Raskausmyrkytys/supistukset

Viikko 35 menossa. Odotan viidettä lasta. Tämä raskaus on ihan erilainen kuin aikaisemmat. Epäilevät kovasti neuvolassa raskausmyrkytystä. Jos se mulla todetaan, miten homma etenee? Laittavatko osastolle makaamaan vai yrittävätkö käynnistää heti synnytyksen vai saattavatko päätyä tekemään keisarinleikkauksen?
Kummallisia supistuksia ollut pidemmän aikaa. Tai ei nyt kummallisia, mutta ei tarvi kävellä kuin päiväkodille noin 200m päähän niin jo supistelee. Jos kävelisin kaks tuntia putkeen, tuottaisko supistukset tulosta niin että synnytys vois jo käynnistyä?
 
En tiedä auttaako tämä mun vastaukseni sua mitenkään, mutta olin juuri eilen äitiyspolilla raskausmyrkytysepäilyn vuoksi ja siellä hoitava lääkärini sanoi, että ainoa hoito myrkytykseen on synnytys.
Mulla kyllä on viikkoja jo 37+5, joten vauvakin on jo täysiaikainen.. Yksi tuttavani sai tuon myrkytyksen rv 30 ja joutui sektioon. Ilmeisesti jos tilanne ei ole niin kiireinen, voi yrittää käynnistää, mutta jos on paha myrkytys, niin siinä sitten mennään eikä meinata sektioon.

Noista supistuksista en tiedä.. Jos kovasti mietityttää, niin suosittelisin soittamaan omalle neukkutätille ja tiedustelemaan noita asioita.
 
Onko sulla aiemmissa raskauksissa ollut raskausmyrkytys?
Raskausmyrkytys itsellään ei ymmärtääkseni aiheuta ennenaikaisia supistuksia,mutta onko sulta tarkastettu streptokokki bakteeri,se on yleisin ennenaik.supistusten aiheuttaja?

Jos sulla r.myrkytys todetaan,alkaa tiivis seuranta ja niin kauan seurataan kun arvot pysyy jossakin kuosissa ja vauva kasvaa ja voi kohdussa hyvin.Mutta jos mennään arvoissa toistuvasti yli sallitun ja vauvan kasvussa tai voinnissa muutosta,käynnistetään synnytys.

R.myrkytys vauvat ovat usein pienempi kokoisia,istukan heikentyneen toiminnan vuoksi.

Yleensä r.myrkytys ei ole uudelleen synnyttäjän vaiva jollei ekassa raskaudessa ollut,mutta jos mies vaihtuu,on taas uusi riski myrkytykseen!

Voimia sulle ja hyvä jos tarkkailevat tilannettasi!

Lily ja ysi rv 20
 
Ei ole aiemmin ollut raskausmyrkytyksiä, ei edes epäilyjä. Tämä raskaus tuntuu olevan niin erilainen edellisiin verrattuna että tuntuu kuin ekaa odottasin. Turvotusta on kovasti eikä siihen auta enää juominen eikä lepäily. Verenpaine oli pari päivää sitte 150/89. Neuvolassa kyllä varottelevat koko ajan että saattaa käynnistys tulla kyseeseen. Mutta en minä moiseen touhuun luota. Kahta on yritetty käynnistää, tuloksetta. Mulla lapset ollu 4 - 4,5 kilosia ja tämä on arvioitu viikko sitte 3-kiloseksi eli ainaki kilo ois tulossa lisää laskettuun aikaan mennessä..Raskaus diabetesta sanovat mulla kans olevan, minä oon eri mieltä. Rasituksessa viimesin tulos oli tosi korkea mutta eipä ole 2 kuukauteen kotona tulokset ollu korkeita lainkaan. Paasto sokeri melkee joka aamu alle 5 ja ruuan jälkeen ei ole menny koskaan yli 7,2:n. Tuota diabetesta ei ole epäilty muissa raskauksissa. Huolettaa kovasti että yrittävät alkaa jouluna käynnistää ja makaan sitte 2-3 viikkoa sairaalassa joka ei onnistu, koska odotan yksin.
Ei nuo supistukset myrkytykseen liity, mietin vaan että alkaskoha se syntyy itsekseen ilman käynnistystä jos kävelisin. Kävely ei ole enää mukavaa eli mielelläni en kyllä kävele pitkiä matkoja....
Taidan vaan olla liian vanha enää tekemään lapsia :D Vanhin lähenee täysikäisyyttä jo ja nuorinkin alkaa olla kouluikäinen, minä vm 75
 
Mä oon kanssa vm 75:D
Mun edellinen raskaus oli aivan kamala ja jo silloin ajattelin että se on tää ikä kun kiusaa.Ja nyt tulee ylläri,vielä"vanhempana".Tähän asti on mennyt hyvin,toivottavasti menis loppuunasti.

Hyvin vois lähteä käyntiinkin,mutta toisaalta on turha rasittaa itseään kamalilla liikunta suorituksilla.Melkeempä rentoutuminen olis paras mahdollinen,suklaa,sohva ja hyvä kirja(mikä sullakin varmaan helpommin sanottu kuin tehty:D)

Toivotaan että vauva tajuu itselleen syntyä ja mitään myskytyksiä ei pukkaa päälle:hug:

Saanko kysyä minkä ikäisiä sun muut lapset on?
 

Yhteistyössä