Raskauskilot pois itsestään, kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammavain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammavain

Vieras
Hurjan yllättynyt olen siintä, miten nopeasti nuo kilot karisevatkaan. En todellakaan ole ollut laihiksella (ei tulisi mieleenkään , vielä) , koska haluan imettää. Pelkään, että maidontulo loppuu. Synnytyksestä on neljä viikkoa ja kiloja on tippunut 15. Raskauskiloja minulla tuli yhteensä 16. Olenkohan sairas, vai voiko tuo imetys noin tehokkaasti puottaa kiloja? Syön normaalisti ja herkuttelen myös aikalailla :D Maidontulo on vähentynyt huomattavasti lähiaikoina ja sehän minua nyt huolestuttaakin... :'(

Haluaisin kuulla kokemuksia viisaammilta. =)

Mulla on lähtenyt molemmista lapsista raskauskilot ihan itsekseen, eli kyllä se mahdollista on :) Ja se maidontulokin voi vain tuntua vähentyneen, vaikka oikeasti se vain tasoittuu vastaamaan kysyntää.

Mulla tippuivat raskauskilot vasta kun lopetin imetyksen. Mikä lie estäny niitä aikaisemmin karisemasta mutta et ole sairas enkä minäkään :)
Maidontuloon voi vaikuttaa juomalla riittävästi ja lämmittämällä rintoja.

Mulla tippu muutamassa kuukaudessa 25kg.
Ihan normaalia kun lapsi on täysimetyksellä :)

Mistä ajattelet, että maidontulo on vähentynyt?
Sen kuuluukin tasaantua, eikä rintojen kuulu olla pinkeät, miin kuin ne alussa ovat.

Ihan kateellisena luen näitä. Mä olen aina ollut tosi hoikka, mutta imetysaikana kilot eivät todellakaan karisseet, päinvastoin. Aluksi tietysti lähti muutama kilo mutta kun maitoa tuli paljon, oli nälkäkin valtava! Söin kamalia annoksia ja illat kolusin kaapeista herkkuja kun tuntui ettei ruualla saanut nälän tunnetta pois. Siis niin kamala nälkä oli koko ajan ettei mitään rajaa. Kilot alkoivat lisääntyä viimein ja kun hermo meni ja aloin säännöstelemään syöntiäni ja liikkumaan enemmän niin siinä vaiheessa maidon tulo alkoi loppumaan. Näin molempien lasteni kohdalla.

Jos on ollut paljon turvotusta, niin kiloja lähtee paljon vauhdikkaasti. Itseltäni lähti parissa viikossa noin 20 kiloa, mutta olinkin tosi turvoksissa ja lapsivettäkin oli sairaan paljon. Raskauden lopussa kiloja tuli kilon kahden viikkovauhtia eikä ne millään voinut tulla kaikki syömisestä.

Yhteistyössä