raskausmahasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
siis kun musta tuntuu ettei tää mun maha ole niinkään iso.... raskausviikkoja on 27+4 niin luulis jonkunverran iso olevan vai olenko väärässä.
onko teillä sitten yhtäkkiä pömpsähtäny loppuvaiheessa maha isoksi.... mietin vaan :)
en osaa nyt oikein kuvailla kuin iso mahani on mutta naapurin rouvat vaan sano että eipä sulla kuitenkaan kovin isoa mahaa ole... muistelivat omiaan silloin kuin odottivat.
tiedän että jokainenhan on erilainen mutta silti mietityttää :)

No minulla on aina tullut esille nopeasti, mutta minä olen tosi lyhyt ja selkäkin on tosi lyhyt, joten mahalla ei oikein ole kasvutilaa siellä piilossa pitkään :)

Sitten taas eräs kaveri on lyhyt, mutta hänellä on pitkähkö selkä, maha pömpsähti esille vasta rv30.

Toinen kaverini on sellainen mallin vartaloinen, tosi pitkä, hoikka ja tosi pitkä selkä ja kun oli rv39 niin olisin voinut paremman tiedon puutteessa väittää, että ihan vasta korkeintaan puolivälissä menee, kun siis vertasin omaani :D

mulla taas just niinpäin että maha pompsahti näkyviin heti, kasvoi johonkin viikolle 25 "täyteen kokoonsa" ja kaikki päivitteli kuinka hiiiiiirveeen iso maha jo. no sen jälkeen se ei enää kasvanu ja nyt viikkoja 39 ja ihmiset ihmettelee ku on niin pieni maha :D että koskaan ei kelpaa ;)

Todella moukkamaista mun mielestä kommentoida toisen mahaa. Se on just sopivan ja oikeen kokonen noihin viikkoihin nähden. Minullakin oli kohtu niin taaksepäin kääntynyt, että vauva ikään kuin katosi mahan ja lantion sisään. Ihan normaalikokoinen yli 3 kg vauva syntyi.. toki loppuajasta vatsa kasvoi jonkin verran.... :)

Mulle on yleensä kasvanut tajuttoman iso maha jo aika aikaisessa vaiheessa ja olen saanut kuulla sitä "ootko ihan varma ettei oo kaksoset"-rankutusta. Mutta nyt jostain kumman syystä mulla kerrankin on suhteelisen pieni ja söpö maha, jota olen aina toivonut. Tai ei tää enään ihan pieni ole mutta on säilynyt jokseenkin kuitenkin pienempänä kuin aiemmin. Kohdunpohjakorkeudet huitelee lähellä yläkäyrää joten kohtu on iso mutta mun oma koko on pysynyt pienempänä. Paino ei ole noussut montaakaan kiloa ja olo on ollut mahtavan hyvä. Luulen että lapsen asento vaikuttaa myös tuohon mahan kokoon.

Yhteistyössä