäkään menkoista. Rinnat oli elien ja toissapv tosi arat. Ja jälleen, tämän kuun puolevaälin aikaan tunsin taas ne tutut vihlaisut vatsassa, ja heti ajattelin että hei mä oon raskaana takulla, mut sit mietin että no ei oikein oo mahollista kun ollaan kuiten sitä ehkäisyä aika tiiviisti käytetty. Mut teoriassahan on mahdollista. Oon tehny eilen rfsun testin, puhdasta negaa näytti. Viimeksi mulle jäi olo että tää kyseinen testi ei oo ehkä herkimmästä päästä, sillä se näytti kohdunulkp. raskauden aikana kun hcg arvo laski niin ekanan negaa, kun muut testit näytti vielä positiivista.

voihan se olla että nyt on vaan pitkä kierto jostain syystä?
muita oireita: finnejä naama täynnä ( kova pakkanen kyllä saa mun naaman aina tän näköiseksi)
omenoiden himo ( viime raskaudessa hunajameloni himo)
närästys ( sitä oli viimeksikki)
rintojen arkuus ( tänään ei oo ollu+ mut nyt on vasta aamu)
väsy ( mut nyt on tosiaan aamu hohoijaa. ... :D)
palelu
ja ajoittainen painon tunne jälleen oik puolen alavatsalla ( viimeksi oli oik puolella se ulkopuolinen raskaus).

nyt ko vielä ressaa että missäs ne menkat niin ei takulla tuu. mulla aina näkyy n 4pv ennen varsinaista vuotoa niin yhdynnässä kumissa jälkiä. nyt ei oo ollu yhtän mitään...
 
Tein testin siis sillon 3. päivä ja oli ihan selvä nega. Ajattelin että nyt alkais sitte varmaa menkat ku ei tarvi jännittää että onko vaiko eikä oo raskaana. Mut ei oo mitään vielä kuulunu. Ja kaikki normaalit viikko ennen menkkoja alkavat PMS-oireet (lue:*itutus) ovat tipotiessään! tai eihän niitä ole ollenkaan ollutkaan. Pessimistinä ajattelen tässä että kierto vaan ihan sekasi.. Tulis nyt edes ne menkat nii tietäis että keho toimii ja mikä on kierron pituus. Höh. Ei malttais oottaa yhtään! Tämä vauvahomma kyllä kasvattaa luonnetta ja hyvä niin :)

Luuletteko että voin vielä kuitenkin olla raskaana? Testi oli apteekin oma ja tein sen siis 5 päivää etuajassa.
 

Yhteistyössä