raskausmyrkytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla valkuaista virtsassa ja kohonnut verenpaine. Huono olo myös. Huomenna menen tarkistaa uudestaan pissan ja verenpaineen. Jos niissä häikkää niin mitä sitten tapahtuu? Onko se automaattisesti myrkytys vai?

Riippuu kuinka paljon verenpaine on koholla ja paljonko on valkuaista virtsassa. Itsellä jo parin päivän verenpaineen kohoamisen jälkeen tuli turvotus ja ensin valkuainen oli kahdella plussalla neuvolassa. Siitä äitipolin kautta osastolle, jos tilaa seurattiin tarkasti. Eli myrkytyksen tulo ja laatu on sitten noista eri arvoista kiinni, joillekin tulee hitaasti, toisille nopeasti. Hankala ennustaa kuinka sulla käy.

Mulla on turvotustakin mut sehän voi johtuu hyvinkin näistä helteistä.. Painoa ei oo tullut lisää oikeestaan. Mulla on ensi viikolla sektioon aika varattuna. Ne kai sitten leikkaavat aiemmin jos myrkytys tulee...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten se todetaan? Siis jos on kaikki oireet niin onko silloin myrkytys vai onko sen toteamiseen joku erityinen tapa?

Mulla vain korkea verenpaine ja näköhäiriöitä! Ei turvotusta eikä valkuaista, paino noussut korkeintaan 7kg loppuraskaudessa.
Autettiin käynnistymään ja syntyi laskettuna aikana!

Itselläni oli valkuaista 2+ ja käynnistettiin
synnytys.Kannattaa pyytää neuvolasta kotiin
niitä mitta tikkuja ettei tarvitse joka päivä käydä
siellä.Itse sain kotiin ja seurailin pari viikkoa.Jos
kovin huono olo tulee kannattaa soittaa neuvolaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla on turvotustakin mut sehän voi johtuu hyvinkin näistä helteistä.. Painoa ei oo tullut lisää oikeestaan. Mulla on ensi viikolla sektioon aika varattuna. Ne kai sitten leikkaavat aiemmin jos myrkytys tulee...?

Sulla siis on jo kohta laskettu aika, välttämättä ei leikkausta tarvi aikaistaa, itse olin viikon verran osastolla ennen kuin tilanne oli niin paha, että sektio tehtiin. Tuolloin oli verenpaine lääkityksestä huolimatta pahimmillaan 218/120 ja valkuainen 12,3, painoa tuli 6kg kahdessa päivässä. Lisäksi tuli myös muita olotilaan liittyviä oireita. Ja rv oli 35+0.

Yhteistyössä