raskausdiabeetikolle suklaata, nam!

• Viestiketjun aloittaja röyh!
  • Ensimmäinen viesti
röyh!
Mulla on raskausdiabetes ja olen orjallisesti noudattanut dieettiä alusta asti. Nyt olen jo viimeisillä viikoilla ja mies toi kaupasta vähän suklaata... vetäsin sitä levyllisen, tuomitkaa vaan. Teki niin mieli koko raskauden alusta asti ja nyt kun tuli tilaisuus..meni koko levy. nam! enkä osaa katuakaan, koska tuskin se vaavi masussa nyt kamalasti yhestä levystä kasvaa??

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
No ei siitä jättiläinen yhdessä tunnissa tule. :LOL: Mutta loppu vaiheessahan on tärkeää synnytksen kannalta ettei saa mitään "sokeripiikkejä". Ne vaikuttaa siinä vaiheessa eniten sitten kuitenkin vauvaan.
mitä se tarkottaa noi sokeripiikit ja miten ne vaikuttaa vauvaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
No ei siitä jättiläinen yhdessä tunnissa tule. :LOL: Mutta loppu vaiheessahan on tärkeää synnytksen kannalta ettei saa mitään "sokeripiikkejä". Ne vaikuttaa siinä vaiheessa eniten sitten kuitenkin vauvaan.
mitä se tarkottaa noi sokeripiikit ja miten ne vaikuttaa vauvaan?
No jos sun omat sokerit heittää, niin se myös vaikuttaa vauvaan. Jos olet ennen synnytystä mässännyt kilon sokeria ja saanut omat arvot pilviin, niin synnytyksessä lapsen oma sokeri voi romahtaa. Muutenkin "sokerilapsilla" ei heti synnyttyä ole sokerit kohdallaan tai ne menee vinoon, jos ei ole huomioinut yhtään sairautta.

ap
Olen sairautta huomioinut ja hoitanut.. nyt vaan tuo suklaa maistui :) Mulla todettiin tuo raskausajan diabetes joskus vkolla 15-20, jäin siitä ajoissa kiinni kun ekassa raskaudessa loppuvaiheessa nousi myös nuo sokerit.. Sokerit mittaan joka aamu ja 2x viikossa teen sen vuorokausiseurannan, näin mulle ohjeistettiin. huomenna aamulla voi olla nuo sokerit koholla, mutta oli se suklaa namia :) en enää ennen synnytystä :)

Yhteistyössä