Raskauskilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskauskiloja 20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskauskiloja 20

Vieras
Kuinka pian raskauskilot lähteneet. Vastauksia toivon varsinkin teiltä jotka lihoneet 15 kiloo tai enempi. Kuinka paljon jäi synnytyssaliin ja koska oli lähtenyt 10, 15 jne kiloa? Suurinpiirtein. :)

synnärille tais jäädä noin 10kg, lopuissa meni noin 6kk-12kk... 20kg yht, loput kilot tuntuu et ne ei lähe mut yllätys, lähtivätpähän....mahaa vaan jäi...

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Lihomista tuollainen määrä on eikä mitään 'raskauskiloa'. Raskaus ei varsinaisesti lihota, painoa vain tulee vähän lisää.

Voipa olla ihan nestettäkin tuollainen määrä. Siis tietysti näiden lapsen, veden ym lisäksi. Ei kaikki LIHO raskausaikana.

no mä oon myös lihonnu aina raskausaikana, että ei tuo kaikki paino ole vauvasta,istukasta,lapsivedestä..... oon syönyt kyl kuin "hevonen" ,...en ole katsellut ja laskenut mitä suuhun olen laittanut... :) turvotusta on ollut aina paljon, sekin vaikuttaa lisäksi painoon... nyt viimeinen viikko raskautta meneillään ja 21kg tullut :) kyl ne siitä sitten kariseekin, positiivinen asenne :)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Lihomista tuollainen määrä on eikä mitään 'raskauskiloa'. Raskaus ei varsinaisesti lihota, painoa vain tulee vähän lisää.
Kyllä se hiukan lihottaakin kun kroppaan kertyy ihan väkisinkin jonkin verran rasvaa että on imetyksen aikana sitten mistä ottaa.

olin jo ylipainoinen ennen raskautta ja 20kg tuli lisää,mut söin kaikkia herkkuja älyttömästi raskauden aikana et ei ois muuten tullu.sairaalaan jäi 5kg eikä puoleen vuoteen sit loppu 15kg mihkään lähtenytkään vaikka imetin.menin painonvartijoihin ja vuodessa 30kg pois.

mulle on tullut aina noin 10-12kg, suurinosahan sitä jää laitokselle, mutta kyllä viimestään jälkitarkastuksessa on kaikki lähteny (vaikken kyllä siltä ole näyttänyt omasta mielestäni :D löysää löllöä, mutta kyllä sitä siitä sitten kiinteytyi pian kun alko taas liikkumaan... joten tässä taas huomaa että ihan sama sille painolle :D )

Mulla painoa tuli raskausaikana lisää noin 20 kg, joista synnärille ei jäänyt yhtään!! Tämä johtui siitä, että kun maito nousi, iski päällensä NIIN JÄRKYTTÄVÄ turvotus, että en meinannut päästä laitokselta raskausajan vaatteissa kotiin. =)
Kymmenen kiloa tipahtikin sitten tosi nopeasti kotosalla imetyksen alettua, parhaimmillaan jopa 1,5 kg vuorokaudessa. Loput kymmenen kiloa ovatkin tiukemmassa ja niistä on vielä jäljellä muutama nyt kun synnytyksestä on 5 kuukautta. Eli selkeästi tuo loppu kymmenen kiloa oli ihan täysin ylimääräistä painonnousua - syömisistä ja liikunnan vähyydestä johtuvaa.

mulla tuli raskausaikana vajaa 15kg, olin lipainoinen kun tulin rakaaksi. synnärille jäi n.8kg...nyt synnytyksestä aikaa 4viikkoa ja lähtenyt n. 10kg yhteensä. Mutta nyt koitan saada painon pysymään tai vaikka nousemaankin, sillä maito alkaa olemaan vähissä, enkä halua siirtyä pulloruokintaan.

kertokaas mitä ootte painanu ennen raskautta? meinaan mä painan nyt 90kg ja stressaa et jos nyt tulisin raskaaks ni sit myöhemmin painaisin kyllä ihan sikana..yritän nyt saada eka painon alas ja sit raskautua..

Mulle tuli 11kg. 6kg jäi synnärille ja kahdessa viikossa lähti 3kg. Nyt synnytyksestä 2kk ja yksi kilo on jäänyt eikä taida itestään lähteäkään. Tosin tää nykyinen paino on ihan sopiva mulle (bmi 20).

Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija:
kertokaas mitä ootte painanu ennen raskautta? meinaan mä painan nyt 90kg ja stressaa et jos nyt tulisin raskaaks ni sit myöhemmin painaisin kyllä ihan sikana..yritän nyt saada eka painon alas ja sit raskautua..

Mä painoin 54kg. Mulla kaksi kaveria, joilla oli reilusti ylipainoa ennen raskautta ja heille taas ei kertynyt, kuin 5-8kg, jotka ovat hävinneet parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen.

Korjatkaa joku, jos olen väärässä, mutta mulle neuvolassa sanottiin, että useimmin "laihoilla" kertyy raskaudessa enemmän niitä kiloja. Huom! En ole nyt yleistämässä, mutta näin tosiaan sanottiin ja omassa kaveripiirissä on totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija:

Mä painoin 54kg. Mulla kaksi kaveria, joilla oli reilusti ylipainoa ennen raskautta ja heille taas ei kertynyt, kuin 5-8kg, jotka ovat hävinneet parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen.

Korjatkaa joku, jos olen väärässä, mutta mulle neuvolassa sanottiin, että useimmin "laihoilla" kertyy raskaudessa enemmän niitä kiloja. Huom! En ole nyt yleistämässä, mutta näin tosiaan sanottiin ja omassa kaveripiirissä on totta.

Totta ja toki näin pitäs ollakin. Laihoilla ei rasvavarastoja ennestään ole, joten painoa pitäskin tulla reilummin. Itsellä oli reilu ylipaino ennen raskautta, joten tuli ekassa raskaudessa 2kg ja 13 tosiaan lähti viikko synnytyksestä. Nyt toisella kertaa viikkoja 37 ja painoa tullut taas tuo sama 2kg. Tosin lämpimillä meinaa turvottaa ja sitä vastaan koitan taistella.

Mulle tuli 20kg suunnilleen. Laitokselle tais jäädä vain n.6kg mutta nyt enää 3kg jäljellä ja synnytyksestä 2kk. Toki oon vaunulenkkejä tehny ja pyöräillyn vähän, mutta en nyt niin ahkerasti että ne paljoa vaikuttais. Itse kyllä söin aika hyvin odotusaikana, mutta en nyt mitenkään yli epäterveellisesti, mutta varmasti osa kiloista on ihan"läskiä".

Mulla tuli n. 30 kg. En muista paljonko synnärille jäi, mutta jälkitarkastukseen menness' (6 vko synnytyksestä) oli tippunut 20 kiloa. Loput kymmenen lähti sitten 3-4 kk kuluttua synnytyksestä.

Kuopuksen raskauden alussa painoin n. 69kg, ja synnäriltä lähtiessä 83. Pituutta mulla 162cm, jotenka ylipainoa oli ja rutkasti. Vuodessa tiputin 26kiloa pois, painoa nyt 57, ja nyt olen tyytyväinen.
Mulla tosin oli tuo lähtöpainokin jo korkeemmalla, kun aiemmissa raskauksissa. En ehtiny saada ylim. kiloja pois, ennen kun raskauduin taas uudestaan, ja siinä siis syy, mistä kaikki kilot oli tullu.

Mun poika on 1 v. En herkutellut raskausaikana ja paino nousi vaina sopivasti. Synnärille ei jäänyt mitään, eikä täysimetyksessä ole pudonnut kuin pari kiloa. En herkuttele, mutta syön kyllä ruokaa ja terveellistä aamu- sekä iltapalaa. En tiedä, missä vika: tanssin viikossa min. 3 tuntia ja sitten on koiralenkit, puutarhahommat yms.

Suututtaa ihan älyttömästi lukea niiden kommetteja, jotka ovat huolissaan muutamasta kilosta pari kuukautta synnytyksestä. On ihan LUONNOTONTA aloittaa treenaaminen heti synnytyksen jälkeen! Siinä käy huonosti joillain. Esim Zumbassa meni yhdellä naisella lonkka paikoiltaan!

Taisi tulla noin 15kg ja alle vuodessa kaikki lähti ja noin 7kg sen päälle. Olin raskautuessani juuri ja juuri normaalipainoinen.

Nyt odota toista. Paino nousee ihan liian paljon. Eikä ole käsitystä, mistä se johtuu, koska syön huomattavasti terveellisemmin kuin ekaa odottaessani (silloin söin karkkia liki joka päivä) ja elämäntapakin on aktiivisempi. Toivottavasti painonnousu on nestettä eikä rasvaa.

Lähtöpaino ekassa 74, synnärillä juuri ennen synnytystä 84 ja 3kk:den jälkeen 60kg.-> synnärille jäi heti 5kg ja rapiat. Nyt tokassa lähtöpaino oli 72, ja 4kg on tullut painoa. tammikuun puolesvälis la, saa nähä montako kiloa kerkee vielä tulla ku jouluki välissä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja TÄ;22305587:
Lähtöpaino ekassa 74, synnärillä juuri ennen synnytystä 84 ja 3kk:den jälkeen 60kg.-> synnärille jäi heti 5kg ja rapiat. Nyt tokassa lähtöpaino oli 72, ja 4kg on tullut painoa. tammikuun puolesvälis la, saa nähä montako kiloa kerkee vielä tulla ku jouluki välissä... :)

Lisäys: on siis vajaassa 4 vuodessa tullu takasin reilu 10kg... ilmeisesti tuo 70 hujakoilla on mun "luontainen" paino näil elintavoilla, eikä liiku tuost ylös tai alas....

Yhteistyössä