M
"mammeliini"
Vieras
Olin viime viikolla sokerirasituksessa ja narahdinhan minä vaikka mitään riskitekijöitä ei olekaan. Testiin jouduin, koska esikoinen oli yli nelikiloinen. No testissä kuitenkin yli meni tuo 1. tunnin arvo, joka oli 11,3, kun raja-arvona täällä 10,0. Muut olivat ok. Nyt olen maanantaista asti kotona mittaillut arvoja ja kaikki ollut ok. Olen syönytkin ihan ohjeen mukaan, paitsi tänään halusin hiukan kokeilla miten sokerit reagoi epäterveellisempään ruokaan. Olivat hiukan enemmän koholla aterian jälkeen, mutta ei silti yli raja-arvon.
Onko tällainen ihan tavallista, että kotimittaukset onkin ihan ok, vaikka rasituksessa narahtaa? Päteekö silti kaikki raskausdiabeteksen riskit, seuranta ym.? Voiko esim. pahentua raskauden edetessä?
Jos joku tietäväinen tai kohtalotoveri löytyisi, olisin kovasti kiitollinen, koska tällähetkellä aika hukassa olen tämän kanssa itse
Onko tällainen ihan tavallista, että kotimittaukset onkin ihan ok, vaikka rasituksessa narahtaa? Päteekö silti kaikki raskausdiabeteksen riskit, seuranta ym.? Voiko esim. pahentua raskauden edetessä?
Jos joku tietäväinen tai kohtalotoveri löytyisi, olisin kovasti kiitollinen, koska tällähetkellä aika hukassa olen tämän kanssa itse