raskaushepatoosiko oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viu

Vieras
mulle tuli rv 39 ihmeellinen kutina mahan päällä ja pohkeissa mut ei missää muualla. neuvolantäti epäili raskaushepatoosia tai mikä lie onkaan. asiaa ei sitte tutkittu enempää ku vauva syntyikin sitten muutaman päivän päästä. kerroin tästä lääkärille jälkitarkastuksessa mut kirjoitti silti mulle ehkäisyksi pillerit. eikö siinä ollu joku kielto hormoneille jos on ollu raskaushepatoosia??

Itellä oli raskaushepatoosi alkaen rv 34, kutitti käsiä, pohkeita, jalkapohjia ja massua. Kerran otettiin maksa-arvot synnytyksen jälkeen ja kaikki nippanappa viitearvojen sisällä. Cerazettea ne mulle ehdotti ja sanoi että jos tulee samanlaista kutinaa kuin raskausaikana niin se tarkoittaa että maksa rasittunut ja pillerit pitää lopettaa. Eli onko sulla enää kutinaa?

Lisäksi ehdottoman tärkeää olisi että maksan annettaisiin levätä rauhassa eli ainakin 2v on suositeltu odottaa ennenku alkaa yrittää toista raskautta, 50%uusiutumismahdollisuus. Tiedän naisen jolla oli 4 raskautta ja kaikissa hepatoosi ja odottelee nyt maksansiirtoon pääsyä, maksantoiminta huononi niin paljon raskauksien takia.

no mullahan tuo kutina alkoi vasta rv 39 ja vauva syntyi rv 39+5. Eikä tuota kutinaa ole ollut synnytyksen jälkeen. Nyt on jo kulunut vuosi jälkitarkastuksesta ja kävin hakemaan uudestaan reseptin koska oli päässyt vanhentumaan joten nyt pitäis aloittaa ne pillerit ihan ekaa kertaa. Tuli sit vaan yhtäkkiä mieleen tuo kutina juttu mikä jäi sevittämättä. Kysyin kyllä lääkäriltä mutta oli sitä mieltä että olis voinu olla jotain muutakin kutinan syynä esim kuiva iho.

ehkä se oli vain kuiva iho.. nyt kun muistelen se kutina oli pahinta aina suihkun käynnin jälkeen ja mä ku oon aina ollu tosi huono rasvaamaan itseäni.. vissiin senkin takia hirveät raskaus arvet mahas....

Yhteistyössä