Raskaushormonihirviöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mörkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mörkö"

Vieras
Millaisia tuntemuksia teissä muissa on herännyt alkuraskaudessa? Itse olen vasta muutamia viikkoja ollut tietoinen nykyisestä ihanasta tilastani, ja tämä on aika kamalaa tunteiden vuoristorataa alusta asti.

Lapsi on toivottu ja olen onnellinen. Silti itkettää, väsyttää, kiukuttaa. Mietityttää. Miten sujuu arki pian kolmen lapsen kanssa? Mieskin on ärsyttävä, se sanoo joka päivä jonkun väärän sanan vahingossa ja voisi suksia metsään kymmenen kertaa päivässä.

Välillä itse haluaisin suksia metsään. Käpertyä itkemään kivenkoloon halaten kipeitä, rumia tissejäni. Ja sitten seuraavassa ajatuksessa mieheni voisikin tulla kantamaan minut kotiin. Oi, kotiin, johon olisi katettu pöytä täynnä suklaata ja lohta. Ai niin, mutta minähän en aio tällä kertaa lihota niin paljoa, kuin viime kerr.. Ooh, juustokakkua!

Joku sanoi, että raskaana olevat eivät onneksi kärsi kuukautisista. Mieliala kuitenkin on tuhannesti karmeampi, kuin kuukautisten aikaan. Räjähdän kaikesta, itken kaikesta, nauran kaikesta, melkeinpä samaa aikaa.

Sanokaa etten ole ainut? Tuntuu että olen ihan kamala ja vialla päästäni. Mikä tekee naisesta hirviön? Hormonit, iso elämänmuutos vai kenties molemmat?

Voi, älä sure. Et todellakaan ole ainoa laatuasi.

Raskaana olin herkkä ja itkin kaikesta. En ollut kyllä yhtä äkäinen kuin PMS-oireiden aikana, mutta kyllä tuli kilahdettua, kun luulin esim. että ruuassa oli maksaa... Naudanliha haisi samalle kuin maksa.

Kyllä se siitä. Alku oli minulla hankalinta aikaa. Puolenvälin jälkeen tasoittui. :)

Onnea raskaudesta! :) Ja en sano, että nauti. Ei siitä vain aina voi nauttia. Hyviä päiviä on, mutta kaikki ei ole nautintoa.

Juu, alku on itsellekkin aina ollut pahin. Ja ei vaan niin ettäkö mieli jojoilis, vaan se hormooniryöppy näkyy ihan fyysisesti kropassa; oksentelut, finnit, tukan rasvoittuminen jne. Yök, raskausaika on kaikinpuolin aika raskasta, siitä on ihanuus monesti kaukana.

Yhteistyössä