Raskaushormooni ja virtsatietulehdus! Auttakaa!

Jotkun virtsan epäpuhtaudet tai bakteerit voi aiheuttaa viivanpaikkoja tai muita hämmennyksiä, mutta en usko että tavallinen virtsatulehdus kyllä mitään kunnon plussaa saisi aikaiseksi. Eli luulisin tarkoittavan raskautta. Onnittelut! :flower:

yhdellä tutulla oli tullut hailakka plussa testiin ja oli mennyt lääkärille varmistamaan asiaa. Oli sitten siinä kertonut oireistaan ja lääkäri oli pistäny lähetteen labraan että sulkevat pois virtsatientulehduksen. No olihan se tulehdus löytynyt ja lääkäri todennut että bakteeri joka aiheuttaa sen virtsatientulehduksen voi myös antaa väärän positiivisen r-testiin, tuttavani ei siis ollut raskaana. :| Toivottavasti tämä ei nyt masentanut sinua! :hug: Mites, oletko tehnyt uuden testin? Onko sulla siis löydetty tuo vt.tulehdus? Jos on kunnon plussa niin uskon että kyse on raskaudesta! :)

itse sain kaksi viikkoa sitten neljä haamuplussaa raskaustesteihin.

kas kummaa, raskaus alkoi mennä kesken rv 4+4. kierin tuskissani kahdesti lääkärille. ensin päivystykseen ja myöhemmin työterveyshuoltoon. särki, sattui ja vuosi. työterv. lääkäri laittoi pissatestiin varmuuden vuoksi, kun päivystyslääkäri kuittasi asian kysymällä onko vaivoja virtsatessa. eihän minulla niitä ollut. pissasta kuitenkin löytyi VTI, oireeton, jonka hoidin antibiootilla, kun sain kuviteltua itselleni hatarasti oireet.

raskausoireita minulla oli, jotka heikkenivät vuodon lisääntyessä. tämän pinon avattuani todellakin mietin, että olinko sittenkään raskaana???

Alkuperäinen kirjoittaja minime:
yhdellä tutulla oli tullut hailakka plussa testiin ja oli mennyt lääkärille varmistamaan asiaa. Oli sitten siinä kertonut oireistaan ja lääkäri oli pistäny lähetteen labraan että sulkevat pois virtsatientulehduksen. No olihan se tulehdus löytynyt ja lääkäri todennut että bakteeri joka aiheuttaa sen virtsatientulehduksen voi myös antaa väärän positiivisen r-testiin, tuttavani ei siis ollut raskaana. :| Toivottavasti tämä ei nyt masentanut sinua! :hug: Mites, oletko tehnyt uuden testin? Onko sulla siis löydetty tuo vt.tulehdus? Jos on kunnon plussa niin uskon että kyse on raskaudesta! :)
Mitä oireita tällä ystävälläsi sitten oli, tiedätkö? Ja mulle ei tehty virtsatestiä, jossa olisi löydetty toi virtsatietulehdus vaan oireiden perusteella sain lääkkeet saman tien..

Alkuperäinen kirjoittaja Nirtsu:
Mitä oireita tällä ystävälläsi sitten oli, tiedätkö? Ja mulle ei tehty virtsatestiä, jossa olisi löydetty toi virtsatietulehdus vaan oireiden perusteella sain lääkkeet saman tien..
en tarkkaan tiedä, mahakipua ainakin. en viitsinyt kysellä kun asia on arka heille muutenkin, ovat jo 1,5v yrittäneet niin tuo oli jo aika isku. :ashamed: Ja tämä oli ainoa plussa, jonka ovat saaneet koko yrityksen aikana. Oletko tehnyt raskaustestin? Jos vielä plussa näkyy, niin uskon/toivon että kyse on raskaudesta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nirtsu:
en tarkkaan tiedä, mahakipua ainakin. en viitsinyt kysellä kun asia on arka heille muutenkin, ovat jo 1,5v yrittäneet niin tuo oli jo aika isku. :ashamed: Ja tämä oli ainoa plussa, jonka ovat saaneet koko yrityksen aikana. Oletko tehnyt raskaustestin? Jos vielä plussa näkyy, niin uskon/toivon että kyse on raskaudesta! :)
Eilen tein raskaustestin ja plussaa näytti..

Itsellä menkat pian myöhässä viikon, 34/28 testit näyttää negaa. Pari päivää sitten alkoi kummalliset alavatsakivut, lopulta epäilin virtsatietulehdusta. Soitin tänään tk:hon, pitäisi viedä näyte ja asia selviää. Harmi vaan, että ehdin viedä näytteen aikaisintaan ke.

Raskausepäilyyn ei kommentoitu mitenkään, kun nega tullut.

Näkyykö raskaus pissatestissä, tai siis katsotaanko se automaattisesti epäillessä virtsatietulehdusta?
Minulla ei ole muuten ikinä ollut sellaista.

Onko nuo kuinka akuutteja? Kärsiikö olla yhden lisäpäivän epätietoisuudessa?

Olisi meno heti aamusta, eikä ehtisi viedä näytettä, kuin vasta ke aamuna. Tietysti ti menon voisi perua, mutta...
Ei ole muita oireita kuin alavatsa pinkeä ja kipuilee.

jos ei muita oireita ja pissii normaalisti niin eipä siinä mitään kiirusta sen enempää (olettaen että se on vaan pinkeä tunne EIKÄ kipu) Itse olen saanut oireettomia infektioita jotka ovat paljastuneet vasta kuumeen noustessa eikä mitään muita oireita. Toisaalta nykyisin tulevat sellaisten oireiden kanssa että oksat pois ja pala latvaa jos ei heti pääse lekurille nappeja noutamaan.

Näytteen voi viedä reveyskeskukseen ihan missä tahansa steriilissä purkissa ja yleensä labrat aukeaa jo seiskalta. Itse olen monesti kuskannut muovimukin tai desinfioidun pilttipurkin kun tuotoksen täytyy kuitenkin olla vähän pidempään rakossa viihtynyttä. Nykyisin kotosalla on aina kaapissa näytteenottosetti.... luxsusta.... eikä tuu pissatauti kun on setti kotona odottamassa... murphy hämääntyy...

Yhteistyössä