Raskaushepatoosista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Kuinka todennäköistä on hepatoosi toisessa raskaudessa, jos sitä ei ole ollut ekassa? (Koska eikös esim. raskausmyrkytyksen todennäköisyys ole aika pieni muissa raskauksissa, jos sitä ei ole ekassa tullut.) Voiko hepatoosi alkaa jo rv 24?

Nimim. todennäköisesti kutinani on jotain muuta, mutta kysyn silti.
 
Hups, meinasi mennä sun vastaus ohi. Näin mä itsekin vähän pähkäilin. Mutta jotenkin mun mieli aina kaivaa sen worst-case scenarion, jos yhtään jossain jotain tuntuu ;)
 
Voi alkaa jo noilla viikoilla, itsellä alkoi just joskus 20+ toisessa raskaudessa ja ensimmäisessä puhkes vasta rv 36.
Ei kannata jäädä pähkäilemään yhtään sen kutinan kanssa vaan soitto neuvolaan niin pääset verikokeisiin ja saat asian pois mielestä.

Kaverille joskus lääkäri oli sanonut että monesti niillä joilla ei ekassa raskaudessa ole ollut hepatoosia mutta on tullut seuraavissa niin se olisi tullut ensimmäisessäkin jos viikkoja olisi kertynyt enemmän...

Hepatoosi ei ole kiva vaiva mutta sitä onneksi kontrolloidaan tosi hyvin ja vauvalle ei ole mitään hätää kun käynnistellään hyvissä ajoin :)
 

Yhteistyössä