Raskauskilomurhe-vuodatusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pumpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pumpe

Jäsen
01.02.2012
177
0
16
Ennen raskautta painoin 68-70kg, olen 165cm pitkä, eli ylipainoa oli hieman. Nooh, raskausaikana tuli 16kg lisää, vaikka söin mielestäni normaalisti (ilmeisesti en kumminkaan...:), nyt vauva on kuukauden ja tuosta 16 kilosta on lähtenyt vasta n.13kg.
Milloin te pääsitte raskautta edeltäviin mittoihinne? Imetän, mutta suurimmaksi osaksi vauva saa Tuttelia, koska multa ei vaan tule maitoa. :(

Inhottaa tämä löllykkä maha ja reidet.

Anteeksi vuodatus, hypätkää yli jos käy hermoon... :D

Ennen raskautta olin noin 60kg, pituutta 165cm, raskaudessa kiloja kertyi ruhtinaaliset 28kg, joista vielä noin vuosi synnytyksen jälkeen jäljellä on 6kg. Ensimmäisten kuukausien aikana tippui 14 kiloa, joiden oletan olleen pääasiassa nestettä, läskit ovatkin olleet sitten tiukemmassa tippumaan. Täys imetin 6 ensimmäistä kuukautta ja lisäksi 3 kk osaimetin, imetys ei tiputtanut painoani juuri ollenkaan.

Miten sitä maitoa voi alkaa tulemaankaan tarpeeksi jos annat tuttelia? Ja mistä tiedät että maitoa ei tule? Imettämällä olen päässyt entisiin mittoihin 5 kuukaudessa.

No mulla toinen ääripää, kiloja tuli 5, nyt viime neuvolakäynnillä oli paino tippunu puoli kiloa ja oon rv 34+5. Eli ennen raskautta 168cm/56kg, nyt 60,5kg. Mut ilmeisesti ei huoleta neuvolantätejä.
Asiaan: Viime raskaudessa +11kg, 8 jäi synnärille, 6 tiputin kolmessa kuukaudessa muuten vaan muuttamalla pikkasen ruokailutottumuksia ja liikkumalla... Sitä paitsi kuukaudessa ei ihmeitä tehdä, et älähän sie hättäile! Nauti nyt vaan vauvastasi, käykää vaunulenkeillä useasti ja katsot mitä syöt. Sinne ne kilot häipyy melkein huomaamatta! :)

Mulla oli koko aika samoissa. ennen raskautta 168/65, viimenen punnitus 41+1 81kg, kaksviikkoa synnytyksen jälkeen 69kg. kilot alkoivat tippua vasta kun vauva 6kk. ja 1v synttäreillä painoin 61kg. nyt tullut takas muutama mut kesäks pitäis tiputtaa.

imetä, imetä. kyllä sitä maitoa tulee. mut osittainenkin on ihan hyvä! meillä lapsi lopetti 9kk tissin syömisen.sit alko paino mulla tippua kun kaikki aika meni vain hänelle ruokaa laittessa....ja nukuttaessa, ja leikkiessä.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
varmasti laihtuu (imetti tai ei) jos jättää suklaat, pullat ja syö järkevästi. Eli kunnon ruoka 2x päivässä, paljon hedelmiä ja kasviksia. Herkkupv 1-2 x viikossa eikä enempää. Ja vaunulenkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25762968:
Miten sitä maitoa voi alkaa tulemaankaan tarpeeksi jos annat tuttelia? Ja mistä tiedät että maitoa ei tule? Imettämällä olen päässyt entisiin mittoihin 5 kuukaudessa.

Annoin tuttelia vasta kun neuvolasta sanottiin, että pakko ruveta antaan kun maitoa ei tule, ja vauva oli muutenkin pieni syntyessään (2,5kg), kyllä siis edelleen n.8krt päivässä annan tissiä. tuttelia lisäksi että paino nousee vauvalla tarpeeksi.

Plus pumppaan joka päivä, neuvolantäti puristeli (kuullostaa oudolta :D)rintoja ja sanoi, ettei "sieltä kyllä maitoa tule kun pari pisaraa. :( Ja kyllä sen huomaa kun pumppaa niin molemmista rinnoistaa saa tunnin aikana max 10ml... :/

Yhteistyössä