Raskausdiabetesko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilli"

Vieras
Osaako joku auttaa... Olen 33 viikolla raskaana ja tänään oli neuvola. Sinne mennessä virtsassa oli sitten ihan neljä plussaa sokeria. Tarkoittaako se automaattisesti raskausdiabeettesta?

Olin tosin juuri ennen neuvolaan lähtöä juonut lasin tuoremehua ja syönyt vähän suklaata.

Ja mulle tuli sen puolen tunnin neuvolan aikana uudelleen pissahätä ja ihan mielenkiinnosta kävin neuvolan jälkeen taas testaamassa, niin sokeria ei ollutkaan.

Olen toki menossa nyt sokerirasitukseen, mutta onko nyt sitten aika varma että mulla on raskausdiabeettes :(?

Olisiko se nyt sitten niin kamalaa jos sulla raskausdiabetes on? Se on monesti helposti hoidettavissa ruokavaliolla ja liikunnalla. Ja voi olla että kun olit juonut sokerista mehua ja syönyt suklaata juuri ennen neuvolaan menoa niin nekin voi nostaa verensokerin tosi nopeasti. Muista että rasitustestiin meno on vauvasi parhaaksi.

Menen vasta nyt ekan kerran sokerirasitukseen. Neuvolatäti katsoi ettei aiemmin ollut mitään syytä mennä.

Toivon ettei kukaan nyt tuomitse, mutta pelottaa vaan se jos on raskausdiabetes, kun taustalla on pitkä anoreksia historia (nyt tosin olen siis voinut jo hyvin). Mutta huomaan, että nyt kun tuli jo pelkkä epäily, niin päässä alkoi pyöriä taas, että mitään ei saa syödä... kaikki on pahasta. En todellakaan halua vauvalle mitään pahaa, mutta pelkään että menee taas överiksi syömisen kanssa.

Mulla oli kanssa kerran neuvolassa pissanäytteessä sokeria, kun olin just juonut makeaa mehua, mutta sokerirasitus oli ok eikä mitään sokeriongelmia ole ollut sen koommin.
Eli ei tarkoita sitä automaattisesti.

Yhteistyössä