A
ap
Vieras
Mä pääsen rasitukseen vasta ensi viikon pe. Eli silloin on melkein jo 32 viikkoa täynnä. Pitäiskö yrittää saada aikaa aiemmaksi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä pääsen rasitukseen vasta ensi viikon pe. Eli silloin on melkein jo 32 viikkoa täynnä. Pitäiskö yrittää saada aikaa aiemmaksi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä pääsen rasitukseen vasta ensi viikon pe. Eli silloin on melkein jo 32 viikkoa täynnä. Pitäiskö yrittää saada aikaa aiemmaksi?
Tokihan se hyväksi on jos aiemmin pääsisit, mutta tarkkaile nyt erityisesti ruokavaliota. Ja omia tuntemuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä pääsen rasitukseen vasta ensi viikon pe. Eli silloin on melkein jo 32 viikkoa täynnä. Pitäiskö yrittää saada aikaa aiemmaksi?
Tokihan se hyväksi on jos aiemmin pääsisit, mutta tarkkaile nyt erityisesti ruokavaliota. Ja omia tuntemuksia.
Joo, täytyy tarkkailla nyt sitten. Eli ei turhia sokereita, esim. glögi silloin tällöin saa jäädä
Alkuperäinen kirjoittaja ed:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä pääsen rasitukseen vasta ensi viikon pe. Eli silloin on melkein jo 32 viikkoa täynnä. Pitäiskö yrittää saada aikaa aiemmaksi?
Joo, täytyy tarkkailla nyt sitten. Eli ei turhia sokereita, esim. glögi silloin tällöin saa jäädä
Joo, paljon kasviksia, vain tummaa leipää, vähärasvaista/rasvatonta ruokaa. Huomaa myös, että esim. jogurteissa on sokeria, valitse sokerittomia niistä. Ei tuoremehuja. Vähän kerralla ja usein.
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:Mulla oli sokerit plussalla, mutta rasitustesti oli ok. Neuvolan tädin mukaan pissatestin tulos johtui siitä, että loppuraskaudesta munuaiset voivat vähän "falskata". Eli siis on mahdollista, että pissatesti näyttää plussaa, vaikka rasitustestistä tulee nega. Mutta sulla kyllä näyttäisi olevan muitankin raskausdiabeteksen oireita...
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:hei! kaksinkertainen raskaus diebeetikko täällä. mulla molenmmilla kerroilla ollut pissa puhdasta. eli ei sokruja vaikka verestä mitattuna arvot påaukkuneet yli rajojen.
täällä arvot kotimittauksin paasto alle 5.3 , 1h arvo alle 7.8 (jos et olisi raskaana raja 10)
eli raksaana ollessa trkempi juttu.
'
mulle tehtiin esikoisen aikan (2003) toi vuorokausi rasitus sairaalassa ja myös insuliinin aloitukseen sinne menin. nyt viimeisimmässä(2009) ei näin tehty vaan sain insuliini reseptit yms. ohjeet suoraan ä-poli köynnillä. toiki mulle oli tuttua toi sokerin mittaus/piikittäminen jo edellisiltä kerroilta.
mulla ei o koskaan haissu pissa makealle ja painookaan ei kummassakaan sokeri raskaudessa ole hirvitä tullut. ekassa 3kg tun todettiin viikolla 30 tässä kolmannessa raskaudessa oli tullut noin 5kg kun todettiin viikolla 32. ja ruokavalion ja insuliinien avulla painopudonnut loppuraskaus aikana.
esikoinen käynnistettiin diapeteksen takia ja syntyi 39+1 painoi 3690. tämä kolmonen olisi käynnistetty 40+5 ei ehditty koska päätti syntyä itse viikoilla 40+2 ja painoi 4780 ja 56 cm.
näin pitkälle uskallettiin odottaa kun paino arviot eivät olleet viellä ylittäneet kakkosen (ei sokerivauva) syntymäpainoa.
eli nyt vain ruokavaliota katselemaan. tummaa leipää, kasviksia,vettä ja säännöllinen ruoka rytmi , suosi sokerittomia ja rasvattomia jugurtteja (ainakin valiolla on). vältä vaalea "jyvätön" leipä(ranskanleipätyyppiset), tuoremehut,viinirypäleet, sipsit yms runsasrasvaiset tuotteet, tavis jugurtit.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mulla:Mulla oli sokerit plussalla, mutta rasitustesti oli ok. Neuvolan tädin mukaan pissatestin tulos johtui siitä, että loppuraskaudesta munuaiset voivat vähän "falskata". Eli siis on mahdollista, että pissatesti näyttää plussaa, vaikka rasitustestistä tulee nega. Mutta sulla kyllä näyttäisi olevan muitankin raskausdiabeteksen oireita...
Joo, olen tästäkin tietoinen. Mutta oliko sulla kolmella plussalla sokerit? Entä oliko sulla rajua painonnousua?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Hedelmät nostavat sokeria tosi nopeasti ja paljon. Huomasin tämän, kun mulla diagnosoitiin rd ja jouduin kotiseurannassa mittailemaan arvoja. Ja esim. iltapuuro sai aamuksi tosi korkeat lukemat. Hedelmiä pystyin syömään arvojen kohoamatta niin, että samalla aterialla söin täysruisleipäpalan.
Mulla rv 27+0 ja painoarvio oli 1080g ja normaalikäyrän yli meni hieman. Eli mun lääkärin mukaan 1280 on tosi suuri koko.Onko sikiön koko suuri, jos se oli rv 27+0 1280 g ?