raskaushormonin erittyminen virtsaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuukkoSuulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuukkoSuulle

Aktiivinen jäsen
20.11.2007
18 466
2
36
Eli semmosta kyselisin, et jos on ensimmäisen raskauden (se meni kesken ja ny odottelen uutta tärppiä ) todennu testillä jo pari pvää ennen menkkojen alkua (dpo12) ni voiko tosissaan olla, et testit ei vielkää näyttäis uudesta raskaudesta vieläkään plussaa. Eli voiko olla et hormonia erittyiskin km jälkee virtsaan jotenkii huonommin?

Ku mul on ollu täysin samat oireet ku plussakierrossa (negakierroissaki oireita ja valeraskautta mut ei samalaisia oireita) mut negaa vain tulee testiin vaikka tänää piti kuukautiste alkaa.. Ja voiko olla niin et onkin ollu raskaana, mut menny het kesken ja vuoto vaan sit odotuttaa itseään?

Samallakin ihmisellä eri raskauksissa voi hcg:n määrä olla hyvinkin erilainen aluksi. Mulla ei keskenmenojen jälkeen ole näyttänyt enää 3vko päästä keskenmenneen raskauden hormonia edes verikokeessa. Mutta henk.kohtaisesti mulla on aina tullut hyvin aikaisin plussa (noin 10-11vrk ovulaatiosta). Joillakin voi mennä päiviä yli senkin kun menkkojen pitäisi alkaa. Ja kaikki ei ole tietoisia tarkalleen oviksen ajankohdastakaan joka voi heittää oletukset ylipäätään menkkojen alkamisesta ihan päälaelleen.

Kiitos vastauksista! Etenkin sulta Pehmeäpupu! :) Ja tiedän hyvin et menkkoja voi joutua odottamaan todella pitkänkin aikaa km jälkeen mutta aiemmin olen ovulaationi aina todella hyvin bongannut ja tänään sen perusteella pitäisi menkkojen alkaa.. Ja toki voi olla et en ole vain ovulaatiota sitten oikein bongaillutkaan mutta kivut oli selvät kuten myös limat kp15 ja kp16 emätin oli jo kuiva.

Ja km jälkeen erittäin herkkä testi (10) näytti negaa jo 10 pvän jälkeen eli hormonitaso ainakin todella nopeasti laski (alkio tuli jo ens. runsaana vuotopvänä pois itsestään vkolla 7+5) ja iho alkoi paranemaan (hirmusti tuli siis näppyjä raskaana kun olin) ja nyt ovulaation jälkeen (myös lämmöt ovat aina kertoneet minulle ovulaatiosta) iho paheni taas todella paljon ja tuli todella paljon näppyjä sekä muutenkin oireita tuli todella paljon ja vahvoja ja sen vuoksi epäilin että varmasti olisin raskaana kun hormonitaso kuitenkin niin nopeasti laski km jälkeen ettei oireet voineet enää edellisestä raskaudesta johtua.

Mutta tiedä sitten.. jospa ne menkat sieltä tulis. Vaikea vaan uskoa et ois raskaana (vaikka kuin vahva tunne siitä onkin) kun testi näyttää negatiivista :/

Raskaustesti näyttää raskauden 10-14 päivää hedelmöittymisestä ja munasolu pysyy hedelmöittymiskykyisenä n. 1 vuorokauden ovulaatiosta. Syy miksi toiset saavat aiemmin plussia kuin toiset on se että saman mittaisella kierrolla voi eri ihmisellä ja samallakin ihmisellä mutta eri kierroilla se ovulaation aika heittää kuitenkin useamman päivän.

Eli joko tosiaan et ole raskaana mutta menkat vain odotuttavat itseään, ovis on ollut normaalia myöhemmin ja siten vielä ei raskaushormonia erity tai sitten on se mahdollisuus tietty että on tullut keskenmeno mutta ei vielä vuotoa. Minä veikkaisin tuota ekaa, etenkin jos on ollut valeraskausoireita yms niin todennäköisesti stressaat asiasta sen verran että hormonitaso hiukan heittää häränpyllyä nyt.

nii mut jotenkii outoa ku valeraskausoireita oli sillon ekassa kierrossa jollon oli toiveetkin korkeella mut sit rauhotuin huomattavasti toises kierros ja yk3 tärppäs ja men kesken. Ny siis eka kierto km jälkee eikä menkkoja oo välis ollu mut ku en mielestäni oo ees stressannukaan ollenkaan. Ja niin selvästi kun olin ovulaation tunnistavinani ja oireetkin alkoivat muutaman pvän päästä ovulaatiosta (n.4-6pvää) ja täysin samat kun plussakierrossa. Negakierrossa sillo eka kerran sain todel vahvoi oireita mut ne ei ollu ollenkaan semmosia ku nää mitkä nyt on (jotka siis samat ku plussatessakin). Itkukohtauksia tullu ja nännit pingottuneina, valkkari lisääntyny paljonkin, näppyjä paljon naamassa sekä selässä yms.)

Jotenki nii vaikee uskoo et oon noi oireet vaa kuvitellu ku en oo stressannu täst yhtää ja ovulaatioki mielestäni oli sillon kp15, tosin enhä mä varma siit voi olla.

Mulla apteekin herkät testit näyttivät negaa monta päivää vaikka olin raskaana, koska en antanut virtsan olla rakossa tarpeeksi kauan. Hormoonia erittyi niin vähän, että edes 3h pissaamattomuus ei riittänyt testeihin. Kannattaa testata aamuvirtsasta. Silloin testit antavat luotettavamman tuloksen.

mut ku mä tein aamuvirtsasta ja ehti olla rakossa miltei 8h (erittäin herkällä liuskatestillä tein jolla siis hyvin viimeksikin viivan sain ku olin raskaana), et kai se sit on vaa ymmärrettävä et en raskaana oo :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla apteekin herkät testit näyttivät negaa monta päivää vaikka olin raskaana, koska en antanut virtsan olla rakossa tarpeeksi kauan. Hormoonia erittyi niin vähän, että edes 3h pissaamattomuus ei riittänyt testeihin. Kannattaa testata aamuvirtsasta. Silloin testit antavat luotettavamman tuloksen.

Niin joo, tähän voisi vielä lisätä, että ekassa raskaudessa testit näyttivät voimakasta plus-tulosta jo useampi päivä ennen kuin kuukautisten piti alkaa. Nyt meni lähes viikko sen jälkeen, ennenkuin testit alkoivat näyttää edes heikkoa plussaa.

Hei en pahalla mitenkään tarkoita, mutta mikä ihme siinä on kun nykyisin sitä lasta oikein todella tekemällä tehdään heti ekasta kierrosta lähtien? Jos nyt jo stressaa nuin ni ajattele, minkä stressin saa sitten jos joudutaan hoitoihin asti. Totuus kuitenkin on, että aihetta huoleen ja itsensä tarkkailuun on vatsa, kun sitä plussaa on yritetty vuosi tai keskenmenoja on kolme.

En mä siit stressaa ja uskon et se tulee sit joskus, mut eiköhä aika monella oo et eka kierto on se suurten toiveiden kierto ku ollu nii kauan ehkäsy käytössä vaikka kuinka tietää et tuskimpa tärppää. Ja ennen ku plussasin eka kerra ni olin oikein asennoitunu et menee viel kauankin, et enpä ny tiedä et tekemällä tehtäis :D enköhä mä tikuttais joka kierrossa jos mä tekemällä tekisin lapsia. Enkä mä olleskaa huolestunu ookaan, uskon et raskaaks tuun sit joskus. Ihmetyttää vaa ku menkat ei ala vaikka kuin se ovulaatio kyl mielestäni ol sillo 15 pvä. Eli ei sen ihmeempää :)

keskenmenon jälkeen tein n.2vkon päästä testin joka oli nega,verikokeessa en käynyt vaikka olisi kai pitänyt. yhdet kuukautiset tulivat (tikutin ovis testillä ) ja kierto oli lyhentynyt normaalista 32 päivästä 27 päivään. raskaustestin tein silti vasta tuon 32 päivän mukaan ja se näytti haleeta plussaa erittäin herkällä testillä. oli joku kasetti testi. mulla on kaikissa raskauksissa näkyny plussa n. 2päivää menkkojen pois jäännin jälkeen. normaali kierto oli 2 vuotta sitten vielä 40päivää,kuitenkin lasketutajat aina muuttui jopa viikolla. esimerkiksi predictoria mainostetaan hyväksi testiksi ja kalliskin vielä..olen testannut sillä 3 kertaa ja joka kerralla näyttänyt negaa vaikka raskaana olen ollut. muut testit näyttänyt positiivista.

juu predictor ei taida kovin herkkä testi edes olla.. oisko siin herkkyys ainoastaa 50 tai jotai sinne päin ja mulleki se negaa antoi vaikka apteekin omalla sit samana pvänä sain haamun. Predictorin tuollon tein aamuvirtsasta ja apteekin oman 4 tunnin rakossa olleesta :p eli siihe testiin en ainaskaa ikinä ennee luota :D

Yhteistyössä