Raskausmyrkytys?

  • Viestiketjun aloittaja a.p.1
  • Ensimmäinen viesti
a.p.1
Olen raskausviikolla 37+. Sunnuntaista lähtien on ollut päänsärkyä, kamalan uupunut ja lyijymäinen olo. Turvotusta ei ole paljoa mutta siihen nähden on, että en ole turpoillut koko raskauden aikana vielä kertaakaan. Naama on pinkeä taikina ja sormet tuntuu jähmeiltä. Verenpainetta en ole päässyt mittaamaan mutta on ollut matala koko raskauden ajan. Viimeisellä neuvolakäynnillä proteiinit oli yhdellä plussalla, mutta terveydenhoitaja sanoi ettei sillä ole kuulemma merkitystä (?). Tällä hetkellä päätä särkee ja humisee korvissa ihan helvetisti, vaikka otin aikaisin aamulla Panadolin 1g. Liekö alkavaa flunssaa vai jotain vakavampaa?? Tänään ip onneksi neuvola.

Millaisilla oireilla teillä on alkanut raskausmyrkytys?
 
Sama klö jatkaa
[QUOTE="Kätilö";30739592]Noilla pireilla[/QUOTE]

Noilla oireilla :))) neuvolaan tarkastukseen ja jos verenpaine koholla ja prot pissasi niin hyvä varmaan ois päästä ä-pkl tai synn.vastaanotto tarkistuttamaan tilanne, verikokeet , kertoo jo tilasta jotain.
Välttis ei aleta käynnistelee, jos labrat suht ok ja virtsan valkuainen ei kovin korkea, mut ainakin omassa sairaalassa jo oireiden perusteella luultavasti otettais tarkkailuun.
Kyllä se terkka sut eteenpäin lähettää!
Nää kevättalven aurinkokelit on just toksemialta kulta-aikaa....
 
Mulla ei alkuun juuri oireita ollu. Paineet vain oli koholla yhessä neuvolassa. Siitä 2vrk ja olin osastolla. Turvotusta ei ollu eikä pääkipua. Kauhean ahistava olo päässä ja väsytti hirveästi. Proteiinit kahdella plussalla. Tila saatiin vakiintumaan ja synnytys läks itellään 39+1 käyntiin. Osastolla makasin 5päivää. Siskolla taas niin pahana että vauva otettiin ulos rv 35.
 

Yhteistyössä