raskausdiabetes ja koska käynnistetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia..

Vieras
mulle sanottiin synnärillä polikäynnillä, että kun sullakin on tuo raskausdiabetes, niin käynnistellään sitten lähempänä.. joten, te, joilla on ollut raskausdiabetes, onko synnytys käynnistetty? miksi? millä viikoilla? lapsen paino käynnistettäessä?

Mulle sanottiin ettei yli anneta mennä ja kolmannen kohdalla synnytys oltais käynnistetty 40+3 --perjantaina tuli se 40 täyteen ja viikonloppua vasten ei käynnistetty ja maanantaille sain käynnistysajan --poika syntyi sunnuntai iltana....Pieniä on mun k aikki 4 sokerivauvaa olleet,painoltaan 2.9-3.6kg.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksia..:
mulle sanottiin synnärillä polikäynnillä, että kun sullakin on tuo raskausdiabetes, niin käynnistellään sitten lähempänä.. joten, te, joilla on ollut raskausdiabetes, onko synnytys käynnistetty? miksi? millä viikoilla? lapsen paino käynnistettäessä?

Paljo sulla viikot?edellisessä raskaudessa pyysin käynnistystä oman vointini takia rv 38 ja epäilivät että vauvan keuhkot eivät olis vielä kypsät.Sain kuitenkin käynnistyksen ja vauva oli OK !

Mulla tuli esikoinen rv 39+1 'ihan ite', kuopus käynnistettiin rv 41 'koska niin on sovittu' -lääkäri sanoi silloin mulle. Vauva ei ollut iso, 3630g. Saa nähdä kuinka nyt tällä kertaa, ei ole isoa vauvaa nytkään tiedossa, varmaan kaikista pienin tulossa.

36+3 alettiin käynnistämään mut mulla oli myös raskausmyrkytys jonka takia olin sairaalassa joten se oli varmaankin painavampi syy etenkin kun mun diabetes ei kaivannut insuliinia eikä vauva ollut iso ultrissa, 2600g kun tehtiin käynnistys päätös ja 2165g kun syntyi.

Hah, mulla molemmissa raskauksissa rd ja molemmilla kerroilla lupailtiin, että käynnistetään sitten ettei isoiksi kasva. Esikoinen syntyi rv 42+1 ja kuopus 41+6, itsekseen käynnistyivät molemmat synnytykset. Ja reilusti yli 4 kiloisia vauveleita olivat.

Ei se aina ole niin yksinkertaista että käynnistetään vaan sitten etuajassa, koska raskausdiabetes aiheuttaa usein myös sen että lapsen keuhkot kypsyvät hitaammin eli vaikka on isokokoinen niin on silti "raaka" syntymään. Viikkokin voi tehdä ison eron keuhkojen kypsymisen kannalta.

Yhteistyössä