raskausdiabeteksesta, syömisistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
söin 1½ perunaa
kanakastiketta 1½dl
2kpl real-ruisleipää, jossa sipaisu rasvaa päällä

tunnin syönnin jälkeen arvo oli eka 9,5 otin heti uudestaan oli 8.4
Mittari 2 viikkoa vanha. Miten voi olla mahdollista??
Mikä arvoni noista syömisistä nosti? peruna?
olen tehnyt testejä, syönyt esim herkkuja, niin silloin ei ole noussut yli viite arvojen koskaan.

Olitko pessyt kädet ja mahdollisesti käyttänyt desinfiointiainettakin ennen kuin testasit? Tuli vain mieleen kun kerran itse unohdin pestä kädet ja tuli aika korkeat lukemat sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki, missä on hiilihydraattia, nostaa sokeria. Eli tossa leipä ja peruna. Kanakastikkeessa ei ole mainittavasti hiilareita.

Real on aika tuhti leipä. Leivästä puolet on hiilareita. Siis sen painosta.

Olihan sulla varmasti puhtaat kädet ja välineet? Ei tuo voi pitää paikkaansa, että jos ihan heti otit uuden näytteen, niin arvo oli noin paljon pienempi? Seuraas nyt muutaman ruokailun jälkeen vielä ja ota yhteyttä lääkäriin, joe luvut ovat noin koholla oikeasti. Sun syömä annos on ok.

Kaikki, missä on hiilihydraattia, nostaa sokeria. Eli tossa leipä ja peruna. Kanakastikkeessa ei ole mainittavasti hiilareita.

Real on aika tuhti leipä. Leivästä puolet on hiilareita. Siis sen painosta.

hiilareita puolet vähemmän kuin esim ruispuikulassa tai reilu-ruisleivässä. tätä kätilö suositteli mulle

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Olitko pessyt kädet ja mahdollisesti käyttänyt desinfiointiainettakin ennen kuin testasit? Tuli vain mieleen kun kerran itse unohdin pestä kädet ja tuli aika korkeat lukemat sen takia.

neuvolassa sanottiin ettei tarvii pestä eka. saati desinfioida. oikeen erikseen kysyin sitä

neuvolassa sanottiin ettei tarvii pestä eka. saati desinfioida. oikeen erikseen kysyin sitä

Kyllä mä silti pesen, kun oon huomannut että vaikuttaa lukemiin.

Kyllä mä silti pesen, kun oon huomannut että vaikuttaa lukemiin.

ok, käynpäs heti testaamassa. ilmoitan kohta miten kävi

nyt on jossain vika. pesin saippualla kädet, arvo 6,2. Otin huvikseni toisestakin sormesta, jolloin arvo 5,4. MIhinkähän uskoa???? Tosiaan kun se eka arvo oli 9,4 mitä ihan säikähdin, koska ei ole noussut vaikka olen syönyt suklaatakin useamman rivin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nyt on jossain vika. pesin saippualla kädet, arvo 6,2. Otin huvikseni toisestakin sormesta, jolloin arvo 5,4. MIhinkähän uskoa???? Tosiaan kun se eka arvo oli 9,4 mitä ihan säikähdin, koska ei ole noussut vaikka olen syönyt suklaatakin useamman rivin.

Näyte pitää ottaa riittävän syvältä. Olisko tuo 5,4 näyte liian ihon pinnasta? Ja luultavasti lukemiin vaikutti se, että sulla oli erilaisia sokereita sormissas kun mittasit.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Näyte pitää ottaa riittävän syvältä. Olisko tuo 5,4 näyte liian ihon pinnasta? Ja luultavasti lukemiin vaikutti se, että sulla oli erilaisia sokereita sormissas kun mittasit.

jaahas :) mitenkäs ne sokerit jaottuu eri sormiin eri verran?? :D
Mitenkähän noihin tuloksiin voi sitten luottaa koskaan? :)

Mulla arvot on voinut heittää 2,0 yksikköä pahimmillaan. Se että saat mahdollisimman tasalaatuisia näytteitä, takaa yleensä vertailukelpoisia lukemia. Jos näytettä joutuu vähänkin enemmän puristamaan, se voi heittää suuntaan tai toiseen reilusti. itse otan ennen ruokaa ja tunti ruuan jälkeen mieluiten samasta kädestä mutta eri sormista, ei tuu niin paljon heittoja. Ja tosiaan kädet kannattaa olla puhtaat, koska käsissä voi olla joskus jotain sokeripitoista joka sitten nostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:
Mulla arvot on voinut heittää 2,0 yksikköä pahimmillaan. Se että saat mahdollisimman tasalaatuisia näytteitä, takaa yleensä vertailukelpoisia lukemia. Jos näytettä joutuu vähänkin enemmän puristamaan, se voi heittää suuntaan tai toiseen reilusti. itse otan ennen ruokaa ja tunti ruuan jälkeen mieluiten samasta kädestä mutta eri sormista, ei tuu niin paljon heittoja. Ja tosiaan kädet kannattaa olla puhtaat, koska käsissä voi olla joskus jotain sokeripitoista joka sitten nostaa.

ok, kiitos tiedoista. Minusta kuitenkin aika erikoista että tulokset voi heittää noinkin runsaasti. Itse aloin jo miettiä et jos tehtäis uus rasitus, niin mikähän olis tulos...

Yhteistyössä