raskausdiabetes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei muista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ollu kahdessa neljästä raskaudessa insuliinit ja silloin olin "raskausdiabeetikko",nyt vaan jännään milloin alkaa taas nousta sokerit(rv 20+).kahdessa ekassa vaan seurattiin,mutta ilmeisesti nuo insuliinit vasta tuo raskaudenhoitoon eri suositukset ainakin viimeisille viikoille...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ollu kahdessa neljästä raskaudessa insuliinit ja silloin olin "raskausdiabeetikko",nyt vaan jännään milloin alkaa taas nousta sokerit(rv 20+).kahdessa ekassa vaan seurattiin,mutta ilmeisesti nuo insuliinit vasta tuo raskaudenhoitoon eri suositukset ainakin viimeisille viikoille...

mullkin ollut raskausdiabetes siis ihan insuliinillä
mutta kun ei muista miten se meni. nyt yks kaveri sano että on diabetes koska sokerinrasituksessa oli joku koholla mutta nyt kotona mittaamalla kaikki ok
ja siis onko tämäkin jo diabetestä. mulla oli itellä pitkävaikutteinen insuliini joka alotettiin 3 yksiköstä ja lopetettiin 18 yksikköön eli lähes koko ruiskullinen =(

Jos arvot on tosiaan sokerirasituksessa koholla on raskausdiabetes.

Edellisessä raskaudessa mulla oli paasto yhden kymmenyksen koholla ja mittailin sokereita. Puhuttiin raskausdiabeteksestä. Kesän jälkeen täällä muutettiin viitearvoja ja sen jälkeen ei paasto enää ollutkaan koholla ja eikä enää tarvinnut kotona mittailla.
Sokeriarvot oli normaalit tuon kotimittauksen aikana eikä ne viitannut raskausdiabetekseen.

jos yksikin arvo on rasituksessa koholla, yleensä aloitetaan ruokavalio hoito. Sokereita seurataan kotona pysyykö sillä ruokavakiolla arvot kohdillaan. Jos alkavat nousta kaikesta huolimatta nii silloin joutuu insuliinille...
Sairaalassa vauva joutuu sitten oleen 2 vrk sokeriseurannassa

Yhteistyössä